اخبار فناوری

جمع آوری آیفون های بدون شارژ در برزیل در فروشگاه ها آغاز شد

یکی از موضوعاتی که اخیرا در دنیای فناوری باعث ناراحتی کاربران شده است، حذف شارژر از جعبه گوشی هوشمند است. این کار اگرچه به بهانه حفظ محیط زیست انجام شد اما به سرعت زبان منتقدان را به این موضوع باز کرد. حالا به نظر می رسد که مجموعه آیفون های بدون شارژر در برزیل آغاز شده است. با مایفون مگ با بودن

اقدام علیه آیفون های بدون شارژ در برزیل

در برزیل، خرید آیفون در شب کریسمس می تواند بسیار دشوار باشد. در واقع، مقامات دولتی شروع به مصادره دستگاه ها به طور مستقیم از خود فروشندگان کردند. پشت این بحث در مورد حمایت از مصرف کننده وجود دارد. اپل مدتی است که آیفون های خود را بدون شارژر در جعبه ارسال می کند. اپل این موضوع را با بیان اینکه اکثر مردم از قبل شارژر دارند توجیه می کند.

آنها ادعا می کنند که کاربران قبلاً دستگاه یا دستگاه دیگری دارند که از همان شارژر استفاده می کند. بنابراین نیازی به قرار دادن شارژر در جعبه دستگاه نیست. اپل همچنین ادعا می کند که میزان زباله های الکترونیکی را کاهش خواهد داد. کوپرتینویی ها معتقدند که با حذف شارژر غیرضروری از محیط زیست محافظت می کنند (!). با این حال، در حالی که اپل در حال “حفاظت از محیط زیست” است، پول زیادی نیز برای آنها به دست می آورد. زیرا بسیاری از کاربران نیاز به خرید شارژر دارند.

مصادره آیفون بدون شارژر در برزیل

در برزیل، فروش گوشی بدون شارژر غیرقانونی است. قانون می گوید که دستگاه ها باید در شرایط کار خوب فروخته شوند. اگر گوشی را بدون هیچ راهی برای شارژ بفروشید به این معنی است که آن را در حالت ناپایدار می فروشید و به این معنی است که خلاف قانون است. در نتیجه، اپل بارها توسط وزارت دادگستری برزیل جریمه شده است.

دولت برزیل از آن زمان فروش آیفون بدون شارژر را غیرقانونی اعلام کرده است. به گزارش 9to5mac، در نتیجه، مقامات با شرکای تجاری رسمی مختلف اپل تماس گرفتند و آیفون های فروخته شده در فروشگاه ها را مصادره کردند. فروشگاه های بیشتری در پایتخت این کشور از این اقدام بی بهره اند. این موضوع احتمالا فشار بر اپل را افزایش خواهد داد.

با این حال، نظر حقوقی مسئولین بی چون و چرا نیست. زیرا اپل به اشتباه متهم به نقض قانون شده است. این پرونده در حال حاضر در دادگاه است و قاضی دیگو کامارا آلوز که رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد، گفت اپل می تواند تا تصمیم نهایی به فروش آیفون ادامه دهد. قاضی گفت که قانونگذاران با اقدام علیه اپل از اختیارات خود سوء استفاده خواهند کرد. خب، این همان چیزی است که در حال حاضر اتفاق می افتد و این قانونگذاران از قبل برخلاف هشدارهای قاضی عمل می کنند.

مصادره آیفون بدون شارژر در برزیل

سامسونگ و اپل اکنون در معرض تهدید هستند. سامسونگ نیز مانند اپل شارژر را از برخی از گوشی های خود حذف کرده است. این باعث ایجاد مشکلات بزرگی در گروه های حمایت از مصرف کننده برای این دو برند می شود. در حال حاضر فروش دستگاه در برزیل حتی با چنین شرایطی دشوار است. همانطور که توسط TelecomPaper گزارش شده است، تعدادی از گروه های حمایت از مصرف کننده در برزیل در حال حاضر در حال آماده سازی اقدامات قانونی علیه سامسونگ و اپل هستند.

با توجه GizChinaدر واقع، نه سامسونگ و نه اپل از آداپتور شارژر در محصولات خود استفاده نمی کنند. در مجموع 900 شعبه سازمان حمایت از مصرف کنندگان برزیل در حال حاضر در حال بررسی بازگشایی دادرسی علیه سامسونگ و اپل هستند. این خبر همچنین توسط دبیرخانه مسئول حمایت از مصرف کنندگان وزارت دادگستری برزیل ارائه شده است. جریمه های قبلی سامسونگ و اپل نیز موضوع داغ بحث است. با این حال، اقدام گروه های حمایت از مصرف کننده در برزیل به معنای جریمه شدن این دو برند بزرگ نیست.

در عوض، آنها ابتدا این فرصت را دارند تا توضیح دهند که در مورد مشکل چه می کنند. آنها همچنین توانایی ارائه غرامت به مشتریان آسیب دیده یا سایر اقدامات حفاظتی را دارند. در صورت وجود این موارد، جریمه ها قبل از ممنوعیت لغو می شود. سامسونگ و اپل قبلاً مجبور به پرداخت جریمه برای عدم ارسال آداپتورهای شارژ با دستگاه های خود شده اند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا