اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Tecno Camon 20 Premier با پوشش چرم و سرامیک و لرزه‌گیر اپتیکال با جابجایی سنسور | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : تولیدات شرکت چینی تکنو معمولاً در سطح پایین بازار قرار گرفته و به‌ندرت از سطح میانی رو به پایین فراتر می‌روند. روند معمول این شرکت اما جدیداً با تغییراتی روبرو شده که معرفی Phantom V Fold با طراحی تاشوی افقی از آن جمله به‌حساب می‌آید. این شرکت در روز سه‌شنبه 9 می 2023 (19 اردیبهشت 1402) همزمان با معرفی سری جدید محصولات کامن 20 شامل Camon 20 Pro ،Camon 20 و Camon 20 Pro 5G از یک گوشی متفاوت و سطح بالاتر به‌نام Camon 20 Premier نیز رونمایی کرده که برخلاف گوشی‌های عادی تکنو از طراحی پریمیوم و سطح بالا بهره می‌برد و در زمینه مولتی‌مدیا و پردازش نیز حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد. کامن 20 پریمیر در برخی موارد به 20 پرو شباهت دارد.

اولین نکته جذاب در مورد Camon 20 Premier 5G بی‌شک به طراحی خاص و اوریجینال آن تعلق دارد که نمونه مشابه‌ای از آن را در تولیدات سایر برندها به‌خاطر نمی‌آوریم؛ بخش پشتی گوشی از طرح‌های چند ضلعی نامنظم روی بدنه‌ای از جنس چرمی مصنوعی بهره می‌برد. محوطه دوربین‌ها در این قسمت نیز به‌فرم یک پنج‌صلعی نامنظم طراحی شده که در هر دو رنگ آبی و مشکی ظاهر یکسانی دارد؛ تکنو در توصیف جنس این محوطه به «سرامیک نانوکریستالی گرید یاقوت» اشاره می‌کند که اندکی ابهام را در مورد جنس واقعی این قسمت ایجاد می‌کند.

پشت و روی گوشی و حاشیه پیرامونی آن صاف و بدون خمیدگی طراحی شده‌اند و حاشیه‌های نسبتاً اندک دورتادور صفحه‌نمایش نیز به حس پریمیوم این گوشی کمک فراوانی کرده‌اند. اطلاعات ابعاد و وزن گوشی طبق معمول اغلب محصولات تکنو در این‌جا نیز به‌صورت رسمی منتشر نشده است.

صفحه‌نمایش گوشی یک نمونه 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 1080×2400 پیکسل است که امکان فعالیت در دو نرخ رفرش 60 و 120 هرتز را داشته و ظاهراً تفاوتی با صفحه‌نمایش مشابه در Camon 20 Pro ندارد. سرعت برداشت تاچ در این پنل حداکثر 360 هرتز بوده و ضمن برخورداری از کنتراست 8,000,000:1 از محدود رنگ DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند. فیلتر رنگ آبی و فرکانس 1,920 هرتزی مکانیزم کاهش نور PWM‌ از دیگر ویژگی‌های این صفحه‌نمایش است. بالای این نمایشگر دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی گوشی با فوکوس ثابت و دیافراگم 2.5 به‌چشم می‌خورد که به فلش LED‌ دوگانه‌ای در لبه بالایی دستگاه مجهز شده است. سنسور اثر انگشت نوری دستگاه نیز در همین پنل جای دارد.

جذابیت اصلی Camon 20 Premier 5G به مجموع تصویری گوشی در بخش پشتی تعلق دارد که به‌جز دوربین اصلی و اولتراواید شامل یک رینگ فلش، یک سنسور 2 مگاپیکسلی بوکه و مکانیزم فوکوس لیزری می‌شود. دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی دستگاه از حسگر نسبتاً بزرگی با ابعاد 1/1.5 اینچ با پیکسل‌های 1 میکرونی بهره می‌برد که پس از ترکیب چهارگانه پیکسل‌ها به ابعاد بسیار بزرگ 2 میکرونی در وضوح 12 مگاپیکسلی دست پیدا می‌کنند. ساب‌پیکسل‌های رنگ این سنسور از نوع RGBW انتخاب شده که روی کاغذ عملکرد بهتری در دریافت نور دارند لنز 7 مرحله‌ای مقابل این سنسور از دیافراگم 1.8 برخوردار است و فاصله کانونی آن به 23 میلی‌متری می‌رسد.

نکته بسیار مهم و برجسته در ساختار این دوربین پشتیبانی آن از لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) مبتنی بر جابجایی سنسور است که با نمونه‌های معمول مبتنی بر حرکت لنز تفاوت دارد. برای مقایسه بد نیست بدانیم که اپل این قابلیت یعنی OIS‌ با حرکت حسگر (Sensor-shift OIS) را در گوشی‌های پیشرفته خود از جمله آیفون 13 پرو و آیفون 14 پرو به‌کار گرفته است. حسگر دوربین اصلی این گوشی به‌گفته شرکت سازنده از فرکانس حرکتی 5 هزار بار در هر ثانیه برخوردار است و جدا از دو محور افقی و عمودی از حالت چرخشی یا roll نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین دوم این گوشی یک نمونه 108 مگاپیکسلی‌ست که لنزی اولتراواید با میدان دید 114.5 درجه‌ای و فاصله کانونی 13 میلی‌متری را در مقابل خود می‌بیبند. این دوربین مثل یک گوشی پرچمدار از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و می‌توان از آن برای گرفتن عکس‌های ماکرو (از فاصله بسیار نزدیک) نیز سود جست. پیکسل‌های این دوربین در یک چینش 9 به یک با هم ترکیب شده و یک پیکسل بزرگ‌تر 1.92 اینچی را در وضوح پیش‌فرض 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند.

پردازنده گوشی از نوع به‌ظاهر جدید دیمنسیتی 8050 شرکت مدیاتک انتخاب شده که عملاً اسم جدیدی برای پروسسور دو سال پیش Dimensity 1200 و همتای بدون تغییر آن یعنی Dimensity 1300 است؛ این چیپ‌ست 6 نانومتری از 4 هسته A78 (مرتب شده در دو کلاستر مختلف یکی تک‌هسته‌ای 3.0 گیگاهرتزی و دیگری سه‌هسته‌ای 2.6 گیگاهرتزی) و 4 هسته A55‌ همراه با گرافیک Mali-G77 MC9 بهره می‌برد که هنوز به‌خصوص در بخش گرافیکی برای یک گوشی میان‌رده انتخاب قابل دفاعی به‌نظر می‌رسد. رم گوشی 8 گیگابایت است و از طریق حافظه داخلی می‌توان 8 گیگابایت دیگر نیز به‌صورت مجازی به آن افزود. حافظه داخلی گوشی نیز 512 گیگابایت است که ظاهراً امکان ارتقاء ندارد.

باتری این مدل 5 هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که به‌گفته شرکت سازنده برای استفاده در کل یک روز (با استفاده مشخص و تعریف شده) کفایت می‌کند. این باتری با یک شارژر نسبتاً سریع 45 واتی تغذیه می‌شود که اشاره‌ای به سرعت‌های رسمی آن نشده است. اسپیکرهای استریو و موتور لرزشی Z-Axis در این گوشی پیش‌بینی شده‌اند اما ظاهراً از حفره 3.5 میلی‌متری اتصال هدست در آن خبری نیست.

Tecno Camon 20 Premier با سیستم‌عامل اندروید 13 به بازار ارائه می‌شود اما هنوز قیمت و زمان حضور آن در بازار مشخص نشده است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4874-introducing-camon-20-premier-5g.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا