اخبار فناوری

تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری TSMC هفته آینده آغاز می شود

شرکت تراشه‌های تایوانی TSMC را باید مهم‌ترین شرکت دنیا دانست. دلیل آن این است که TSMC تولید کننده و تامین کننده مهم ترین شرکت های دنیا مانند اپل، AMD، انویدیا، کوالکام و سایر شرکت ها می باشد. بر اساس اخبار و اطلاعات به دست آمده، به نظر می رسد تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری TSMC از هفته آینده آغاز شود. با مایفون مگ با

تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری TSMC هفته آینده آغاز می شود

به گزارش تایوان اکونومیک دیلی (تایوان اکونومیک دیلی)، وی ژجیا، رئیس TSMC، قبلا اعلام کرده بود که وعده تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری در تایوان در سال جاری به زودی محقق خواهد شد. در 23 دسامبر، TSMC دعوت نامه ای برای این رویداد صادر کرده بود و هفته آینده، 29 دسامبر، راه اندازی رسمی تولید انبوه محصولات 3 نانومتری و توسعه کارخانه این شرکت در Nanke را برگزار خواهد کرد.

وی ژجیا در یک جلسه قانونی که در اکتبر سال جاری برگزار شد، گفت که پیشرفت فناوری ساخت تراشه های 3 نانومتری عالی است. وی ادعا می کند که این فناوری کارایی خوبی دارد و در سه ماهه چهارم سال جاری به تولید انبوه می رسد و مشتریانی که به تراشه برای محاسبات پرسرعت و برنامه های بیشتر گوشی های هوشمند نیاز دارند، تقاضای بالایی برای تراشه دارند. 3 نانومتر که در حال حاضر تقاضا برای پذیرش است. فراتر از ظرفیت تولید

تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری TSMC

پیش از این، وی زجیا همچنین به انجمن فنی این شرکت گفته بود که تولید تراشه 3 نانومتری TSMC با مشکلات غیرقابل توصیفی روبرو است. با این حال، وی ادعا کرد که به زودی این قطعات به تولید انبوه می رسند و ساختار ترانزیستور اثر میدان پره دار (FinFET) را حفظ می کنند. عمدتاً به این دلیل است که این فناوری فرآیند تولید نه تنها مشکلات گذشته را حل کرده است، بلکه دارای نوآوری های زیادی است. TSMC بارها اعلام کرده است که در سال جاری قطعات فناوری 3 نانومتری را در Nanke تولید انبوه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری GizChinaNanke Wafer Facility 18 در واقع پایه اصلی تولید قطعات با فرآیند 3 نانومتری است. فناوری فرآیند 3 نانومتری پس از فرآیند 5 نانومتری (N5) فرآیند دیگری است که به یک نسل کامل مرتبط خواهد شد. خانواده 3 نانومتری شامل چندین ترکیب است و امسال فناوری 3 نانومتری وارد تولید انبوه می شود، در حالی که برنامه این شرکت برای سال آینده تولید انبوه قطعات با فناوری N3E است و پس از سال آینده قطعات تولیدی با فناوری N3P عرضه می شود.

تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری TSMC

البته سامسونگ مدت هاست که تراشه های 4 نانومتری تولید می کند. در ماه جولای، سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری را برای مشتریان منتخب در بخش محاسباتی با عملکرد بالا، پیش از TSMC آغاز کرده است. همانطور که Nikkei Asian Review توضیح می دهد، تصمیم سامسونگ برای شروع ساخت تراشه های 3 نانومتری در کارخانه Hwaseong خود، که به طور سنتی بر اشکال زدایی و لیتوگرافی جدید غالب بوده است، نشان می دهد که حجم تولید خیلی زیاد نخواهد بود. در مرحله دوم، اولین دریافت کنندگان تراشه های 3 نانومتری سامسونگ، برندهای چینی متخصص در استخراج ارز دیجیتال خواهند بود. نظر کاربران مایفون مگ در مورد تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری TSMC از هفته آینده چیست؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا