اخبار فناوری

توسعه تراشه گرافیکی اختصاصی سامسونگ بر اساس معماری RDNA AMD

پردازنده گرافیکی Xclipse 920 مورد استفاده در Exynos 2200 با همکاری سامسونگ و AMD است. این به لطف این پردازنده گرافیکی است اگزینوس 2200 در تست ردیابی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را شکست داد. در جدیدترین گزارش ها، اخباری مبنی بر توسعه تراشه گرافیکی اختصاصی سامسونگ بر اساس معماری RDNA AMD منتشر شده است.

تراشه گرافیکی اختصاصی سامسونگ

می‌دانید که توسعه GPU سفارشی چیز جدیدی نیست، زیرا شرکت‌هایی مانند اپل و کوالکام سال‌ها تراشه‌هایی را با پردازنده‌های گرافیکی سفارشی منتشر می‌کنند. اکنون نوبت سامسونگ است که GPU خود را بر اساس معماری RDNA AMD توسعه دهد.

پردازنده گرافیکی Xclipse 920 Exynos 2200 بر اساس معماری RDNA2 AMD ساخته شده است. طبق شایعات جدید، سامسونگ از همین معماری برای توسعه GPU سفارشی خود استفاده خواهد کرد. البته باید بدانید که سامسونگ یک پردازنده گرافیکی کاملا مستقل توسعه نخواهد داد و احتمالاً برای تشکیل IP به کمک AMD نیاز خواهد داشت.

برای چندین سال، تا اگزینوس 2100، سامسونگ به طرح‌های گرافیکی مالی با برند ARM متکی بود، اما این روند ممکن است تغییر کند.

در حالی که طراحی‌های گرافیکی ARM جای شکایت ندارند، محصولات کوالکام و اپل نشان می‌دهند که شکاف عملکردی بین تراشه‌های سامسونگ فقط با یک GPU سفارشی قابل پر کردن است.

البته همانطور که می گویند هنوز راه زیادی تا به ثمر رسیدن این پردازنده گرافیکی در پیش داریم. قبل از استفاده تجاری باید حداقل سه سال صبر کنید.

با توجه به این تاخیر، اگر پردازنده گرافیکی سفارشی انتظارات شرکت را برآورده نکند، سامسونگ می تواند عرضه آن را به تاخیر بیاندازد. اگر بخواهیم به عرضه تراشه های اگزینوس سامسونگ حداقل در رده پرچمداران نگاهی بیندازیم، این برند کره ای عرضه درجه یک نداشت اما با تلاش مناسب می توان به این هدف دست یافت.

سامسونگ همچنین تراشه Exynos 2300 را به همراه پردازنده گرافیکی Xclipse 930 در دست ساخت دارد، اما طبق شایعات قبلی، انتظار می رود گوگل از آن برای یک تراشه اختصاصی استفاده کند. تانسور G3 استفاده کنید، تراشه ای که در پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو استفاده خواهد شد.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید سامسونگ باید توسعه تراشه های اختصاصی را کنار بگذارد یا ادامه دهد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا