اخبار فناوری

تعداد دستگاه های فعال اپل به 2 میلیارد رسیده است

شاید گاهی اوقات به تعداد محصولات فروخته شده توسط یک برند خاص فکر کرده باشید. یا مهمتر از آن، تعداد دستگاه های یک برند در حال حاضر به طور فعال توسط کاربران استفاده می شود. مثلا الان تعداد دستگاه های فعال اپل به 2 میلیارد رسید.

تعداد دستگاه های فعال اپل

اپل اخیراً نتایج مالی خود را برای سه ماهه اول سال 2023 اعلام کرد. این شرکت توانست 117 میلیارد دلار درآمد داشته باشد که نسبت به رکورد سه ماهه اول سال گذشته کاهش یافته است. در مقایسه با درآمد قبلی 123.95 میلیارد دلاری، امسال 5 درصد کاهش داشت. با وجود این شکاف درآمدی، غول فناوری با افتخار خبر خوب رسیدن به نقطه عطف 2 میلیارد دستگاه فعال را به اشتراک گذاشت.

علاوه بر این، بخش خدمات این شرکت با درآمد رکورد 20.8 میلیارد دلاری به بالاترین سطح خود رسید و از 19.5 میلیارد دلار پیشی گرفت. این امر با وجود یک سال شرایط سخت اقتصادی کلان و محدودیت های عرضه به دست آمد. این دستاورد با فروش 935 میلیون اشتراک حاصل شد که نسبت به سال قبل 150 میلیون افزایش داشت.

مدیر عامل اپل، تیم کوک و لوکا ماستری، مدیر مالی شرکت اپل، رشد کاربران فعال را به رضایت و وفاداری بالای مشتریان، و همچنین رکورد تعداد مشتریانی که از رقبایی مانند سامسونگ به اپل تغییر داده اند، نسبت می دهند.

با وجود شرایط سخت اقتصاد کلان و محدودیت های عرضه، خدمات پس از فروش این شرکت رشد چشمگیری را تجربه کرده و رکورد گردش مالی جدیدی را به ثبت رسانده است.

لوکا ماستری، مدیر ارشد مالی اپل گفت که از این نتایج راضی است. وی گفت: این شرکت 34 میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی ایجاد کرد و بیش از 25 میلیارد دلار به سهامداران در سه ماهه برگشت داد و در عین حال به سرمایه گذاری در برنامه های بلندمدت خود برای رشد و توسعه ادامه داد.

لازم به ذکر است که تعداد دستگاه های فعال اپل از سال 2019 سالانه حدود 100 تا 150 میلیون دستگاه افزایش یافته و تنها طی هفت سال از 1 به 2 میلیارد رسیده است که نشان دهنده رشد چشمگیر این شرکت و رضایت مشتریان است.

آیا دستگاه اپل فعال دارید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا