اخبار فناوری

رابط کاربری One UI 6.0 قابلیت به روز رسانی بدون ایجاد مزاحمت برای گلکسی سامسونگ را به ارمغان می آورد

One UI 5.0 در نسخه بتای نهایی خود قرار دارد و تا پایان پاییز امسال تعداد قابل توجهی از محصولات واجد شرایط را عرضه خواهد کرد. زمان آن فرا رسیده است که ببینیم از نسل بعدی رابط کاربری سفارشی سامسونگ در سیستم عامل اندروید چه انتظاری داریم. برای شروع، این را می گوییم رابط کاربری UI 6.0 این قابلیت به روز رسانی بدون مزاحمت (معادل به روز رسانی بدون درز) را برای Samsung Galaxy به ارمغان می آورد.

رابط کاربری One UI 6.0 سامسونگ و به روز رسانی یکپارچه

در رویداد SDC 2022 یا Samsung Developer Conference 2022، سامسونگ رابط کاربری UI 5.0 و ویژگی های جدیدی را در Bixby، Samsung Knox، SmartThings و Tizen معرفی کرد.

پس از این رویداد، یکی از مدیران سامسونگ اطلاعات بیشتری در مورد برنامه های انتشار One UI 5.0 این شرکت و آنچه که برای نسخه بعدی One UI روی آن کار می کند، فاش کرد.

هیسون (سالی) جونگ

هیسون (سالی) جونگ

خانم هیسون (سالی) جئونگ، معاون سامسونگ الکترونیک و رئیس توسعه رابط کاربری One UI، به Android Authority گفت که این شرکت قصد دارد یک نسخه پایدار را منتشر کند. رابط کاربری 5.0 تقریباً برای همه گوشی‌های هوشمند رده بالای خود و تا پایان پاییز 1401 (به طور دقیق تر = پایان سال 2022).

در حال حاضر گوشی های سامسونگ قابلیت Seamless Update اندروید را ندارند، به این معنی که هر زمان آپدیت منتشر شود، در حین آپدیت به مدت 10-20 دقیقه از گوشی خود قفل خواهید شد. نصب آپدیت. گوگل مدت ها پیش این مشکل را برطرف کرد، اما سامسونگ آن را به One UI خود اضافه نکرد.

سالی تایید کرد که سامسونگ در حال کار بر روی به‌روزرسانی یکپارچه برای گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی است. او امیدوار است که این ویژگی به عنوان بخشی از به روز رسانی به UI 6.0 سال آینده منتشر می شود.

به روز رسانی بدون درز

به روز رسانی بدون درز

قابلیت آپدیت بدون درز در آپدیت اندروید 7 ارائه شد. گوگل در آپدیت اندروید 13 پارتیشن های مجازی A/B را برای تمامی شرکت های گوشی هوشمند ایجاد کرد. واجب انجام داد

بر اساس این ویژگی، هنگامی که یک آپدیت دانلود می شود، در پس زمینه یک پارتیشن رام که در حال حاضر استفاده نمی شود، نصب می شود. هنگامی که تلفن راه اندازی مجدد می شود، مستقیماً از پارتیشن با آخرین سیستم عامل بوت می شود، که فرآیند به روز رسانی را ساده و خسته کننده می کند.

آیا One UI از بین خواهد رفت و آیا رابط کاربری جدید سامسونگ توسعه خواهد یافت؟

سالی در طول مصاحبه خود با Android Authority در مورد TouchWiz، Samsung Experience و One UI صحبت کرد. وقتی از سالی پرسیده شد که آیا سامسونگ می‌تواند به یک رابط نرم‌افزاری جدید تبدیل شود، سالی پاسخ داد:

“من فکر می کنم One UI اینجاست تا بماند، حداقل تا زمانی که من اینجا هستم.”

او 25 سال با غول فناوری کره جنوبی کار کرده است.

همچنین می گوید که رابط کاربری One UI به تلویزیون های هوشمند سامسونگ با سیستم عامل تایزن و کروم بوک های این شرکت اضافه نخواهد شد.

در حال حاضر، یک رابط کاربری UI روی گوشی های هوشمند، تبلت ها و دستگاه های پوشیدنی سامسونگ کار می کند. برخی از عناصر طراحی آن نیز در لپ تاپ های این شرکت با ویندوز 11 استفاده شده است.

با این حال، سالی تایید کرد که One UI به کروم‌بوک‌ها و تلویزیون‌های این شرکت کره‌ای عرضه نخواهد شد. او همچنین گفت که One UI همچنان با رابط کاربری اندروید موجود متفاوت خواهد بود، اما شرکت ها تا حد امکان از ویژگی های یکدیگر استفاده خواهند کرد.

5 ویژگی عالی Samsung One UI 5.0 (به‌روزرسانی اندروید 13)

افسر اداری سامسونگ او گفت که این شرکت از نزدیک با تیم اندروید گوگل همکاری خواهد کرد و به اندروید خام نگاهی دقیق دارد. ویژگی‌های چند پنجره‌ای و تم‌های Galaxy آن چند سالی است که در اندروید موجود است. این شرکت کره ای از زمان عرضه گوشی های تاشو خود با گوگل همکاری نزدیکی داشته است.

پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر سامسونگ نیز بخشی از برنامه های آگاهی زیست محیطی آن است

در سال‌های اخیر، سامسونگ پشتیبانی خود از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده است. قبلاً در این بخش عملکرد بسیار ضعیفی داشت، اما اکنون از نظر تعداد به روز رسانی های اصلی که برای گوشی های هوشمند میان رده و رده بالای خود منتشر می کند، حتی بهتر از گوگل است.

به گفته مدیر اجرایی شرکت، علاوه بر اعتماد مصرف‌کننده، تعهد جدید سامسونگ به به‌روزرسانی‌ها با اقدامات سازگار با محیط زیست نیز مرتبط است. اگر مصرف کنندگان مدت طولانی تری از تلفن ها استفاده کنند، ضایعات مربوط به جایگزینی تلفن ها را کاهش می دهد و تأثیر منفی سامسونگ بر محیط زیست را کاهش می دهد.

خانم Hyesoon (Sally) Jeong همچنین اشاره کرد که این شرکت فرآیندهای توسعه و تست نرم افزار بسیار کارآمدی دارد، به همین دلیل است که آنها توانستند به‌روزرسانی‌ها را برای همه تلفن‌های خود به سرعت منتشر کنند.

نظر شما در مورد عملکرد سامسونگ در آپدیت های اندروید چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا