اخبار فناوری

راهنمای خرید مانیتور استفاده شده

خریدن مانیتور موجودی ریسک بالایی دارد؛ زیرا شخصی که قصد خرید دارد ممکن است نداند قبل از انجام این کار چه چیزی را در نظر بگیرد. از آنجایی که قیمت یک مانیتور کامپیوتر جدید افزایش یافته است و همه توانایی خرید آن را ندارند، اکثر مردم ترجیح می دهند ریسک کنند تا اینکه پول زیادی برای خرید یک مانیتور بپردازند. ما اینجا هستیم تا به برخی نکات، روند آماده سازی بپردازیم مانیتور موجودی کار خود را آسان تر کنید و خطرات کاری را کاهش دهید.

بررسی و آنالیز موجودی و مانیتورهای دست دوم هنگام خرید

اگر از آن دسته افرادی هستید که تحمل ریسک بالایی دارید، قبل از خرید لازم است مانیتور موجودی و دوم اینکه برای کاهش ریسک کار به نکاتی توجه کنید. این کمترین کاری است که می توانید در طول این فرآیند برای خود انجام دهید. وقتی یک صفحه نمایش کامپیوتر دست دوم را با یک صفحه نمایش کاملا جدید مقایسه می کنید، نباید تفاوت زیادی در عملکرد مشاهده کنید. اگر در این مقایسه تفاوت زیادی بین این دو صفحه نمایش LCD وجود دارد، توصیه ما این است که این صفحه نمایش دست دوم را کنار بگذارید.

ظاهر دستگاه را بررسی کنید

یکی از چیزهایی که برای اولین بار توجه هر بیننده ای را در صفحه کامپیوتر جلب می کند، سلامتی آنهاست. اگر صفحه نمایش کامپیوتر دست دوم دارای خراش یا ترک باشد، افراد کمتری متوجه آن خواهند شد. همانطور که وجود یک بیماری را می توان از روی ظاهر یک فرد بیمار تشخیص داد، این سوال مربوط به ظاهر است مانیتور موجودی این نیز صادق است. وجود ایراد، ترک و خط و خش روی دستگاه در 90 درصد موارد عامل خرابی داخلی مانیتور می باشد. ظاهر صفحه نمایش نشان می دهد فردی که از آن استفاده می کند چقدر مراقب بوده است!

علاوه بر این، هنگام بررسی اولیه ظاهر دستگاه، باید کابل ها و پورت مانیتور را نیز بررسی کنید. صفحه کامپیوتر ممکن است سالم باشد. اما کابل های آن دارای ایرادات جزئی هستند که قطعا پس از مدت کوتاهی استفاده کاملاً می شکند.

مانیتور دست دوم را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید

اگر در خانواده و آشنایان خود فردی را می شناسید که می خواهد صفحه نمایش ال سی دی بفروشد مانیتور موجودی او کامپیوتر خودش را دارد، بهتر است این فرصت را از دست ندهید و سریع آن را بخرید. اگر می خواهید مانیتور را از سایت های اینترنتی خریداری کنید، ابتدا باید از اعتبار سایت اطمینان حاصل کنید. برخی از سایت ها به شما این امکان را می دهند که پس از دریافت کالا در صورت نارضایتی، آن را مرجوع کنید. قبل از خرید از سایت یا شخص مورد اعتماد بهتر است بپرسید مانیتور کارت گارانتی دارد یا خیر!؟ اگر صفحه نمایش خیلی قدیمی نیست باید کارت گارانتی به همراه آن ارائه شود. همچنین می توانید خرید استوک مانیتور را از نمایندگی شرکت هزاره سیستم در مجتمع نور تهران استعلام نمایید.

تست تنظیمات مانیتور

در برخی از صفحه نمایش ها تغییر پارامترها معادل مواجه شدن با مشکل است! قبل از اینکه هزینه مانیتور را بپردازید و آن را بخرید بهتر است یک بار تنظیمات روشنایی یا کنتراست را تغییر دهید تا ببینید مشکلی وجود دارد یا خیر؟ اگر صفحه کامپیوتر شما ناگهان با این کار خاموش شد، بهتر است این گزینه را از بین گزینه های خود خاموش کنید. علاوه بر این باید به نوع صفحه نمایش ال سی دی نیز توجه کرد تا از فناوری های بسیار قدیمی بر روی آن استفاده نشود. در غیر این صورت ممکن است در حین کار با این صفحه نمایش به چشمان شما آسیب وارد شود.

تحلیل قیمت مانیتور استفاده شده

با توجه به هزینه های اضافی در آماده سازی مانیتور موجودی به حداقل رساندن، بهتر است قبل از خرید اطلاعات مربوط به نظارت بر قیمت سهام را دریافت کنید. اگر فکر می‌کنید قیمت برخی از این صفحه‌نمایش‌های ال‌سی‌دی استوک بالاست، می‌توانید قیمت یک صفحه‌نمایش کامپیوتر جدید از همان مدل را جستجو کنید و آن را با آن قیمت مقایسه کنید.

به همان اندازه که قیمت بالای یک مانیتور دست دوم غیرعادی است. قیمت پایین به معنای خوب بودن صفحه نمایش نیست.

تست مانیتور از نظر پیکسل

کی مانیتور موجودی اگر پیکسل ها ثابت یا مرده باشند، دستگاه مشکل سخت افزاری دارد. می‌توانید با باز کردن یک تصویر آبی، سیاه، سبز یا سفید و مشاهده اینکه آیا کل صفحه دارای پیکسل‌های ثابتی است، این موضوع را بررسی کنید. پیکسل های مرده پیکسل هایی هستند که روشن نمی شوند و سیاه می شوند. برخی از سایت‌ها وجود دارند که می‌توانید برای تعیین سلامت مانیتور استفاده کنید.

برای این کارها باید صفحه را برای چند دقیقه روشن بگذارید و با آن کار کنید تا در صورت وجود مشکل متوجه شوید.

طول عمر صفحه نمایش کامپیوتر

قبل از خرید مانیتور موجودی مطمئن شوید که زیر 3 سال سن دارد. در غیر این صورت ارزش ریسک کردن و خریدن آن را ندارد. هر چه طول عمر یک صفحه LCD کمتر باشد، ارزش ریسک بیشتری دارد. هر چند سال یکبار که به طول عمر صفحه می افزاید، مشکلاتی نیز به آن اضافه می شود.

آخرین کلمه

خرید انبار و تجهیزات مستعمل مستلزم ریسک است که با رعایت چند نکته می توان آن را به حداقل رساند. خرید مانیتور استوک با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم کار ساده ای است و می تواند نگرانی شما را از این بابت برطرف کند. علاوه بر این، با استفاده از نکات سیستم Hazare، می توانید مطابق با نیاز خود صفحه نمایش خوبی داشته باشید.

سوالات متداول مانیتور سهام

  • • چگونه صفحه نمایش کامپیوتر را تست کنیم؟

اگر برای انجام این کار مهارت کافی ندارید، می توانید پیکسل و سلامت مانیتور را از سایت های مختلفی که برای این کار طراحی شده اند بررسی کنید.

  • • صفحه ردیابی موجودی چیست؟

کلمه سهام در کشورهایی غیر از ایران به معنای اقلامی است که در انبار نگهداری می شوند. جهت از مانیتور سهام در ایران از همین صفحه استفاده می شود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا