اخبار فناوری

تست کننده هدست اپل از عملکرد آن شگفت‌زده شده است؛ جهش توسعه عظیم در ماه‌های گذشته

پیش از معرفی رسمی هدست AR/VR اپل، این شک‌وتردید وجود داشت که آیا این دستگاه با استقبال خوبی روبرو می‌شود، هم به‌دلیل قیمت شایعه‌شده 3000 دلاری و هم عملکرد ضعیف محصولات رقیب شرکت‌هایی مانند سونی و متا. بااین‌حال، حداقل یک نفر که به‌تازگی این دستگاه را آزمایش کرده، از عملکرد آن شوکه شده است. افشاگر Evan Blass اخیراً ادعا کرده است که فردی را می‌شناسد که فرصت‌هایی برای تست مدل دموی هدست اپل داشته است. بلس می‌گوید که در طول چند ماه گذشته، این تستر از ابراز تأسف پیرامون قابلیت‌های نه‌چندان ترغیب‌کننده این هدست، به شگفت‌انگیز بودن آن در سخت‌افزار و تجربه‌کاربری اذعان کرده است.

تست هدست اپل

تستر هدست اپل به Blass گفته است: «جهشی که آن‌ها از [اواخر سال گذشته] انجام داده‌اند، بسیار بزرگ است. من خیلی بدبین بودم؛ اما اکنون می‌توانم این هدست را به هر قیمتی تهیه کنم».

اپل سال‌هاست که بر روی هدست واقعیت ترکیبی (AR/VR) خود کار می‌کند. دلیل این مورد به تعویق‌های پیاپی آن برمی‌گردد زیرا هدف این شرکت حل مشکلات توسعه با طراحی و نرم‌افزار آن بوده است. اپل اکنون آماده معرفی اولین هدست خود است و انتظار می‌رود این کار را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان WWDC 2023 انجام دهد.

در ماه مارس، نیویورک‌تایمز گزارش داد که چندین کارمند اپل که با آن‌ها مصاحبه کرده بود، در مورد پتانسیل موفقیت این هدست تردید داشتند. کارمندان این سؤال را مطرح کرده‌اند که آیا این هدست “راه‌حلی در جستجوی مشکل” است و آیا “با رسالتی مشابه” سایر دستگاه‌های اپل ارائه می‌شود یا خیر.

تست هدست اپل

تست هدست اپل

هدست AR/VR ازنظر عملکرد اولیه خود شبیه به نسل اول اپل واچ است. بااین‌حال، این هدست بیش از 3000 دلار گران‌تر خواهد بود و در ابتدا ازنظر کاربرد محدود است. اپل قصد دارد در طول زمان هدست خود را بهبود بخشد و درحال‌حاضر مدل‌های جدیدی از آن درحال توسعه هستند. با اپل واچ، اپل گام‌های قابل‌توجهی در قابلیت‌های فنی خود برداشت و طی چند نسل، این دستگاه برای بسیاری از کاربران به یک گجت ضروری تبدیل شد.

هدست اپل اولین دسته محصول جدید این شرکت پس از اپل واچ خواهد بود. این هدست که انتظار می‌رود “Reality Pro” یا “Reality One” نامیده شود، دارای دو نمایشگر micro-OLED با وضوح 4K ساخت سونی خواهد بود که به مجموع وضوح 8K دست می‌یابد. این هدست مجهز به بیش از ده‌ها دوربین برای نقشه‌برداری از ناحیه اطراف سر کاربر، خواندن حالات چهره، تفسیر ژست‌ها و موارد دیگر خواهد بود.

ازنظر طراحی، گفته می‌شود که اولین هدست اپل دارای یک گیره براق و منحنی ساخته‌شده از آلومینیوم، شیشه و فیبر کربن است و هدف اصلی اپل کاهش وزن آن بوده است. درواقع، حتی باتری داخلی درون این هدست وجود ندارد و باتری آن در قسمت کمر کاربر قرار می‌گیرد تا از سنگینی بیش از حد هدست جلوگیری کند.

اپل درحال کار بر روی به‌روزرسانی برنامه‌های خود برای این هدست با تمرکز ویژه بر ارتباطات، تلویزیون و ورزش، بازی، سلامت و تناسب‌اندام است.

نظر شما درباره ادعای تست کننده هدست اپل پیرامون عملکرد خارق‌العاده آن چیست؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/22/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%D9%86-%D8%B4%DA%AF%D9%81%D8%AA%D8%B2/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا