اخبار فناوری

خبر جدید | رونمایی از Moto Watch 200 و Moto Watch 70 – اسمارت‌واچ‌های جدید موتورولا | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : کمپانی موتورولا روز سه‌شنبه 2 می 2023 (12 اردیبهشت 1402)، همزمان با رونمایی از اسمارت‌فون ارزان Moto G 5G 2023، از دو ساعت هوشمند با نام‌های Moto Watch 200 و Moto Watch 70 پرده برداشت. هر دو ساعت مجهز به امکانات متنوعی بوده و کاربران با سلیقه‌های مختلف می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. Moto Watch 70 دیوایس رده‌پایینی بوده و برای استفاده معمولی (جهت ردیابی فعالیت‌های ورزشی و سلامتی) مناسب است. در مقابل، Moto Watch 200 اسمارت‌واچ پیشرفته‌تری بوده و به مشخصات سطح بالایی – از جمله GPS، نمایشگر AMOLED، حسگر SpO2، مقاومت بالا در برابر آب و … – مجهز شده است. در ادامه با معرفی کامل هر دو محصول، ما را همراهی کنید.

Moto Watch 200

این ساعت هوشمند – مثل اپل‌واچ – دارای صفحه‌ای مستطیل‌شکل بوده و در دو رنگ مشکی (Phantom Black) و طلایی (Warm Gold) به تولید می‌رسد. بدنه ساعت از جنس آلومینیوم بوده و با تحمل فشار 5 اتمسفر در برابر آب مقاوم است. این ساعت بندهایی به عرض 20 میلی‌متر داشته و دو دکمه فیزیکی در سمت راست بدنه آن به چشم می‌خورد. یک نمایشگر AMOLED به قطر 1.78 اینچ و رزولوشنی که شرکت سازنده از آن با عنوان HD یاد می‌کند به این دیوایس اختصاص یافته است. گفتنی‌ست، بدنه ابعادی برابر با 12.3×46.538 میلی‌متر داشته و وزن آن 45 گرم اعلام شده است.

یک باتری به ظرفیت 355 میلی‌آمپر ساعت، Moto Watch 200 را تغذیه می‌کند. طبق ادعای شرکت سازنده، در صورت استفاده متعارف، این باتری بین 10 تا 14 روز دوام خواهد داشت. این باتری از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی کرده و وقتی زمان شارژ کردن ساعت به کاربر اعلام می‌شود، حداکثر 25 دقیقه زمان نیاز است تا ذخیره باتری به 100 درصد برسد. Moto Watch 200 از لحاظ ارتباطی به GPS داخلی مجهز بوده و با بلوتوث 5.3 می‌توان آن را به گوشی هوشمند متصل کرد. با توجه به این موضوع و به لطف اسپیکر و میکروفن موجود در ساعت، امکان پاسخ‌گویی به تماس‌های ورودی از طریق آن فراهم شده است.

مثل بیشتر ساعت‌های هوشمند، Moto Watch 200 نیز به قابلیت‌های پزشکی متنوعی تجهیز شده که از آن جمله می‌توان به مانیتورینگ 24 ساعته ضربان قلب (با ترسیم نمودارهای دقیقه به دقیقه)، اندازه‌گیری اشباع اکسیژن خون (SpO2) و ردیابی کیفیت خواب اشاره کرد. با توجه به پشتیبانی از 28 فعالیت ورزشی، ورزشکاران نیز با استفاده از Moto Watch 200 می‌توانند فعالیت حرفه‌ای خود را ردیابی کنند. جالب است که این ساعت می‌تواند داده‌های ورزشی و سلامتی شما را با معروف‌ترین پلتفرم‌های ورزشی – یعنی Google Fit و Strava – همگام‌سازی (sync) کند. ناگفته نماند، علی‌رغم مقاومت بالا در برابر آب (با تحمل فشار 5 اتمسفر)، نام شنا در بین 28 فعالیت ورزشی قابل ردیابی این ساعت دیده نمی‌شود.

علاوه‌بر سنسورهای ضربان قلب و SpO2، این ساعت به سنسورهای ارتفاع‌سنج و شتاب‌سنج نیز مجهز بوده و به همین دلیل می‌تواند زمین خوردن شخص را تشخیص داده و هشدار لازم را صادر کند. این قابلیت به ویژه برای افراد سالمند، می‌تواند کارایی داشته باشد. لازم به ذکر است، این ساعت با سیستم‌عامل Moto Watch OS وارد بازار خواهد شد. البته قیمت و زمان عرضه این محصول، هنوز از سوی شرکت سازنده اعلام نشده و به عبارت «به‌زودی» (coming soon) بسنده شده است.

Moto Watch 70

همان طور که گفته شد، Moto Watch 70 مشخصات پایین‌تری دارد. این ساعت تنها در رنگ مشکی به تولید رسیده و بدنه آن (برخلاف بدنه آلومینیومی Watch 200) از آلیاژ روی تشکیل شده است. این ساعت با درجه حفاظت IP67 در برابر آب و گرد و خاک مقاوم است، اما در این زمینه به مقاومت Moto Watch 200 نمی‌رسد. یک نمایشگر مستطیل‌شکل 1.69 اینچی نیز به این ساعت اختصاص یافته که البته از نوع AMOLED نبوده و از پنل LCD تشکیل شده است. ناگفته نماند، Moto Watch 70 در اندازه‌های 11×48.5×36.5 میلی‌متر طراحی شده و 48 گرم وزن دارد.

در ساخت این ساعت نیز از یک باتری 355 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده، اما حداکثر دوام آن در صورت مصرف متعارف تا 10 روز عنوان شده است. فول‌شارژ این باتری نیز 25 دقیقه به طول می‌انجامد. Moto Watch 70 از طریق بلوتوث 5.0 به گوشی هوشمند شما متصل می‌شود، اما ظاهراً با توجه به نبود میکروفن و اسپیکر، امکان پاسخ به تماس وجود ندارد.

Moto Watch 70 نیز توانایی مانیتورینگ 24 ساعته ضربان قلب را داراست، اما بر خلاف Moto Watch 200 فاقد سنسور SpO2 بوده و نمی‌تواند اشباع اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند. همچنین، در رابطه با همگام‌سازی داده‌های ورزشی و سلامتی، شرکت سازنده فقط از Google Fit نام برده و ظاهرا همگام‌سازی با Strava امکان‌پذیر نیست. البته، موتورولا به فعالیت‌های ورزشی که در این ساعت پشتیبانی می‌شوند، اشاره‌ای نداشته است.

ساعت هوشمند Moto Watch 70 به سنسورهای شتاب‌سنج و دما مجهز بوده، اما بر خلاف Moto Watch 200 فاقد GPS است. ردیابی کیفیت خواب نیز از جمله ویژگی‌های این ساعت بر شمرده شده است. Moto Watch 70 با نرم‌افزار Moto Watch OS و ظاهرا تنها در رنگ مشکی وارد بازار خواهد شد، اما قیمت و زمان عرضه این محصول هنوز مشخص نیست.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4868-introducing-motorola-moto-watch-200-and-moto-watch-70.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا