اخبار فناوری

حذف سنسور 1 اینچی در دوربین گلکسی اس 23 اولترا به دلیل مشکلات طراحی است

همانطور که کاملا مطمئن هستیم، پرچمدار رده بالای بعدی سامسونگ Galaxy S23 Ultra، قرار است به سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی جدید این شرکت مجهز شود. این سنسور که ISOCELL HP2 ابعاد فیزیکی آن 1/1.3 اینچ است که از سنسور تصویر 1 اینچی IMX989 که در گوشی هایی مانند Vivo X90 Pro و Xiaomi 13 Pro استفاده می شود، کوچکتر است. اما به نظر می رسد عدم استفاده از سنسور 1 اینچی در دوربین گلکسی اس 23 اولترا عمدتاً به دلیل مشکلات طراحی و نبود فضای کافی برای نصب این سنسور در طراحی پرچمدار فعلی سامسونگ باشد.

عدم استفاده از سنسور 1 اینچی در Galaxy S23 Ultra

سامسونگ چند روز پیش رسما از جدیدترین سنسور CMOS پریمیوم خود رونمایی کرد. ISOCELL HP2 یک سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی است که در Galaxy S23 Ultra استفاده خواهد شد. اگرچه این سنسور به دلیل وضوح فوق العاده بالای خود متمایز است، HP2 تنها دارای اندازه فیزیکی 1.3 اینچ است که آن را از سنسورهایی مانند IMX989 کوچکتر می کند. اما به نظر می رسد سامسونگ دلیلی برای انتخاب این ابعاد داشته است.

طبق اظهارات جهان یخی، تصمیم سامسونگ برای تجهیز Galaxy S23 Ultra به یک سنسور 1/1.3 اینچی مانند HP2 به محدودیت های طراحی مربوط می شود. اگرچه وضوح این سنسور تصویر 200 مگاپیکسل است، اما HP2 تنها کمی بزرگتر از سنسور 108 مگاپیکسلی HM3 فعلی در Galaxy S22 Ultra است.

عدم استفاده از سنسور 1 اینچی در Galaxy S23 Ultra

عدم استفاده از سنسور 1 اینچی در Galaxy S23 Ultra

طبق پست Ice Universe، انتخاب یک سنسور از نوع ۱ اینچی بزرگتر، ضخامت گلکسی اس ۲۳ اولترا را تا حدی افزایش می‌دهد که سامسونگ آن را تحمل نمی‌کند و در عین حال بر طراحی ساختار داخلی نیز تأثیر می‌گذارد. در عوض، سامسونگ تمایل بیشتری به استفاده از اندازه 1.3 اینچی دارد و در عین حال عملکرد سنسور خود را از راه‌های دیگر، مانند تجهیز آن به فناوری‌های جدید، بهبود می‌بخشد.

اگرچه برخی ممکن است این مشکل را بهانه ای برای شرکت کره ای برای عدم افزایش هزینه های تولید پرچمداران خود بدانند، اما موارد گفته شده کاملاً بی اساس نیستند. به عنوان مثال، Xiaomi 12S Ultra در 9.1 میلی متر و Vivo X90 Pro Plus در 9.7 میلی متر ضخامت کافی دارند. در مقایسه، Galaxy S23 Ultra باید فقط 8.9 میلی متر ضخامت داشته باشد. گوشی های دارای سنسورهای 1 اینچی مانند دستگاه های ضخیم طبیعی به نظر می رسند.

در مورد عدم استفاده از سنسور 1 اینچی در Galaxy S23 Ultra چطور؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا