اخبار فناوری

دوربین گوگل پیکسل 8 را می توان به سنسور ISOCELL GN2 با HDR پیشرفته مجهز کرد

جدیدترین گوشی های پرچمدار سری پیکسل گوگل دارای دو عضو هستند پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو، نسبت به سری پیکسل 6 پیشرفت های زیادی کرده اند. این گوشی ها دارای تراشه جدیدتر و قدرتمندتر Tensor G2، صفحه نمایش روشن تر و دوربین های بهبود یافته هستند. با این حال، هر دو دستگاه هنوز هم مانند مدل های سال گذشته از سنسور تصویر 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ برای لنز اصلی خود استفاده می کنند. این مشکل ممکن است با سری پیکسل 8 سال آینده تغییر کند. زیرا طبق آخرین اطلاعات فاش شده، گوگل به دنبال استفاده از سنسور دوربین بزرگتر ISOCELL GN2 سامسونگ با فناوری پیشرفته HDR برای پرچمداران آینده خود است.

دوربین گوگل پیکسل 8

توسعه دهنده کوبا وویچیچوفسکی یک رشته کد جدید اخیراً در برنامه Google Camera Go مشاهده شده است که نشان می دهد گوگل در تلاش است تا پشتیبانی HDR را به برنامه ارائه دهد. این ویژگی به دوربین‌ها اجازه می‌دهد تا نوردهی‌های مختلف را به طور همزمان ثبت کنند، زمان‌های عکس‌برداری را تسریع کرده و احتمال تار شدن تصویر را به دلیل ناهماهنگی تصویر ناشی از حرکت کاهش می‌دهد.

اما این ویژگی در Pixel 7 و Pixel 7 Pro در دسترس نخواهد بود، زیرا سنسور ISOCELL GN1 در این مدل‌ها از HDR interlaced پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین، می توان فرض کرد که گوگل در حال آماده سازی این ویژگی برای پرچمداران نسل بعدی خود است که ممکن است دارای سنسور جدیدی باشد که از HDR درهم آمیخته پشتیبانی می کند. Wojciechowski همچنین اضافه می کند که سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ از این حالت HDR پشتیبانی می کند و ممکن است گوگل آن را روی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو ارائه دهد. اما از آنجایی که نزدیک به یک سال با عرضه سری پیکسل 8 فاصله داریم، در حال حاضر نمی‌توانیم آن را تأیید کنیم.

HDR بهبود یافته در دوربین Google Pixel 8

HDR بهبود یافته در دوربین Google Pixel 8

علاوه بر بحث در مورد پشتیبانی از HDR، برنامه Google Camera Go به «TangorPro» نیز اشاره می‌کند، که ظاهراً اسم رمز نسخه «Pro» تبلت آینده پیکسل است. Wojciechowski برای اولین بار چند ماه پیش در اندروید 13 QPR1 Beta 1 به TangorPro اشاره کرد و افشای جدید یک بار دیگر وجود آن را تایید کرد. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد این تبلت نداریم.

نظر شما در مورد دوربین HDR بهبود یافته گوگل پیکسل 8 چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا