اخبار فناوری

تلاش گوگل برای کاهش زمان نصب به‌روزرسانی گوشی‌های پیکسل

به منظور کاهش زمان انتظار برای نصب به‌روزرسانی OTA محصولات Pixel، Google وصله‌های جدیدی را به پروژه منبع باز Android یا AOSP اضافه کرده است. به گفته کارشناسان، این اصلاحات زمان لازم برای نصب به‌روزرسانی 2.2 گیگابایتی OTA روی پیکسل 6 پرو را 10 دقیقه (یا 43 درصد) کاهش می‌دهد. علاوه بر این، برای کاهش زمان نصب به‌روزرسانی برای گوشی‌های پیکسل، این وصله زمان نصب یک به‌روزرسانی 376 مگابایتی را از 22 دقیقه به 16 دقیقه کاهش داد که کاهش 27 درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش زمان نصب به‌روزرسانی برای تلفن‌های Pixel

گوگل به‌روزرسانی‌های یکپارچه (بدون به‌روزرسانی مزاحم یا پس‌زمینه) را با Android 7.0، نسخه اندروید منتشر شده در تابستان 2016 معرفی کرد. اولین تلفن‌هایی که این به‌روزرسانی را دریافت کردند Nexus 6، Nexus 5X و Nexus 6P بودند. با این حال، گوگل هرگز از سازندگان تلفن های اندرویدی نخواسته است که به روز رسانی های بدون اختلال را در دستگاه های خود قرار دهند. به عنوان مثال، بدون مزاحمت به روز رسانی کنید احتمال دارد با به روز رسانی به UI 6.0 به گوشی های سامسونگ اضافه خواهد شد.

رابط کاربری One UI 6.0 قابلیت به روز رسانی بدون ایجاد مزاحمت برای گلکسی سامسونگ را به ارمغان می آورد

برای بی‌صدا نگه داشتن به‌روزرسانی، تلفن‌های پیکسل Google به‌روزرسانی OTA را در پس‌زمینه روی پارتیشن غیرفعال حافظه گوشی نصب می‌کنند. در حالی که این کار انجام می شود، پارتیشن فعال همچنان در حال اجرا است و به شما امکان می دهد به استفاده از تلفن همراه خود ادامه دهید، گویی هیچ اتفاق دیگری نمی افتد.

پس از اتمام نصب، از کاربران پیکسل خواسته می‌شود تا گوشی خود را مجددا راه‌اندازی کنند تا پارتیشن غیرفعال که به‌تازگی به‌روزرسانی شده است، خیلی سریع و با تاخیر کمی با پارتیشن فعال جایگزین شود.

با به‌روزرسانی اندروید 13، گوگل شروع به استفاده از پارتیشن‌های مجازی A/B کرد تا فضای ذخیره‌سازی اضافی مورد نیاز برای به‌روزرسانی‌های بدون اختلال را کاهش دهد. گفته می شود که تقاضای ذخیره سازی اضافی چیزی است که سامسونگ را از استفاده از این قابلیت در گوشی های خود باز داشته است. سایر گوشی های دارای اندروید 13 توسط گوگل مجبور شده اند با پارتیشن های A/B مجازی عرضه شوند.

در تلاشی برای ساده کردن این موضوع، اجازه دهید بگوییم که گوگل توانست حجم فایل به‌روزرسانی مورد استفاده در فرآیند به‌روزرسانی مجازی A/B را بین 25 تا 40 درصد کاهش دهد.

خلاصه داستان این است که زمان نصب به‌روزرسانی‌ها در گوشی‌های پیکسل کاهش می‌یابد و امیدواریم این بهبود به اکثر گوشی‌های دیگر نیز برسد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا