اخبار فناوری

تسلا نزدیک به 600 میلیون دلار سرمایه گذاری در بیت کوین را از دست داد

اگر Crypto News را دنبال کنید، می‌دانید که در ابتدای سال ۲۰۲۱، تسلا حدود ۱.۵ میلیارد دلار از پول نقد رایگان خود را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت حتی شروع به پذیرش این ارز دیجیتال به عنوان پرداخت برای وسایل نقلیه الکتریکی جدید خود کرده است. اما بعدها به دلایل مختلف از جمله شهرت از این ایده منصرف شد. از آن زمان، ارزش دارایی های ارز دیجیتال این شرکت بیش از 500 میلیون دلار کاهش یافته است. با این حال، این رقم برای بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی جهان فاجعه ای نخواهد بود.

در اوایل سال جاری، تسلا تعداد بیت کوین های موجود در کیف پول خود را بر اساس نرخ مبادله ای در زمان خرید به 2 میلیارد دلار افزایش داد. به گفته منابع مستقل، در حال حاضر، ارزش تمام دارایی های ارز دیجیتال تسلا از 905 میلیون دلار فراتر نمی رود. در واقع، طبق حداقل برآوردها، منابع طبق گزارش ها، این شرکت حدود 600 میلیون دلار در این سرمایه گذاری ها از دست داده است.

تسلا نزدیک به 600 میلیون دلار سرمایه گذاری در بیت کوین را از دست داد

تسلا 600 میلیون دلار از سرمایه گذاری بیت کوین خود را به دلیل کاهش ارزش ارز دیجیتال از دست داد

این شرکت بیش از 10 درصد از پول موجود خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکرده است. همچنین سهم آنها از کل سرمایه سپرده شده در بیت کوین از 0.1 درصد فراتر نمی رود. پس کاهش ارزش بیت کوین بعید است که این موضوع تاثیر قابل توجهی بر وضعیت مالی خودروساز داشته باشد. رئیس این شرکت، ایلان ماسک، نیز بخشی از سرمایه شخصی خود را در ارزهای رمزپایه سرمایه گذاری می کند، اما او قصد ندارد در آینده قابل پیش بینی از این دارایی ها جدا شود، زیرا این یک سرمایه گذاری بلندمدت است. تسلا قصد دارد پرداخت برای خرید خودروهای الکتریکی با بیت کوین را از سر بگیرد. البته پس از استخراج این ارزهای دیجیتال آسیب کمتری به محیط زیست وارد می شود.

ارزش ارزهای دیجیتال اصلی جهان در بحبوحه تورم بی سابقه در ایالات متحده کاهش یافته است. به گفته کارشناسان، نرخ فعلی بیت کوین در حدود 20000 دلار ممکن است هنوز پایین نباشد. در واقع، با افزایش تورم و سیاست‌های محدودکننده دولت‌ها، از جمله ایالات متحده، دنیای ارزهای دیجیتال همچنان ارزان‌تر می‌شود. مسائل اخیر، مانند بحران جنگ روسیه و اوکراین، فدرال رزرو آمریکا را مجبور خواهد کرد تا نرخ بهره را به شدت افزایش دهد. در ادامه این روند، طبق پیش بینی های مختلف، سرمایه گذاران بیت کوین را ترک کرده و روی آن سرمایه گذاری خواهند کرد. بنابراین، اگر این روند ادامه پیدا کند، ارزش پادشاه ارزهای دیجیتال تا پایان سال ممکن است از 8000 دلار تا 15000 دلار کاهش یابد.

پیش بینی شما برای آینده این ارزهای دیجیتالی در حال ظهور چیست؟ آیا سرمایه گذاری تسلا در نهایت نتیجه خواهد داد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا