اخبار فناوری

دوباره تایید شد که آیفون ۱۵ پرو مکس اپل با لنز پریسکوپی عرضه می‌شود

بر کسی پوشیده نیست که اپل در رقابت توانایی بزرگنمایی دوربین موبایل‌ها، عقب ایستاده است. سال ۲۰۱۹ هواوی پی ۳۰ پرو با لنز پریسکوپی این رقابت را به سطح جدیدی برد. پس از گذشت بیش از ۴ سال شایعه شده که بالاخره امسال پرچمدار پریمیوم اپل قرار است چنین ویژگی داشته باشد. در همین راستا دوباره تایید شد که آیفون ۱۵ پرو مکس اپل با لنز پریسکوپی عرضه می‌شود.

لنز پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس

پیش از این شایعه شده بود که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دارای دوربین پریسکوپی خواهند بود. با این حال مینگ-چی کو به عنوان تحلیلگر معتبر مسائل اپل گفت که تنها مدل پرو مکس دارای این دوربین است. این دستگاه‌ها اواخر تایستان امسال رونمایی خواهند شد.

به تازگی منبع قابل اعتماد دیگری هم ادعا کرده است که تنها آیفون ۱۵ پرو مکس دارای دوربین پریسکوپ است. متاسفانه این منبع چیز دیگری در مورد دوربین پریسکوپی iPhone 15 Pro Max فاش نکرد.

همچنین وقتی از او پرسیده شد که آیا چیدمان ظاهری دوربین در آیفون ۱۵ پرو مکس تغییر کرده است، پاسخ داد که “واقعا نه”!

طبق گزارش‌های قبلی، دوربین پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس دارای زوم اپتیکال ۶ برابری خواهد بود که حدودا سه برابر بیشتر از توانایی زوم اپتیکال دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو مکس است.

گفته شده که اپل با نسبت ۷۰ به ۳۰ سفارش تولید لرزشگیر دوربین این لنز پریکسوپی را به شرکت‌های ال‌جی Innotek و Jahwa Electronics داده است.

همچنین شنیدیم که قیمت لنز پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس از میانگین بازار کمتر خواهد بود.

گزارش Kuo حاکی از آن بود که اپل با برند تایوانی لارگان (Largan) برای تامین لنز پریسکوپی و تنها با قیمت ۴ دلار مذاکره کرده است.

برای مقایسه باید گفت که قیمت معمول این لنز برای موبایل‌ها حدود ۴.۵ تا ۵ دلار است. با وجود حاشیه سود کم اما به دلیل قیمت فوق رقابتی، انتظار می رود لارگان تنها تامین کننده لنز دوربین پریسکوپ آیفون ۱۵ پرو مکس باشد.

در سال‌های گذشته، اپل سفارشات خود را برای لنزهای دوربین آیفون بین Largan و Genius تقسیم می‌کرد و این دو تامین‌کننده را در مقابل یکدیگر قرار داد تا بهترین قیمت را تضمین کند.

امسال، لارگان موفق شده است تمامی سفارشات لنز پریسکوپ را تضمین کند، البته با قیمتی بسیار با تخفیف. گزارش Kuo همچنین نشان می‌دهد که Genius لنز پریسکوپ آیفون ۱۶ را در سال آینده عرضه خواهد کرد که احتمالاً هزینه قطعات را حتی پایین‌تر می‌آورد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید با ورود آیفون به رقابت بزرگنمایی اپتیکال، می‌تواند بازی را عوض کند و بهتر از رقبا باشد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/09/%D8%AF%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D8%AF-%DA%A9%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B5-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D9%85%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D9%BE%D9%84/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا