اخبار فناوری

رئیس فروشگاه آنلاین و سیستم های اطلاعاتی اپل به زودی این شرکت را ترک خواهد کرد

چند روز پیش گزارش شد که جانشین جانی آیو، ایوانز هانکی، که تیم طراحی اپل را رهبری می کند، به زودی او شرکت را ترک خواهد کرد. اکنون به نظر می رسد که اپل در شرف از دست دادن دو مدیر ارشد دیگر است. آنا ماتیاسون، معاون فروشگاه اینترنتی اپل و مری دمبی، رئیس سیستم های اطلاعاتی اپل، به زودی این شرکت را ترک می کنند.

خروج از فروشگاه آنلاین اپل و مدیر سیستم های اطلاعاتی

با توجه بلومبرگ، این دو رهبر در حال «استعفا» از سمت خود هستند، اگرچه تغییرات نهایی هنوز علنی نشده است. این بدان معناست که اپل سه معاون رئیس جمهور را از دست می دهد، بالاترین سمت هایی که مستقیماً به مدیر عامل شرکت تیم کوک گزارش می دهند.

دلایل جدایی ماتیسون از اپل نامشخص است، اما کارن راسموسن که قبل از سمت فعلی خود در تجارت الکترونیک کار می کرد، جایگزین او در بخش فروشگاه آنلاین اپل خواهد شد. ماتیاسون حدود سه سال است که در این نقش حضور داشته است، اگرچه او قبلاً در اپل بود، جایی که قبلاً به عنوان مدیر عملیاتی در آنجا کار می کرد.

فروش آنلاین در سال‌های اخیر برای اپل اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است، به‌ویژه در طول همه‌گیری COVID-19، که باعث شد فروشگاه‌های اپل در سراسر جهان برای ماه‌ها تعطیل شوند.

خروج از فروشگاه آنلاین اپل و مدیر سیستم های اطلاعاتی

خروج از فروشگاه آنلاین اپل و مدیر سیستم های اطلاعاتی

در مورد جدایی دمبی، این گزارش می گوید که او پس از سه دهه خدمت بازنشسته می شود. هنوز کسی به عنوان جایگزین دمبی معرفی نشده است، اما یک احتمال، دیوید اسمالی است که از سال 2019 در اپل بوده است. قبل از آن، اسمالی مدیر ارشد اطلاعات AstraZeneca بود.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، ایوانز هانکی از سمت رئیس طراحی صنعتی اپل کناره‌گیری می‌کند. اگرچه مشخص نیست چه کسی جایگزین او خواهد شد. پس از اینکه جانی آیو در سال 2019 اپل را ترک کرد، هانکی و آلن دای به عنوان سرپرست بخش طراحی این شرکت منصوب شدند.

هانکی همچنین یک فرد مهم در اپل بود زیرا در توسعه بسیاری از محصولات شرکت داشت و از نزدیک با آیو کار می کرد.

جالب اینجاست که اپل از زمانی که من آن را ترک کردم هرگز دستیار طراحی را به صفحه وب خود اضافه نکرده است. برخی از افراد آشنا به این موضوع، مدیریت کوک را به دلیل اولویت بندی تصمیمات مدیران عملیات بدون مشورت با تیم طراحی شرکت مقصر می دانند.

نظر شما در مورد خروج فروشگاه اینترنتی و رئیس سیستم های اطلاعاتی از اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا