اخبار فناوری

خروج هزاران کارمند از بزرگترین سازنده آیفون می تواند بر فروش تاثیر بگذارد

بزرگترین کارخانه آیفون متعلق به فاکسکان است و در ژنگژو چین واقع شده است. این کارخانه در تمام هفته صحنه ناآرامی بوده است. نارضایتی پنهان کارگران در روزهای اخیر به اعتراضات تبدیل شده و چندین بار درگیری با نیروهای امنیتی رخ داده است. در نتیجه، ما شاهد خروج هزاران کارمند از بزرگترین سازنده آیفون بوده ایم که می تواند بر فروش تاثیر بگذارد.

خروج هزاران کارمند از بزرگترین تولید کننده آیفون

فاکسکان دیروز به دلیل «خطای فنی» مربوط به پرداخت‌هایی که پس از استخدام آخرین گروه از استخدام‌کنندگان رخ داد، عذرخواهی کرد. آنها ادعا کردند که در مورد مزایای غرامت گمراه شده اند. این شرکت به هر معترض جدید 10000 یوان (حدود 1400 دلار) برای ترک و ترک سایت پیشنهاد داد.

به نظر می رسد که این پیشنهاد ممکن است کمی بیش از حد موفق بوده باشد، زیرا گزارش ها حاکی از آن است که بیش از 20000 کارگر فاکسکان از آن حمایت کردند. آنها اکثراً تازه استخدام شده بودند و هنوز در خطوط تولید کار نمی کردند، بنابراین پول را گرفتند و رفتند. قبل از شروع این مشکلات، بیش از 200000 نفر در کارخانه کار می کردند. این بدان معناست که 10 درصد از نیروی کار آنها پس از دریافت غرامت ترک کردند.

همه این موارد پتانسیل تاثیر منفی جدی بر تولید و در نتیجه فروش آیفون دارند. ماه گذشته، اپل اعلام کرد که انتظار دارد موجودی آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی باشد، و Best Buy در روز سه‌شنبه نسبت به کمبود آیفون‌های گران‌قیمت در فروشگاه‌ها در این فصل تعطیلات هشدار داد.

برخی از تحلیلگران تخمین می زنند که اگر “مشکل فعلی” تا پایان ماه جاری ادامه یابد، شاهد کاهش تولید حدود 10 میلیون دستگاه آیفون خواهیم بود. برخی دیگر پیش بینی می کنند که موجودی آیفون 14 پرو 25 تا 30 درصد کمتر از خریدهای “عادی” در تعطیلات در دسترس خواهد بود.

از سوی دیگر، منبعی در فاکسکان به رویترز گفت: «این حادثه تأثیر زیادی بر تصویر عمومی ما دارد، اما تأثیر کمی بر ظرفیت تولید ما دارد. “ظرفیت فعلی ما بی تاثیر است” زیرا افرادی که می روند هنوز آموزش ندیده اند یا شروع به کار نکرده اند.

ناآرامی‌های کارگران تا حدی به دلیل محدودیت‌های شدید ویروس کرونا ایجاد شده است، که کارخانه را مجبور کرده است در حالت “حلقه بسته” کار کند و استخدام‌های جدید را در خوابگاه‌های مشترک با افرادی که آزمایش آنها مثبت بوده است، استخدام کند.

آیا فکر می کنید اپل می تواند بر این مشکل غلبه کند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا