اخبار فناوری

تمام قابلیت‌های دوربین گلکسی S23 Ultra به گلکسی S22 Ultra اضافه نخواهد شد

سامسونگ مدت زیادی است که تصمیم گرفته تا قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری را به اکثر دستگاه‌های قدیمی خود اضافه کند. به این ترتیب اگر دستگاه شما به صورت سخت‌افزاری بتواند آن تجربه را ارائه کند، نیازی به خرید دستگاه جدید نیست و نرم‌افزار جدید به کمک شما خواهد آمد. همین اتفاق درباره گلکسی اس ۲۳ اولترا و گلکسی اس ۲۲ اولترا رخ داد. با این حال باید بدانید که تمام قابلیت‌های دوربین گلکسی S23 Ultra به گلکسی S22 Ultra اضافه نخواهد شد.

تمام قابلیت‌های دوربین گلکسی S23 Ultra

سامسونگ Galaxy S23 Ultra و برادران کوچکترش با رابط کاربری One UI 5.1 معرفی شدند. این رابط کاربری جدید چندین ویژگی مربوط به دوربین را در خود جای داده است. پس از عرضه خانواده پرچمدار ۲۰۲۳ به بازار، این غول کره‌ای به‌روزرسانی متمرکز بر بهبود عملکرد دوربین این گوشی‌ها را اواخر زمستان ۱۴۰۱ ارائه کرد تا چندین مشکل را برطرف کرده و ویژگی های جدیدی را ارائه کند.

بلافاصله پس از انتشار این آپدیت، سامسونگ تأیید کرد که قصد دارد بسیاری از ویژگی‌های جدید دوربین گلکسی اس ۲۳ را به سری گلکسی اس ۲۲ و سری گلکسی Z بیافزاید.

به تازگی اما یکی از مدیران انجمن سامسونگ به‌روزرسانی‌هایی را در مورد برخی از بهبودهای دوربین ارائه کرده است. مواردی که برای سری گلکسی S22 عرضه نمی‌شوند.

این قابلیت‌ها که به گلکسی اس ۲۲ اولترا اضافه نخواهد شد شامل پشتیبانی از ضبط صدای ۳۶۰ با استفاده از Galaxy Buds 2 Pro و ثبت عکس‌های ۵۰ یا ۱۰۰ مگاپیکسلی در بخش ExpertRAW است.

برای قابلیت اول، به سادگی عنوان شده که سامسونگ “برنامه پشتیبانی از مدل S22” را ندارد. جالب اینجاست که این شرکت تقریباً یک ماه قبل از عرضه گلکسی اس 23 قابلیت ضبط صدای 360 را معرفی کرده است و در آن زمان، سامسونگ هرگز اشاره نکرد که این ویژگی به سری S22 نخواهد رسید.

آپدیت جدید سامسونگ تجربه دوربین گوشی را با داشتن گلکسی بادز ۲ پرو و گلکسی واچ ۴ یا ۵ بهبود می‌دهد

در مورد عدم توانایی در گرفتن عکس‌های ۱۰۰ مگاپیکسلی با استفاده از Expert RAW در Galaxy S22 گفته شده به دلیل محدودیت‌های پردازش و استفاده از حافظه‌رم است. همچنین عکاسی ۵۰ مگاپیکسل در این حالت ممکن نیست زیرا طبیعتا سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی S22 Ultra رزولوشن کافی برای ادغام ۴ در ۱ پیکسل را ندارد.

به جز این ۲ ویژگی، سامسونگ قصد دارد تقریبا تمام پیشرفت‌های اصلی دوربین گلکسی S23 را به گلکسی S22 و پرچمداران قدیمی‌تر آن منتقل کند. این قابلیت‌های جدید شامل image clipper است که به شما امکان می دهد سوژه را از پس زمینه در عکس جدا کنید.

ادغام ExpertRAW در برنامه دوربین، حالت عکاسی نجومی در ExpertRAW، قابلیت Astro Hyperlapse، کادربندی خودکار، بهبود پشتیبانی از تعویض لنز و موارد دیگر نیز به نسل‌های قبلی اضافه خواهد شد.

بسیاری از این ویژگی ها قبلاً به عنوان بخشی از به روزرسانی سیستم عامل ماه جاری میلادی ارائه شده اند، در حالی که برخی دیگر در اواخر سال ارائه می شوند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این ویژگی‌ها چقدر برای شما اهمیت داشته باشد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/19/%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-s23-ultra-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D9%84%DA%A9/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا