اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Redmi Note 12R Pro میان‌رده ارزشمند شیائومی با Snapdragon 4 Gen 1 و رم 12 گیگابایتی | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : از خانواده ردمی نوت 12 شرکت شیائومی در طی ماه‌های گذشته چندین و چند گوشی مختلف به بازار عرضه شده‌اند که از آن جمله می‌توان به سه‌گانه ردمی نوت 12، ردمی نوت 12 پرو و ردمی نوت 12 پرو پلاس در اکتبر 2022، ردمی نوت 12 پرو اسپید ادیشن در دسامبر همان سال و سه مدل شامل Note 12 Turbo ،Note 12 4G و Note 12 Pro 4G در ماه گذشته اشاره کرد. عضو جدید این خانواده پر جمعیت با نام Redmi Note 12R Pro شناخته می‌شود که در برخی از موارد مهم مثل صفحه‌نمایش، پردازنده، دوربین اصلی، ظرفیت باتری و شارژر به ردمی نوت 12 اولیه شباهت دارد و سیمای یک میان‌رده ارزشمند را به‌تصویر می‌کشد. این گوشی به چیپ Snapdragon 4 Gen 1 مجهز شده و دوربین اصلی آن 48 مگاپیکسلی‌ست.

Redmi Note 12R Pro در طراحی به اعضای پیشین این خانواده شباهت دارد و همان فرم تخت پشت و رو و لنزهای محصور در یک محوطه برجسته هم رنگ بدنه در این‌جا نیز به‌چشم می‌خورد. بدنه گوشی ظاهراً با استاندارد IP53 در برابر نفوذ رطوبت و گرد و خاک مقاوم است که البته عملاً به مقاومت در برابر پاشیده شدن قطرات ملایم آب (مثل قطرات باران) تعبیر می‌شود و امکان غوطه‌وری در آب را ندارد. این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و طلایی ارائه شده که این رنگ در کناره‌های دستگاه و محوطه دوربین‌ها نیز تکرار شده است. این گوشی از ابعادی نزدیک به 8×76.2×165.9میلی‌متر برخوردار است و 188 گرم وزن دارد.

صفحه‌نمایش دستگاه به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین قسمت‌های این مدل ظاهراً همانی‌ست که در چند گوشی دیگر این خانواده نیز مورد استفاده قرار گرفته و با ابعاد 6.67 اینچی، فناوری ساخت OLED و نرخ رفرش 120 هرتزی از سطح این کلاس فراتر می‌رود. این نمایشگر فول اچ‌دی از حداکثر روشنایی نقطه‌ای 1,200 نیت برخوردار است و در حفره بالای آن دوربین سلفی ظاهراً 16 مگاپیکسلی دستگاه را جای داده است. با وجود اولد بودن این پنل، سنسور اثر انگشت هنوز در کناره گوشی جای دارد.

دو لنز دوربین بخش پشتی یک سنسور 48 مگاپیکسلی و یک حسگر تعیین عمق میدان را در خود جای داده‌اند که ترکیب ساده‌ای برای یک گوشی ارزان‌قیمت به‌حساب می‌آید. از دوربین اصلی اطلاعات چندانی در دست نداریم اما نگفته پیداست که از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل OIS در آن خبری نیست و کاملاً به دوربینی که در Redmi Note 12 اولیه نیز دیده بودیم شباهت دارد. این مجموعه را یک فلش LED نیز همراهی می‌کند.

پردازش در این مدل با با پروسسور 6 نانومتری Snapdragon 4 Gen 1 مجهز به 2 هسته Cortex-A78 و 6 هسته Cortex-A55 همراه با گرافیک Adreno 619 انجام می‌شود که به همین صورت در نوت 12 نیز حضور داشت. این گوشی به 12 گیگابایت رم LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2‌ مجهز شده که هردو از سطح معمول قابل انتظار در این رده بالاترند.

ظرفیت باتری گوشی 5 هزار میلی آمپر ساعت است و مثل قبل از توان یک شارژر نسبتاً سریع 33 واتی بهره می‌برد. ردمی نوت 12 آر پرو یک گوشی 5G با امکان کارکرد در شبکه‌های sub-6GHz است و از وای‌فای نسخه 5، بلوتوث 5.1، درگاه 3.5 میلی‌متری اتصال هدست، اینفرارد، NFC‌ و مسیریاب‌های ماهواره‌ای (تک فرکانس) برخوردار است.

Redmi Note 12R Pro با سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 با قیمت 1,999 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 289 دلار آمریکا) به بازار چین عرضه می‌شود اما هنوز از امکان عرضه و قیمت احتمالی آن در دیگر بازارها خبری در دست نیست.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4859-introducing-xiaomi-redmi-note-12r-pro.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا