اخبار فناوری
موضوعات داغ

تشخیص کویید 19 با اپل واچ

اپل واچ می تواند کویید 19 را یک هفته قبل از اینکه علائم ظاهر شود، تشخیص دهد.

اپل واچ می تواند کویید 19 را یک هفته قبل از اینکه علائم ظاهر شود، تشخیص دهد.

اپل واچ کارایی زیادی دارد و اپل مطمئن شده است که این پوشیدنی از هیچ مقوله ای عقب نمی ماند. به هرحال، اپل واچ تمرکز خود را به طور زیادی روی ویژگی های مربوط به سلامت و تناسب اندام معطوف کرده است. حالا، مطالعات جدیدی که توسط مؤسسات پزشکی Mount Sinai Health System در نیویورک و دانشگاه استندفورد در کالیفرنیا انجام شده است افشا کرده که اپل واچ و دیگر ساعت های هوشمند شبیه  Fitbit می توانند کویید 19 مثبت را زودتر از موقع پیش بینی کنند. و در این زمان این قابلیت چشمگیر است. پس بیایید شاهد جزئیات بیشتری در رابطه با این موضوع باشیم.

ساعت اپل و ساعت های هوشمند دیگر می توانند کمک کنند که کووید 19 یک هفته قبل از ظاهر شدن علائم تشخیص داده شود.

تشخیص کووید 19 با اپل واچ

ساعت اپل می تواند کووید 19 را یک هفته قبل از اینکه علائم شروع به ظاهر شدن کنند طبق گفته ی محققان مؤسسات پزشکی Mount Sinai تشخیص دهد. پوشیدنی اپل توانایی تشخیص تغییرات جزئی در ضربان قلب را دارد که می تواند به صورت بالقوه منجر به کووید 19 شود. بر طبق تحقیقات، ساعت اپل می تواند این بیماری را زودتر از هفت روز تشخیص دهد.

ساعت اپل تغییرپذیری ضربان قلب را اندازه گیری می کند که فاصله ی بین هر ضربان قلب را می سنجد. به هرحال، همان معیار متریک همچنین تحت تاثیر التهاب در بدن فرد است.از این به بعد، میزان التهاب و کووید می تواند مشابه باشد. افرادی که کویید دارند می توانند کاهش تغییرپذیری ضربان قلبشان را مشاهده کنند که حاکی از تغییر جزئی است که بین ضربان قلب وجود دارد.

هیرتن به CBS Money Watch گفت که ما قبلاً می دانستیم که نشانگرهای تغییرپذیری ضربان قلب با ایجاد التهاب در بدن تغییر می کنند و کووید یک رویداد فوق العاده التهابی است. این امر به ما این امکان را می دهد افراد را قبل از اینکه بدانند به این بیماری مبتلا شده اند، پیش بینی کنیم.

این تحقیق بر اساس ردیابی 300 کارمند مراقبت های بهداشتی انجام شده است که بین 29 آوریل تا 29 سپتامبر از اپل واچ استفاده کرده اند. دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا نیز مطالعه ای بر روی شرکت کنندگانی که ساعت های هوشمند متفاوتی را از جمله اپل واچ، فیت بیت و گارمین استفاده کرده اند، انجام داده است. این مطالعه نشان داد که 81 درصد از شرکت کنندگان نه ونیم روز قبل از بروز علائم، میزان شنوایی آنها کم وبیش بالا رفته است. علاوه براین، تقریباً دو سوم موارد از چهار تا هفت روز قبل از اینکه علائم کووید 19 شروع به ظاهر شدن کند، تشخیص داده شد. این مطالعه بر روی بیش از 5000 شرکت کننده انجام شده است.

اپل به طور مداوم ویژگی های بیشتری را به ساعت اپل اضافه می کند و همچنین هدف آن بهبود برنامه های روزمره ی تناسب کاربر نیز می باشد. نظر شما در مورد این مطالعه چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع خبر : CBS News

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا