اخبار فناوری

تلگرام در حال آزمایش امکان پرداخت برای نمایش یک پیام خاص است. سرنوشتی حماسی در انتظار این پیام آور است؟

اشتراک پولی تلگرام امسالنخست” که ویژگی های اضافی را به روی کاربران باز می کند، اما به نظر می رسد که این پلتفرم می خواهد حتی بیشتر از برنامه پیام رسان خود درآمد کسب کند. این بار تلگرام بی سر و صدا در حال تست امکان پرداخت برای دیدن پیام در کانال هاست. اما مهمتر از آن، این برنامه از سیستم پرداخت خود iOS برای دور زدن خریدهای درون برنامه ای اپل استفاده می کند. این اقدام تلگرام بیشتر ما را به یاد دعوای اپیک و این شرکت با اپل بر سر این موضوع می اندازد و از این رو جای تعجب نخواهد بود که در آینده نزدیک تلگرام و اپل نیز با مشکلات پرداخت درون برنامه ای مواجه شوند.

امکان پرداخت برای دیدن پیام در تلگرام

همانطور که این افشاگر در شبکه های اجتماعی گزارش داد، مت ناوارخاطرنشان شد، اخیرا چندین کانال تلگرامی به این ویژگی دسترسی پیدا کرده‌اند که به سازندگان اجازه می‌دهد برای مشاهده پیام‌های خاص از افراد پول دریافت کنند. این ویژگی هنوز به طور رسمی توسط این پلتفرم اعلام نشده است که نشان می دهد هنوز در مرحله آزمایشی است.

با این حال، نکته جالب در مورد این داستان این است که پست های پولی در اپلیکیشن iOS تلگرام نیز موجود است. اما حتی در آنجا، برنامه به جای سیستم خرید درون برنامه ای فروشگاه برنامه، از سیستم پرداخت خود استفاده می کند.

مشخص نیست که آیا اپل از برنامه های تلگرام آگاه است یا خیر، اما بعید به نظر می رسد زیرا فروش محتوای درون برنامه ای با استفاده از سیستم های پرداخت جایگزین برخلاف دستورالعمل های اپ استور است.

امکان پرداخت برای دیدن پیام در تلگرام

امکان پرداخت برای دیدن پیام در تلگرام

توسعه دهندگانی که محتوای پولی را در برنامه های خود ارائه می دهند، ملزم به استفاده از خریدهای درون برنامه ای اپل هستند. تنها استثناها برنامه‌هایی در دسته «خواندنی» هستند که ممکن است کاربران را برای پرداخت هزینه اشتراک در یک وب‌سایت خارجی هدایت کنند. چندی پیش در کره جنوبی، اپل مجبور شد به توسعه دهندگان اجازه دهد از روش های پرداخت جایگزین استفاده کنند، اما نه با تلگرام.

احتمالاً تلگرام در تلاش است تا سیستم خریدهای درون برنامه ای اپ استور را دور بزند تا از پرداخت 30 درصد کمیسیون به اپل جلوگیری کند. به عنوان مثال، اشتراک ماهانه Telegram Premium زمانی که هزینه آن را از طریق برنامه iOS پرداخت می کنید، 4.99 دلار هزینه دارد. اما اگر پرداخت مستقیم از وب سایت تلگرام را انتخاب کنید، قیمت همین اشتراک به 3.99 دلار کاهش می یابد.

پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، آشکارا از اپل به دلیل قوانین سختگیرانه اپ استور انتقاد کرده است. به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن iOS تلگرام بارها توسط اپل به دلیل نقض برخی از دستورالعمل‌های این شرکت، مانند تکرار طراحی ایموجی‌های iOS، رد شده است.

با این حال، تا کنون مشخص نیست که چه زمانی ویژگی پیام رسانی برای همه در دسترس خواهد بود. اما اگر تلگرام اصرار به انتشار پست های پولی بدون استفاده از سیستم خرید درون برنامه ای اپ استور داشته باشد، دیری نمی گذرد که این شرکت با نبرد دیگری با اپل روبرو خواهد شد. مشابه آنچه Epic در چند سال گذشته در دادگاه درگیر شده است.

نظر شما در مورد امکان پرداخت هزینه برای مشاهده پیام در تلگرام و دور زدن سیستم خرید درون برنامه ای اپ استور از طریق این پیام رسان چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا