اخبار فناوری

درآمد بازی های اپل بیشتر از پلی استیشن ، ایکس باکس و نینتندو است

بر اساس تحلیل وال استریت ژورنال ، که اپل تا حدودی با آن مخالف است ، سود عملیاتی بازی ها 8.5 میلیارد دلار بیشتر از سونی ، اکتیویژن ، نینتندو و مایکروسافت در مدت 12 ماه است. این امر به لطف سود 30 درصدی فروش بازی در App Store امکان پذیر است ، به این معنی که شرکت مستقر در کوپرتینو ، اگرچه خود عنوان بازی ندارد ، اما به یک بازیگر اصلی در صنعت بازی تبدیل شده است.

درآمد بازی اپل

در شکایت Epic ، وکلای اپل با تجزیه و تحلیل سود بازی های موبایلی مخالفت کردند و گفتند که اعداد و ارقام نادرست و بیش از واقعیت است. این شرکت توضیح می دهد که حاشیه سود عملیاتی مورد بحث در این گزارش ، بدون در نظر گرفتن هزینه های مختلف مربوط به App Store ، توضیح می دهد که در واقع این تجزیه و تحلیل تمام درآمد بازی را شامل می شود ، اما تنها بخش کوچکی از هزینه های احتمالی آن را شامل می شود.

در جریان محاکمه ، قاضی تصمیم گرفت که این سود با انحصار اپل ارتباطی ندارد زیرا بازار بازی های تلفن همراه به سرعت در حال رشد است. علاوه بر این ، مایکروسافت و انویدیا با دور زدن اپ استور اپل ، خدمات اشتراک بازی را ارائه می دهند که در وب سایت ها نیز موجود است.

درآمد اپل در بخش بازی های App Store

درآمد اپل در بخش بازی های App Store

حتی اگر مشاهدات مشاوران خارجی اشتباه باشد ، واضح است که اپل هنوز از نظر درآمد بازی بسیار خوب عمل می کند ، درست مانند Android Play Store ، که 10 برنامه پرفروش تقریباً منحصراً به بازی مرتبط هستند.

به گفته Sensor Tower ، گیمرها در سال مالی 2020 تقریبا 45 میلیارد دلار به درآمد App Store اضافه کردند که بیش از نیمی از آن از ایالات متحده و چین بود. اپل تا 30 درصد از اشتراک بازی ها و خریدهای درون برنامه ای را با مجموع درآمد سالانه 13.5 میلیارد دلار به خود اختصاص داده است.

درآمد حاصل از بازی ها در فروشگاه Google Play

درآمد حاصل از بازی ها در فروشگاه Google Play

البته هزینه هایی باید کسر شود ، اما با توجه به اعداد بالا ، به راحتی می توان تصور کرد که چرا WSJ او ادعا می کند که میلیاردها دلار درآمد اپل از بازی های تلفن همراه به راحتی از درآمد سونی پلی استیشن ، مایکروسافت ایکس باکس و تعدادی دیگر از شرکت های بازی سازی بیشتر است.

در نهایت به این نتیجه رسید که اپل “سهم قابل توجهی در بازار از 55 درصد درآمد و حاشیه سود فوق العاده بالا” دارد ، اما Epic Games نمی تواند از اپل به عنوان “انحصار غیرقانونی” بازی ها شکایت کند. حماسه بالاخره برای اعتراض به این محکومیت اقدام کرد.

اپل در مقابل حماسه: کدام شرکت سود برد؟ برنده واقعی کیست؟ آیا Fortnite به App Store باز می گردد؟

نظر شما چیه؟ آیا فکر می کردید گردش مالی شرکتی که حتی صاحب عنوان بازی یا کنسول نیست ، بیشتر از مجموع شرکت های شناخته شده در این زمینه مانند سونی ، مایکروسافت و نینتندو خواهد بود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا