اخبار فناوری

جستجو از هر صفحه گوشی با لنز گوگل امکان پذیر خواهد بود: اگر آن را دیدید، می توانید آن را جستجو کنید

گوگل لنز یکی از مفیدترین سرویس های این غول جستجو برای رسیدن سریعتر به نتیجه دلخواه از دنیای وب است. متأسفانه این سرویس در ایران مسدود شده است، اما به هر حال دلیلی نمی‌شود که از ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیز آن که در راه است آگاه نباشید. در رویداد اخیر این شرکت، رسما اعلام شد که امکان جستجو از هر صفحه گوشی با لنز گوگل وجود دارد. گوگل فکر می کند “اگر آن را دیدید، می توانید آن را جستجو کنید”.

از هر صفحه گوشی با لنز گوگل جستجو کنید

لنز گوگل

لنز گوگل

در رویداد اخیر گوگل در پاریس، این شرکت از آپدیت جدیدی برای لنز گوگل خبر داد که به زودی به دستگاه های اندرویدی اضافه خواهد شد. او گفت که «در ماه‌های آینده» گوگل به هر کسی که از لنز در اندروید استفاده می‌کند اجازه می‌دهد هر چیزی را روی صفحه جستجو کند. همانطور که گوگل در طول ارائه گفت:

“اگر می توانید آن را ببینید، می توانید آن را جستجو کنید”.

کاربران می توانند نام ساختمان ها، دستور العمل ها، مدل های ماشین یا هر تصویری که ممکن است حاوی اطلاعات قابل جستجو باشد را جستجو کنند. همچنین روی وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها کار می‌کند، و برای جستجو با لنز نیازی نیست صفحه را ترک کنید. نحوه عملکرد این ویژگی در ویدیوی بالا مشخص است.

قابلیت جستجوی چندگانه لنز گوگل

در همان رویداد، گوگل این ویژگی را به روز کرد جستجوی چندگانه خود اعلام کرد. این ویژگی به کاربران امکان می دهد جستجوی تصویر را انجام دهند و متن را به نتایج جستجوی محدود اضافه کنند. اکنون می توانید متنی را برای یافتن نوع نتایج مورد نظر خود اضافه کنید. این ویژگی را می توانید در ویدیوی بالا مشاهده کنید. این ویژگی می تواند برای تغییر یا چیز دیگری بسیار مفید باشد.

در همین رویداد، شرکت بارد گوگل به عنوان رقیب ChatGPT معرفی شد. این شرکت اعلام کرده است که به زودی در سرویس تحقیقاتی ادغام خواهد شد. این هفته، مایکروسافت همچنین بهبودهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای مرورگرهای Bing و Edge خود اعلام کرد.

نطر شما چی هست؟ آیا از گوگل لنز استفاده می کنید؟ این واقعا مفید است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا