اخبار فناوری

تعداد سفرهای هوایی بیشتر است یا زمینی؟

کدام وسیله را برای سفرهایتان ترجیح می دهید؟ با چه وسیله ای راحت تر هستید؟ به نظر شما چه زمانی برای سفرهایتان خرید بلیط هواپیما بهتر از سفرهای زمینی است؟

امروزه وسایل حمل و نقل پیشرفت های زیادی کرده اند و مسافران می توانند با توجه به میل، نیاز و سلیقه خود از چندین مورد از آنها استفاده کنند. سال ها پیش شما فقط یک یا دو آیتم برای سفر داشتید و مجبور بودید برای همه سفرها از وسایل مشابه استفاده کنید. به عنوان مثال، فقط استفاده از هواپیما برای مسیرهای خاص امکان پذیر بود یا فقط می توانید یک نوع اتوبوس را برای یک مسیر خاص رزرو کنید.

امروزه امکانات در همه زمینه های سفر چند برابر شده است و می توانید وسیله نقلیه مورد نظر خود و مسیرهایی را که می خواهید برای رسیدن به مقصد طی کنید را انتخاب کنید. در این مقاله می خواهیم بررسی جامعی داشته باشیم که آیا سفر هوایی بیشتر است یا زمینی. اگر شما هم می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید یا به زودی سفر زمینی یا هوایی جدیدی را تجربه خواهید کرد، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

پرواز

یکی از انواع سفر و راه های سفر در مسیرهای مختلف، سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما می باشد. امروزه هواپیماها و خطوط هوایی مختلف مسافران زیادی را در مسیرهای مورد نظر خود جابه جا می کنند. هواپیماها هواپیماهای بزرگی هستند و در هر پرواز امکان جابه جایی مسافران زیادی وجود دارد. پس اگر می خواهید مقایسه کنید که تعداد سفرهای هوایی یا زمینی بیشتر است، بهتر است تعداد سفر با آنها و تعداد افراد آواره در هر سفر را در نظر بگیرید.

مسافران عموماً به دلایل مختلفی از جمله راحتی در طول سفر، سرعت و خدمات راحت هواپیما را انتخاب می کنند. خرید بلیط هواپیما بسیار ساده شده است و می توانید از طریق سایت هایی مانند علی بابا alibaba.ir بلیط هواپیما شما به راحتی می توانید مورد مورد نظر خود را بررسی و رزرو کنید. به نظر شما چند درصد از سفرها با هواپیما انجام می شود؟

سفر زمینی

یکی از رایج ترین وسایل حمل و نقل که سابقه ای قدیمی تر از حمل و نقل هوایی دارد، حمل و نقل زمینی است. سفرهای زمینی با انواع وسایل نقلیه مانند ماشین های شخصی و عمومی، قطار و اتوبوس های مختلف انجام می شود. هر کدام از این دستگاه ها انواع مختلفی دارند و مسافران می توانند دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

با وجود گسترش فرودگاه ها و اضافه شدن هواپیماهای جدیدتر و سریعتر، هنوز بسیاری از سفرها از طریق زمینی و با وسایلی که در مورد آن صحبت کردیم انجام می شود. مسافران عموما دلایلی مانند ارزانتر بودن سفر زمینی، امنیت بیشتر در بسیاری از موارد، راحتی وسایل خاص مانند قطار و دسترسی آسانتر و آسانتر به حمل و نقل زمینی نسبت به هواپیما یا حتی سفرهای دریایی را در نظر می گیرند.بیشتر به چه وسیله ای سفر کرده اید؟

تعداد سفرهای هوایی بیشتر یا زمینی است

آخرین سوالی که در قسمت قبل پرسیده شد کمک زیادی به درک بهتر موضوع می کند. اگر می خواهید بدانید مسافران بیشتر از وسایل حمل و نقل هوایی استفاده می کنند یا زمینی، بهتر است به این سوال پاسخ دهید که یعنی شما بیشتر استفاده کرده اید. اکنون فقط پاسخ خود را به جوامع بزرگتر تعمیم دهید. با این مثال ساده متوجه می شویم که بسیاری از سفرها احتمالاً از طریق زمین انجام می شود. البته این پاسخ دقیق و قطعی نیست و ممکن است تعمیم پاسخ شما به مردم بسیاری از کشورها کمی دشوارتر باشد. در قسمت بعدی این مقاله آمار دقیق تری ارائه می کنیم تا راحتتر به این سوال پاسخ دهید که آیا سفرهای هوایی یا زمینی آمار بیشتری دارند؟

آمار سفرهای هوایی و زمینی

اگر نگاهی به آمار سفر بیندازیم بهتر می توانیم پاسخ دهیم که سفر هوایی مهمتر است یا زمینی. اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید و می خواهید سفر بعدی خود را با هواپیما انجام دهید، خوب است اطلاعاتی در مورد نوع سفری که بیشترین طرفداران را دارد و بیشترین استفاده را دارد، داشته باشید. آمارهای رسمی از سال های مختلف نشان می دهد که تعداد مسافران از طریق زمینی بیشتر از هوایی است. در همین آمار اتوبوس ها و خودروها جایگاه بالاتری دارند و پس از آن قطار توانسته قسمت زیادی از سفرها را به خود اختصاص دهد. اتوبوس‌ها معمولاً بیشتر هستند و مسافران راحت‌تر به آن‌ها دسترسی دارند. همچنین، زمانی که می خواهید از شهری به شهر دیگر حرکت کنید، اتوبوس ها معمولا زمان حرکت طولانی تری را به شما ارائه می دهند. همه این موارد باعث شده است که برای سفرهای داخلی آمار سفرهای زمینی بسیار بیشتر از سفرهای هوایی باشد.

گفته می شود بالای 95 درصد سفرهای داخلی زمینی است و تعداد بسیار کمی از پروازها برای این نوع سفرها رزرو می شود. ماشین شخصی، ماشین کرایه ای و اتوبوس از محبوب ترین وسایل سفر داخلی هستند. انواع بلیط تمامی این خودروها را بهتر می توانید در سایت علی بابا مشاهده کنید. کافیست به سایت مراجعه کنید و نام شهرهای مبدا و مقصد و تاریخ سفر را وارد کرده و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا