اخبار فناوری

سامسونگ به طور رسمی مانیتورهای گیمینگ Odyssey Neo G9 و Odyssey OLED G9 را معرفی کرد.

سامسونگ همچنان در نمایشگاه حضور دارد لوازم الکترونیکی مصرفی با این حال، همان CES در لاس وگاس با دست پر به میدان آمد و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. سامسونگ اخیرا مانیتورهای گیمینگ Odyssey Neo G9 و Odyssey OLED G9 را معرفی کرده است که از فناوری های Mini-LED و QD-OLED استفاده می کنند.

مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey Neo G9

سری مانیتورهای سامسونگ Odyssey 2023 گزینه‌های متنوعی را برای مشتریان در محدوده‌های قیمتی مختلف ارائه می‌کند بدون اینکه به لذت بصری آسیبی وارد شود.

Odyssey Neo G9 جدیدترین محصول اضافه شده به مجموعه مانیتورهای بازی سامسونگ است. Odyssey Neo G9 دارای صفحه نمایش 57 اینچی خمیده فوق عریض با وضوح 7680 x 2160 (یا 8K) و نسبت تصویر 32:9 و نرخ تجدید 240 هرتز است.

مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey Neo G9

مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey Neo G9

صفحه نمایش خمیده 1000R مجهز به فناوری Mini-LED است و با مشخصات VESA Display HDR 1000 مطابقت دارد. به عبارت ساده، این مانیتور می تواند گرافیک را با جزئیات باورنکردنی در هر محیط بازی نمایش دهد.

همچنین این اولین نمایشگر در جهان است که از DisplayPort 2.1 پشتیبانی می کند. این فناوری اطلاعات را تقریباً دو برابر سرعت DisplayPort 1.4، استانداردی که قبلا استفاده می شد، منتقل می کند. استاندارد جدید همچنین از فشرده سازی جریان بدون تلفات استاندارد صنعتی برای محدود کردن اعوجاج پشتیبانی می کند.

سامسونگ هنوز بسیاری از مشخصات این مانیتور را فاش نکرده است. همچنین قیمت نهایی این دستگاه هنوز تایید نشده است. با این حال، می‌توان انتظار داشت که در ماه‌های آینده بیشتر بدانیم.

مانیتور Odyssey OLED G9

در کنار مدل Odyssey Neo G9 با نمایشگر Mini-LED، سامسونگ اخیراً Odyssey OLED G9 جدید را با نمایشگر 49 اینچی منحنی دوگانه Quad-HD 1800R با نسبت تصویر 32:9 معرفی کرده است. این مانیتور به فناوری OLED کوانتومی سامسونگ برای ارائه نسبت کنتراست رنگ “تقریبا بی نهایت” متکی است.

مانیتور Odyssey OLED G9

مانیتور Odyssey OLED G9

به لطف این فناوری، هر پیکسل به صورت جداگانه و بدون نیاز به نور پس‌زمینه بر روی صفحه نمایش OLED روشن می‌شود. نسبت کنتراست پویا 1,000,000:1 را ارائه می دهد و در عین حال RGB واقعی و مشکی واقعی را بدون نیاز به فیلترهای رنگی حفظ می کند. علاوه بر این، این مانیتور دارای زمان پاسخگویی 0.1 میلی‌ثانیه و نرخ تازه‌سازی 240 هرتز است.

این مانیتور مجهز به پلتفرم Smart Hub سامسونگ است که به کاربران امکان دسترسی به برنامه ها و خدماتی مانند یوتیوب، نتفلیکس و آمازون پرایم ویدئو را می دهد. Samsung Gaming Hub، سرویسی که به کاربران امکان استریم بازی هایی مانند Xbox و NVIDIA GeForce Now را می دهد، نیز در این سیستم موجود است.

همانند مدل قبلی، سامسونگ قیمت Odyssey OLED G9 را تایید نکرده است. این شرکت تنها اعلام کرده است که این مانیتور را در نمایشگاه CES 2023 به نمایش خواهد گذاشت.

نظر شما در مورد مانیتورهای گیمینگ Odyssey OLED G9 و Odyssey Neo G9 سامسونگ چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا