اخبار فناوری

دلایل کاهش فروش گوشی های هوشمند در فصول اخیر چیست؟!

فروش گوشی های هوشمند تا چند سال پیش روندی رو به رشد داشت که بر این اساس شاهد گسترش این بازار بودیم. اما بروز مشکلات اخیرا باعث به هم خوردن این نظم شده است. اما در این مطلب می خواهیم ببینیم دلایل کاهش فروش گوشی های هوشمند در فصول اخیر چیست؟! با مایفون مگ با بودن

دلایل کاهش فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اخیر را کشف کنید

در سال های اخیر، بازار گوشی های هوشمند رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. علیرغم تاثیرات شدید محدودیت ها و تعطیلی کارخانه های چینی به همین دلیل، حتی اپیدمی کرونا نیز نتوانست فروش را در این بازار کاهش دهد. اما به نظر می رسد تورم و بحران اقتصادی ناشی از جنگ و تهدید، این بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

تعداد فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان همچنان رو به کاهش است. این آمار هر روز بدتر می شود و حقیقت این است که گوشی های هوشمند کمتری نسبت به قبل به فروش می رسد. این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما عمدتاً دو دلیل اصلی وجود دارد.

بازار گوشی های هوشمند در حال کاهش است

دلایل کاهش فروش گوشی های هوشمند

نمی توان انکار کرد که بازار گوشی های هوشمند در بحبوحه بحران قرار دارد و این امر نشان دهنده این واقعیت است که این بازار در حال حاضر برای سه فصل متوالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. طبق گزارش Canalys، فروش در این بخش از بازار طی چند ماه گذشته بدتر از این نبود. این واقعیت که بازار از سه ماهه سوم سال 2014 اینقدر بد نبوده است نشان می دهد که اکنون چقدر بد است.

واضح است که روند نزولی از سه ماهه سوم آخر سال 2022 شروع به تبدیل شدن به یک رفتار دائمی کرده است، همانطور که کانالیز گفت، فروش این اپن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش یافته است. طبق نموداری که تکامل برندها را از سه ماهه اول سال 2022 تا سومین ماه سال جاری مقایسه می‌کند، فراز و نشیب‌های ثابت در فروش پنج تولیدکننده بزرگ این بار تثبیت شده است.

رشد فوق‌العاده سال به سال که در سه ماهه اول سال 2021 در بازار مشاهده شد، زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا شروع به کاهش کرد، دیگر وجود ندارد. این رشد بدون شک فروش بازار را برای سه سال محدود می کند. اکنون، بدیهی است که گوشی های هوشمند کمتری نسبت به قبل به فروش می رسند. این را می توان به روش های مختلفی توضیح داد زیرا عوامل مختلفی در کاهش بازار نقش دارند.

چرا فروش گوشی های هوشمند مدام در حال کاهش است؟

دلایل کاهش فروش گوشی های هوشمند

اگرچه منطقاً همه پاسخ ها را نداریم، اما می توان دلایلی را بیان کرد که کاملاً با واقعیت بازار مطابقت دارد و بدون شک می تواند دلایل واقعی سقوط این بازار را روشن کند. بحران اقتصادی نتیجه انباشته شدن همه این علل است. ما در حال حاضر در شرایط اقتصادی بسیار سختی زندگی می کنیم. اما کارشناسان پیش بینی کردند که این بحران به شدت بحران مالی سال 2008 نخواهد بود.اما اکنون تاثیر قابل توجهی بر مصرف کنندگان گذاشته است.

از یک سو، بحران تورمی وجود دارد که از اوایل بهمن ماه سال جاری آغاز شد و شروع به ارائه سرنخ هایی در مورد آنچه ممکن است رخ دهد، شد. منطقی است که فرض کنیم با توجه به تورم فعلی حدود 10 درصد، تمام این هزینه ها ابتدا به مواد اولیه و سپس به مصرف کنندگان منتقل می شود. علاوه بر این، کاهش قدرت خرید مصرف کننده نسبت به افزایش قیمت گوشی های هوشمند که تنها در موارد نادری بسیار شدید بوده است، تاثیر بیشتری بر فروش دارد.

هرچه منابع بیشتری برای مصرف وجود داشته باشد، خریدها باید فداکاری بیشتری داشته باشند. بدیهی است که خریدهای غیرضروری اولین خریدهایی هستند که همراه با بسیاری از فناوری ها کنار گذاشته می شوند و در نتیجه، روند معکوس در الگوهای بازار کند می شود و به تدریج منجر به وضعیت کاهش فروش می شود که هیچ نشانه ای از کاهش نشان نمی دهد. در این نقطه زمان دیده نمی شود. با این حال، دو دلیل دیگر وجود دارد که در این فاجعه اقتصادی که بیشتر ما را تحت تأثیر قرار داد، بسیار مهم است.

دلایل کاهش فروش گوشی های هوشمند

یکی درگیری در اوکراین است که ماه هاست وضعیت تلخی را در بازار تلفن همراه ایجاد کرده است و مشکل انرژی ناشی از آن دلیل دوم است. همه اینها منجر به تورم می شود که در نهایت اهداف جمعی ما را مختل می کند. خانواده ها و به طور کلی همه مصرف کنندگان مجبورند محصولاتی مانند گوشی های هوشمند را کنار بگذارند مگر اینکه به دلایلی برای تعویض اجباری یا کار ضروری باشد، با توجه به تورمی که در آن قرار داریم.

واضح است که کسانی که افزایش درآمد خود را مشاهده نمی کنند، به فکر خرید محصولاتی مانند گوشی هوشمند نیستند. عوامل دیگری ممکن است در این شرایط دخیل باشند. اما بدیهی است که فروش بازار تلفن همراه در این شرایط در ماه های آینده بدتر خواهد شد. نباید فراموش کرد که کمبود قطعات در بازار از زمان شیوع کرونا تاثیر منفی قابل توجهی بر فروش آن داشته است. درست مانند صنعت خودرو، زمان طولانی تر به دلیل قطعات کمتر باعث کاهش فروش شده است.

فروش گوشی های هوشمند چه زمانی افزایش می یابد؟

گزارش GizChinaفروش در بازار جهانی گوشی های هوشمند برای سومین سه ماهه متوالی در سه ماه منتهی به 30 سپتامبر کاهش یافت. در نتیجه، بدترین سه ماهه سوم از سال 2014 را داشته است. در گزارش اولیه بازار گوشی های هوشمند برای سه ماهه سوم، Canalys نشان می دهد که فروش کلی در این بازار 9 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. این مؤسسه همچنین می‌گوید این شرایط تا حدی به دلیل یک محیط اقتصادی نامشخص که در آن مصرف‌کنندگان خرید لوازم الکترونیکی را به تأخیر می‌اندازند و سایر هزینه‌ها را در اولویت قرار می‌دهند، پایدار خواهند بود.

دلایل کاهش فروش گوشی های هوشمند

اکثر تحلیلگران انتظار دارند که بازار تا پایان سال 2023 بهبود یابد. آنها معتقدند که این همزمان با کاهش تورم خواهد بود و بنابراین بانک های مرکزی سعی خواهند کرد با سرد کردن اقتصاد با آن مبارزه کنند. فروش گوشی های هوشمند تنها زمانی افزایش می یابد که تقاضا به طور کامل بهبود یابد و قیمت ها در کل کاهش یابد. علاوه بر این، از آنجایی که در شرایط پیچیده اقتصادی-اجتماعی کنونی یک هزینه ضروری نیست، همچنان با کاهش مواجه خواهد شد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا