اخبار فناوری

سامسونگ توسعه صفحه نمایش OLED آیپد پرو آینده اپل را در اولویت قرار داده است

از زمان عرضه اولین مدل اپل واچ، سامسونگ پنل های OLED این ساعت هوشمند را در اختیار اپل قرار داده است. همچنین تامین پنل های OLED آیفون عمدتا توسط غول کره ای انجام می شود. اکنون گزارش شده است که سامسونگ توسعه صفحه نمایش OLED انتظار می رود، اپل آی پد پرو را برای استفاده در مدل های آینده در اولویت قرار داده است.

اولویت توسعه OLED iPad Pro سامسونگ

طبق گزارش‌ها، اپل مدت‌هاست که شرکت‌های نمایشگر مانند سامسونگ را تحت فشار قرار داده است تا یک مدل پنل OLED ویژه برای آی‌پد توسعه دهند تکنولوژی دو لایه استفاده می کند. این فناوری طول عمر بیشتری به پنل OLED می دهد و همچنین آن را روشن تر می کند، اما هزینه بیشتری نیز دارد.

پیش از این، اپل به دلیل توسعه نیافتن چنین پنل هایی، سامسونگ را به عنوان تامین کننده پنل مورد نیاز خود برای آیپد پرو کنار گذاشت و بعداً سامسونگ تلاش کرد این سفارش را نیز پس بگیرد.

بر اساس یک گزارش جدید منتخب اما، سامسونگ همچنان در تلاش است تا کنترل را از اپل پس بگیرد و برای این منظور، توسعه نسخه‌ای از فناوری نمایشگر دو پشته را در اولویت قرار داده است. در حال حاضر سامسونگ سرمایه گذاری در توسعه پنل تک لایه را از طریق روش های جدید به تعویق انداخته است.

اولویت توسعه OLED iPad Pro سامسونگ

اولویت توسعه OLED iPad Pro سامسونگ

سامسونگ بیش از یک سال است که با Ulvac ژاپن روی این رویکرد کار می کند. این شرکت کره‌ای اکنون این سرمایه‌گذاری را متوقف کرده است و در عوض در حال سرمایه‌گذاری در توسعه پنل دو لایه‌ای است که روی آن با Canon Tokki کار می‌کرد.

Elec تصریح می کند که این روش به طور خاص با هدف تامین اپل توسعه یافته است. با این حال، این نشریه همچنین گزارش می دهد که همکاری با Ulvac تا حدودی تاخیر داشته است.

انتظار می‌رود اپل تا سال 2024 یک مدل آی‌پد پرو با صفحه‌نمایش OLED دو لایه عرضه کند. طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال همکاری با فناوری تایوان Surface Mount Technology (SMT) برای تولید پنل‌ها برای حمایت مالی از جامعه است.

اخیرا، تحلیلگر محترم صنعت نمایشگر راس یانگ پیش بینی کرد که آیپد پرو 11 اینچی و آیپد پرو 12.9 اینچی تا سال 2024 آنها OLED خواهند داشت. اپل همچنین در سال 2017 از صفحه نمایش های OLED ابتدا در اپل واچ و سپس در آیفون X استفاده کرد.

نظر شما در مورد اولویت سامسونگ در توسعه نمایشگرهای OLED برای آیپد پرو چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا