اخبار فناوری

ثبت اختراع هایسنس برای تلفن همراه با نمایشگر پیوسته در قاب پشتی

پتنت های مختلفی برای محافظت از حقوق معنوی ایده ها از شرکت های مختلف ثبت می شود. اخیراً یک برند با احتیاط در بازار موبایل، Hisense، یک پتنت ثبت کرده است. ثبت اختراع هایسنس برای موبایلی با نمایشگر ممتد در قاب عقب این ایده جالب به نظر می رسد اما باید گفت که چقدر موثر است.

ثبت اختراع هایسنس

هایسنس نمایشگر پیوسته این دستگاه را که تا قاب پشتی ادامه دارد، «نمایشگر اطراف» می نامد. این صفحه نمایش از پایین به سمت عقب بدنه کشیده شده و ظاهر جالبی به این دستگاه بخشیده است. در واقع ایده ای شبیه به این شیائومی میکس آلفا حذف شد با این تفاوت که دستگاه از لبه عمودی دستگاه به قاب عقب رسید.

در این طرح به طراحی چهار دوربین پشتی نیز اشاره شده است که سه تای آن ها به صورت عمودی چیده شده اند و یک لنز تله فوتو پریسکوپی در کنار آن قرار گرفته است. به نظر می رسد یک دوربین مستقل در کنار بدنه وجود دارد که به طراحی منحصر به فرد کلی گوشی می افزاید.

صفحه نمایش گوشی هوشمند جدید ثبت شده توسط هایسنس باید OLED انعطاف پذیر باشد. با این حال، تولید انبوه واقعی به دلیل چالش های فنی موجود بعید است. لازم به ذکر است که تولید شیائومی می میکس آلفا که در سال 2019 معرفی شده بود به دلیل سختی تولید متوقف شد. قیمت نمونه شیائومی 2810 دلار بود و باز هم تولید آن منطقی به نظر نمی رسید، بنابراین انتظار می رود اسمارت فون جدید هایسنس در زمان عرضه قیمت بالایی داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که هایسنس قصد تولید این دستگاه را دارد یا خیر، اما ایده دستگاه های متفاوت در مقایسه با آنچه این روزها در همه جا وجود دارد، جذاب است. نظر شما در مورد این پتنت هایسنس چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا