اخبار فناوری

رندر گلکسی زد فولد 5 سامسونگ را ببنید: تفاوت حداقلی در طراحی

گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد کمپانی سامسونگ نسل جدید گوشی‌های تاشو Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 خود را زودتر از حد انتظار وارد بازار می‌کند و به‌نظر می‌رسد این بدان معناست که افشای اطلاعات پیرامون آن‌ها ممکن است با روند سریع‌تری نشر پیدا کنند. برای شروع، به‌تازگی رندر های باکیفیت گلکسی زد فولد 5 توسط OnLeaks به‌صورت آنلاین منتشر شده است که تأیید می‌کند این نسل از گوشی تاشو سامسونگ حداقل ازنظر طراحی ظاهری، تفاوت چندانی با مدل پیشین خود ندارد.

رندر گلکسی زد فولد 5 سامسونگ

همان‌طور که از تصاویر می‌بینید، Galaxy Z Fold 5 کمابیش شبیه به Z Fold 4 به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال، این خبر جدیدی نیست و از هم‌اکنون شایعه شده است که سامسونگ با Galaxy Z Fold 6 به‌روزرسانی عمده طراحی گوشی تاشو خود را ارائه خواهد کرد. اما در شرایطی که سامسونگ هنوز مدل امسال را عرضه نکرده، خیلی زود است که بتوانیم به این شایعات توجه کنیم.

رندر گلکسی زد فولد 5 سامسونگ

رندر گلکسی زد فولد 5 سامسونگ

پایبندی سامسونگ به طراحی مشابه سال گذشته ممکن است نتیجه تلاش این شرکت برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد که با توجه به عملکرد نه‌چندان درخشان این شرکت در گزارش درآمد مالی سه‌ماهه گذشته، درحال‌حاضر بسیار مهم است. حتی به‌نظر نمی‌رسد که Z Fold 5 حلقه‌های دوربین جداگانه‌ای در پنل پشتی خود داشته باشد، عنصری که سامسونگ امسال برای اکثر گوشی‌های خود ازجمله سری گلکسی S23 و تمامی میان‌رده‌های سری گلکسی AM/X4 از آن استفاده کرده است. حدس می‌زنیم سامسونگ این واقعیت را درنظر گرفته است که گلکسی زد فولد به‌هیچ‌وجه رقیبی را در بازارهای بین‌المللی برای خود نمی‌بیند، بنابراین این شرکت می‌تواند یک دستگاه جدید را با همان طراحی قدیمی عرضه کند و تغییرات بزرگی را برای مدتی کنار بگذارد.

بااین‌حال، تغییرات ملموسی در این نسل وجود خواهد داشت. شایعه شده است که Z Fold 5 از مکانیزم لولای قطره‌ای استفاده می‌کند که به این دستگاه اجازه می‌دهد تا بدون ایجاد شکافی بین دو نیمه، بسته شود و احتمال آسیب‌دیدگی تصادفی به صفحه تاشو آن کاهش یابد. این به‌نوبه‌ی خود باعث بدنه نازک‌تر درهنگام تا شدن دستگاه می‌شود.

حتی اگر گلکسی زد فولد 5 به‌روزرسانی یا ویژگی‌های فانتزی نداشته باشد، به‌روزرسانی‌های معمول سالیانه آن را به دستگاهی قانع‌کننده تبدیل می‌کند. جالب‌ترین مورد نیز در مشخصات پردازنده است. Z Fold 5 مجهز به چیپست انحصاری سامسونگ کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy خواهد بود که احتمالاً نسبت‌به مدل‌های قبلی Z Fold بهبود قابل‌توجهی در عملکرد و بهره‌وری انرژی خواهد داشت. در مورد ویژگی‌های دیگر، پشتیبانی از قلم S Pen و مقاومت در برابر آب IPX7 شایسته ذکر است.

نظر شما درباره رندر گلکسی زد فولد 5 و طراحی نسل جدید گوشی تاشو سامسونگ چیست؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/30/%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%B2%D8%AF-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%AF-5-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D9%81/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا