اخبار فناوری

دلایل کاهش یک تریلیون دلاری ارزش بازار اپل چیست؟

اپل همواره توانایی ویژه خود را در زمینه فروش محصولات مختلف تولیدی خود نشان داده است. این شرکت در چند سال گذشته در روند فروش غیرقابل توقفی بوده است، اما اکنون شاهد کاهش یک تریلیون دلاری ارزش بازار اپل هستیم که بر وضعیت این شرکت سایه افکنده است. در تداوم با مایفون مگ بیا

دلایل کاهش یک تریلیون دلاری ارزش بازار اپل چیست؟ !

از آغاز تا پایان سال گذشته، ارزش بازار اپل یک تریلیون دلار کاهش یافت. حتی برخی از تحلیلگران دیدگاهی کاملا نزولی در مورد قیمت آتی سهام این شرکت ارائه کردند. کارشناسان معتقدند کاهش شدید قیمت سهام اپل با فروش ضعیف سری آیفون 14 این شرکت مرتبط است. اولین مورد این است که نسخه اصلی آیفون 14 در پارامترهایی مانند تراشه، دوربین و صفحه نمایش بهبود نیافته است. این امر باعث می شود خریداران به طور کامل از این مدل ها چشم پوشی کنند. دلیل دیگر این است که بازار جهانی تلفن همراه در سال جاری کساد بوده است.

کاهش یک تریلیون دلاری ارزش بازار اپل

در همان زمان، اپل همچنین با مشکلات تولید ناشی از شیوع بیماری در کارخانه فاکسکان در چین مواجه است. طبق گزارش ها، اپل در نظر دارد پیکربندی مدل و قیمت سری آیفون 15 سال آینده را تغییر دهد تا نسخه اصلی جذاب تر شود. بدیهی است که این شرکت از فروش آیفون 14 و 14 پلاس راضی نیست. در بازار محصولات رده بالا، به ویژه در بازار تلفن های همراه با صفحه نمایش تاشو، اپل نیز با حملات تولیدکنندگان اندروید مواجه است. کارشناسان معتقدند اگر برای مدت طولانی محصول مرتبطی در این زمینه وجود نداشته باشد، اپل سهم بازار مشخصی را در حوزه محصولات رده بالا از دست خواهد داد.

آیا اشتباهات اپل در استراتژی طراحی منجر به کاهش شدید فروش خواهد شد؟
سری آیفون 14 در سپتامبر سال گذشته عرضه شد و شامل چهار مدل است. این مدل ها آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس هستند. با این حال، به نظر می رسد فروش این دستگاه ها از زمان عرضه آنها ضعیف بوده است، حداقل نه به اندازه ای که اپل در نظر داشت. لیانگ ژنپنگ، ناظر ارشد اقتصادی در صنعت موبایل، به سینا فناوری گفت که کاهش شدید قیمت سهام اپل همچنان با فروش ضعیف سری آیفون 14 مرتبط است.

کاهش یک تریلیون دلاری ارزش بازار اپل

مطابق با GizChinaدلیل فروش ضعیف سری آیفون 14 این است که پردازنده اصلی آیفون 14 و آیفون 14 پلاس تغییر نکرده و همگی تراشه های قدیمی A15 را دارند و به همین دلیل بسیاری از مصرف کنندگان آنها را خریداری نمی کنند. علاوه بر تراشه قدیمی، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس هیچ پیشرفت قابل توجهی در زمینه دوربین، صفحه نمایش و موارد دیگر ندارند.

آیفون 14 و آیفون 14 پلاس اپل نه تنها گران هستند، بلکه فاقد نوآوری هستند. در نوامبر سال جاری، بلومبرگ گزارش داد که اپل به دلیل تقاضای ضعیف، تولید آیفون های سری 14 را حداقل 3 میلیون دستگاه (یا کمتر) کاهش داده است. دلیل اصلی کاهش تولید، تقاضای ضعیف برای مدل های آیفون 14 و 14 پلاس است. این مدل‌ها جایگزین ارزان‌تری برای سری‌های پیشرفته‌تر آیفون 14 پرو هستند، اما اکثر کاربران برای خرید آن‌ها مردد هستند. راس یانگ، تحلیلگر معروف پنل نیز گفت که فروش پنل آیفون 14 پلاس در ماه دسامبر نزدیک به صفر بوده است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا