اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی دستبند هوشمند Xiaomi Smart Band 8 با نمایشگر 60 هرتزی AMOLED و باتری قدرتمند | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : کمپانی شیائومی روز سه‌شنبه 18 آوریل 2023 (29 فروردین 1402)، در جریان رویدادی که در چین برگزار شد، ضمن رونمایی از چندین محصول جدید – از جمله گوشی هوشمند Xiaomi 13 Ultra، سری تبلت‌های Xiaomi Pad 6، تلویزیون 86 اینچی Mini LED و اسپیکر هوشمند Sound Move – از جدیدترین مدل دستبند هوشمند خود با نام Xiaomi Smart Band 8 نیز پرده برداشت. این دیوایس جدید جایگزین Mi Band 7 است که اواخر می سال گذشته معرفی شده بود. البته از لحاظ مشخصات و امکانات، تغییرات فراوانی نسبت به مدل قبلی دیده نشده و عمده تغییرات به طراحی و جنبه‌های ظاهری مربوط می‌شود. در ادامه، با معرفی کامل Xiaomi Smart Band 8 ما را همراهی کنید.

مثل مدل قبلی، Xiaomi Smart Band 8 نیز دارای بدنه‌ای قرصی-شکل از جنس پلی‌کربنات است که البته فریم میانی آن دارای ظاهری فلز مانند است. این بدنه در ابعاد 10.99×22.5×48 میلی‌متر طراحی شده و همراه بند استاندارد 27 گرم وزن دارد. تا چندین سال، دستبندهای هوشمند شیائومی صرفا با یک نوع بند به تولید می‌رسید، اما این شرکت چینی این بار سنت‌شکنی کرده و Smart Band 8 را با انواع مختلفی از بندها – اعم از چرمی، نایلونی، ترکیب چرم و فلز و همچنین پلی‌اورتان ترموپلاستیک (TPU) – در رنگ‌های مختلف وارد بازار می‌کند.

یک نمایشگر AMOLED به قطر 1.62 اینچ به این دیوایس اختصاص داده شده است. رزولوشن نمایشگر 192×490 پیکسل بوده و تراکم آن به 326 پیکسل در اینچ می‌رسد. نرخ به‌روزرسانی نمایشگر 60 هرتز و حداکثر روشنایی آن به 600 نیت است که در مقایسه با روشنایی Band 7 (یعنی 500 نیت) کمی افزایش داشته است. صفحه نمایش این دیوایس خود را با محیط اطراف تطبیق داده و می‌تواند بر مبنای نور محیطی، میزان روشنایی خود را تنظیم کند. این نمایشگر با پوششی از شیشه حرارت دیده 2.5 بعدی محافظت می‌شود. پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن (AOD) و وجود بیش از 200 واچ‌فیس جدید، از دیگر امکانات این نمایشگر به حساب می‌آیند.

ظرفیت باتری در Xiaomi Smart Band 8 معادل 190 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده است. طبق ادعای شرکت سازنده، این باتری در صورت استفاده متعارف تا 16 روز دوام می‌آورد. البته چنان‌چه تمایل داشته باشید که صفحه نمایش همواره روشن باشد (فعال بودن حالت AOD)، دوام باتری به 6 روز کاهش می‌یابد. این باتری – که با یک شارژر 2 سوزنی جدید شارژ می‌شود – از استاندارد شارژ سریع پشتیبانی کرده و فول‌شارژ آن حدود یک ساعت به طول می‌انجامد.

دستبند هوشمند Smart Band 8 در حوزه سلامت حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و در این زمینه می‌توان آن را با یک ساعت هوشمند مقایسه کرد. از جمله کمیت‌های پزشکی قابل اندازه‌گیری با این دستبند می‌توان به ضربان قلب، اشباع اکسیژن خون و همچنین سطح استرس اشاره کرد. طبق ادعای شرکت سازنده، Smart Band 8 توانایی ضبط فعالیت‌های روزانه را داشته و می‌تواند کیفیت خواب کاربر را بررسی کند. ردیابی دوره عادت ماهانه بانوان و ارائه تمرینات تنفس از دیگر امکانات این دستبند در حوزه سلامت به شمار می‌روند.

دستبند هوشمند Smart Band 8 با تحمل فشار 5 اتمسفر می‌تواند در برابر آب مقاومت کرده و استفاده از آن در استخر بلامانع است. به لطف همین قابلیت، ردیابی ورزش شنا در این دستبند پیش‌بینی شده است. البته به جز شنا، این دیوایس می‌تواند بیش از 150 فعالیت ورزشی را ردیابی کند. یکی از امکانات جالب این دستبند – که برای ورزش دو طراحی شده – Running Bean Mode نام دارد. در این حالت، Smart Band 8 علاوه بر اعلام داده‌های معمولی هنگام دویدن، می‌تواند داده‌های حرفه‌ای دونده – از جمله تعداد گام‌های بلند، طول گام‌ها و نیروی برخورد با زمین – را نیز ردیابی و اعلام کند.

برای بهره‌مندی از حالت Running Bean Mode، شیائومی یک وسیله جانبی به نام running pod را طراحی کرده که مثل یک گیره به بند کتونی ورزشی کاربر وصل می‌شود. علاوه بر این، یک وسیله جانبی دیگر در قالب آویز گردنی نیز برای این دستبند تدارک دیده شده است. به عبارت دیگر، افرادی که دوست ندارند یا نمی‌توانند Smart Band 8 را به مچ خود ببندند، می‌توانند آن را به شکل یک گردنبند به گردن خود آویخته و از تمام امکانات آن بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است هر دوی این وسیله‌های جانبی باید جداگانه خریداری شوند.

دستبند هوشمند Smart Band 8 امکانات نرم‌افزاری متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از این جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: زنگ هشدار، تایمر، کرونومتر، چراغ قوه، اعلان وضعیت آب و هوا، یادآور برنامه‌های روزانه، یادآور رویدادهای مهم، پرداخت آفلاین، موبایل‌یاب، ساعت جهانی و دوربین از راه دور (که برخی مدل‌های گوشی‌های اندرویدی از مورد آخر پشتیبانی نمی‌کنند). بعضی بازی‌ها مثل سودوکو و 2048 نیز به طور پیش‌فرض در این دستبند نصب هستند.

دستبند هوشمند Xiaomi Smart Band 8 با گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 6 و بالاتر و همچنین آیفون‌های مجهز به iOS 12 و بالاتر سازگاری داشته و در دو ورژن معمولی و NFC به تولید می‌رسد. مدل معمولی این دستبند 239 یوان چین قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 34 دلار آمریکا. ورژن مجهز به NFC نیز 279 یوان (40 دلار) قیمت‌گذاری شده است. شیائومی هنوز برنامه‌ای برای عرضه بین‌المللی این دیوایس اعلام نکرده است، اما اگر سابقه این شرکت در عرضه مدل‌های قبلی Smart Band را ملاک قرار دهیم، انتظار می‌رود چندین ماه تا ورود این دستبند به سایر بازارهای جهانی فاصله داشته باشیم.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4845-introducing-xiaomi-smart-band-8.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا