اخبار فناوری

سامسونگ بازده تولید تراشه 3 نانومتری GAA خود را به “سطح عالی” رساند.

یکی از مقامات سامسونگ اخیراً گفته است که فرآیند تولید تراشه 3 نانومتری GAA سازنده کره ای به «سطح عالی» راندمان تولید رسیده است. قبلا جایی که گفته بود میزان اثربخشی تراشه ها TSMC تا 80٪، سامسونگ در 10٪ ناامید کننده بود. با این حال، با این توسعه جدید، کوالکام و مدیاتک می‌توانند به توسعه چیپست‌های خود با فرآیند سامسونگ علاقه نشان دهند.

راندمان تولید تراشه 3 نانومتری سامسونگ

پیش از این، طبق گزارش‌ها، کوالکام مطمئن نبود که آیا می‌خواهد اسنپدراگون 8 3G آینده را با فرآیند 3 نانومتری تولید کند یا خیر، به دلیل هزینه بالای ویفرها. این اقدام زمانی که اپل A17 Bionic خود را برای آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 اولترا معرفی می کند، مزیت بزرگی نسبت به رقبای اندرویدی خود خواهد داشت. بر اساس این گزارش روزنامه تجارت کره ایسامسونگ با فرآیند 3 نانومتری GAA خود شاهد کارایی بهبود یافته است، که تنها می تواند به این معنا باشد که کوالکام و مدیاتک می توانند اعتماد خود را به تصمیم خود برای تولید انبوه چیپست پیشرفته با فرآیند غول کره ای به دست آورند.

با این حال، سامسونگ همچنان باید شکاف بازدهی خود را با TSMC کاهش دهد تا بتواند سفارش‌ها را به دست آورد، زیرا کوالکام می‌خواهد برای کاهش هزینه‌های ویفر خود برای اسنپدراگون 8G 3 رویکردی دوگانه داشته باشد. نرخ‌ها، در غیر این صورت کوالکام چاره‌ای نخواهد داشت جز اینکه برای اکثر سفارش‌ها به شریک تایوانی خود پایبند باشد، که این تنها به معنای هزینه بالاتر ویفر برای شرکت مستقر در ایالات متحده است. سن دیگو خواهد بود.

راندمان تولید تراشه 3 نانومتری سامسونگ

راندمان تولید تراشه 3 نانومتری سامسونگ

با بهبود عملکرد، یکی از مقامات سامسونگ گفت که این شرکت در حال توسعه نسل دوم فرآیند 3 نانومتری GAA خود بدون تاخیر است. اگرچه هیچ تاییدی مبنی بر اینکه چه زمانی این تراشه ها در دسترس مشتریان مربوطه قرار خواهند گرفت، وجود ندارد، به احتمال زیاد سامسونگ تولید انبوه را در سال 2024 آغاز خواهد کرد. در حال حاضر، از سپتامبر 2022، سامسونگ 16.4 درصد از سهم بازار تراشه های جهانی را در اختیار دارد و TSMC پیشتاز این تراشه است. صنعت با 53.4 درصد سهم بازار.

می توان تصور کرد که سامسونگ در این مرحله تهدیدی برای تسلط TSMC نخواهد بود، بنابراین حداقل در حال حاضر می تواند خروجی 3 نانومتری GAA خود را برای تسهیل بیشتر شرکت هایی مانند کوالکام و مدیاتک ارتقا دهد.

نظر شما در مورد بازده تولید تراشه های 3 نانومتری سامسونگ چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا