اخبار فناوری

دلایل خرابی و رفع عیب دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین های مدار بسته از جمله سیستم هایی هستند که برای نظارت و امنیت اماکن مختلف عمومی و خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از این دوربین ها می توانید عکس ها و فیلم های مکان ها را ضبط و ذخیره کنید، اما مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری گاهی اوقات دچار مشکل و خرابی می شوند. این دوربین ها پس از مدتی استفاده دچار نقص هایی مانند کاهش کیفیت تصویر، نویز، عملکرد نادرست دکمه ها، خاموش شدن دوربین و … می شوند.

عیب یابی و تعمیر دوربین های مداربسته به دلیل اینکه از قطعات مختلفی تشکیل شده اند نیاز به تعمیرکار متخصص دارد. عملکرد هر قسمت از دوربین مداربسته گاهی اوقات مشکلاتی را به همراه دارد و منجر به کاهش کیفیت و کارایی آن می شود. سیستم دوربین مداربسته از ضبط کننده، هارد دیسک، پلت فرم انتقال داده، دوربین ها، کانکتور، منبع تغذیه و سایر عناصر تشکیل شده است. برای یافتن ایرادات در سیستم دوربین مداربسته باید هر یک از این عناصر بررسی شود.

نمایندگی هایک ویژن دوربین های مداربسته خود را برای ایمنی زندگی ارائه می دهد که دارای گارانتی طولانی مدت هستند، اما این دوربین ها نیز ممکن است مشکل داشته باشند و خریداران باید از آنها آگاه باشند.

انواع خرابی دوربین مداربسته چیست؟

شناخت انواع ایرادات و رفع آنها یکی از دغدغه های کاربرانی است که از دوربین های مداربسته استفاده می کنند. خرابی دوربین مداربسته می تواند مشکلات جدی ایجاد کند زیرا گاهی اوقات افراد به طور مرتب فیلم را بررسی نمی کنند. هنگامی که آنها نیاز به بررسی تصاویر دارند، ممکن است با وقفه های تصویر یا مشکلاتی مانند تصویر تار مواجه شوند. خرابی دوربین ها یا عدم ضبط تصاویر در مکان های حساس می تواند منجر به مشکلات جدی شود. شکست ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • • مشکل ذخیره نشدن تصویر

شکست عکس گرفتن می تواند دلایل زیادی از جمله مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری داشته باشد و یک مشکل بسیار رایج است. تغییر تنظیمات نرم افزار مانند از دست دادن تیک ذخیره تصویر یا از دست دادن دستور ذخیره به دلیل خرابی هارد می تواند یکی از دلایل آن باشد.

  • مشکل تصاویر سیاه و سفید دوربین

یکی از دغدغه هایی که همیشه به نمایندگان هایک ویژن مراجعه می شود عدم دریافت تصویر رنگی است. این مشکل به دلیل تغییر تنظیمات دوربین، عدم دریافت نور سنسور نورسنج، لنز کثیف، لنز آسیب دیده، عنکبوت بوم و غیره رخ می دهد. گاهی اوقات یک جسم منعکس کننده نور مانند نورافکن می تواند نور را به لنز دوربین منعکس کند و این مشکل را ایجاد کند.

  • • مشکل وصل و قطع مدار تصویر دوربین

مشکلات در اتصالات دوشاخه یا اتصالات دوربین ممکن است این مشکل را در محصولات عرضه شده توسط هایک ویژن ایجاد کند.

  • • مشکل انتقال صحیح تصویر در دوربین

در این حالت تصویر به درستی لود نمی شود، تصاویر بارگذاری می شوند، تصویر در دستگاه جدید بارگذاری نمی شود و یا تصاویر فریم به فریم منتقل می شوند. البته مشکلات دیگری مانند خرابی قطعات مختلف، خرابی زیرلایه، قطع صدا و موارد دیگر وجود دارد که همیشه در نمایندگی هایک ویژن قابل بررسی است.

عیب یابی دوربین مداربسته

در این قسمت روش های عیب یابی دوربین های هایک ویژن را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید آنها را بشناسید و عیب یابی را انجام دهید. اگر نتوانستید عیب دوربین مداربسته را پیدا کنید، می توانید از نمایندگی خدمات یا تعمیرات کمک بگیرید.

  • • دوربین را خاموش و دوباره روشن کنید

راه اندازی مجدد دوربین و خاموش کردن آن به مدت 10-20 ثانیه و ورود مجدد به تنظیمات دوربین یکی از روش های عیب یابی است.

  • • کابل ها را بررسی کنید

گاهی اوقات مشکل سیستم شل شدن کابل، گره یا آسیب است، باید آنها را بررسی کنید و از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

  • • عدم تداخل در IP را تضمین کنید

اگر سیستم دوربین مداربسته شما شامل چندین دوربین است، باید مطمئن شوید که هر کدام دارای آدرس IP متفاوتی هستند. بسیاری از مسائلی که در نمایندگی هایک ویژن بررسی می شود مربوط به دوربین هایی است که آدرس IP یکسانی دارند و از دسترسی به برخی یا همه دوربین ها جلوگیری می کند.

  • • نام کاربری و رمز عبور اشتباه وارد شده است

گاهی اوقات دوربین ممکن است پینگ دریافت کند اما نمی تواند متصل شود. در این موارد ممکن است نام کاربری یا رمز عبور اشتباه وارد شده باشد. برای حل این مشکل می توانید دفترچه راهنما را بررسی کنید یا از نمایندگی هایک ویژن کمک بگیرید.

  • • قطع و وصل دوربین

یکی از روش های عیب یابی دوربین هایک ویژن بررسی دایرکتوری دوربین است و این کار با یافتن آدرس IP انجام می شود. در این روش پس از یافتن آدرس IP، آن را با گوشی هوشمند یا لپ تاپ خود ارسال کرده و قدرت اتصال را تست کنید.

  • • برق و اتصالات دوربین را بررسی کنید

گاهی اوقات قطع برق می تواند مشکلی باشد که دوربین مداربسته را مختل کند یا شبکه را مختل کند. در دوربین های IP LED هایی وجود دارند که داده ها را به شبکه منتقل می کنند اما در دوربین پنهان هستند. اگر متوجه شدید که این LED ها روشن نمی شوند، باید منبع تغذیه خارجی دوربین ها را بررسی کنید. اگر دوربین از برق تغذیه می کند، باید وات را بررسی کنید، زیرا برخی از دوربین ها به وات بیشتری نیاز دارند.

چگونه دوربین مداربسته خود را تعمیر کنیم؟

پس از امتحان روش های مختلف عیب یابی و مواجه شدن با مسائل غیر قابل حل، نوبت به تعمیر دوربین مداربسته خود می رسد. تماس های زیادی با نمایندگی های هایک ویژن در سراسر کشور گرفته شده و مردم به دنبال مشاوره در زمینه تعمیرات دوربین مداربسته هستند. گاهی اوقات مشکلات دوربین مداربسته هایک ویژن تنها با یک سری مشاوره تخصصی قابل حل است. در برخی موارد، خرابی ها نیاز به تعمیر دارند و باید توسط یک تعمیرکار مجرب انجام شود. در این صورت می توانید با نماینده هایک ویژن که دوربین خود را از او خریداری کرده اید تماس بگیرید. نمایندگی ها شما را راهنمایی می کنند تا مشکلات و نقص های دوربین را حل کنید.

آخرین کلمه

در این مطلب از ایرادات و عیب یابی دوربین مداربسته هایک ویژن خواندیم که این موارد شامل تمامی ایرادات و روش های عیب یابی نمی شود. انواع مختلفی از خطاها وجود دارد که می تواند مانع از کارکرد دوربین یا دسترسی به تصاویر آنها شود. برای حل این مشکلات سعی کنید اطلاعات خود را در مورد انواع مشکلات و نحوه یافتن آنها تکمیل کنید. در صورت بروز مشکل، با مراجعه به نمایندگی مجاز هایک ویژن یا تماس با آنها، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید. همچنین برای خرید انواع دوربین های مداربسته پیشرفته هایک ویژن می توانید به نمایندگی هایک ویژن مراجعه کرده و محصولات اورجینال را خریداری نمایید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا