اخبار فناوری

تراشه Google Tensor G3 احتمالا توسط سامسونگ ساخته خواهد شد

تنها چند ماه پس از معرفی تلفن ها سری پیکسل 7 از گوگل گذشت. قدرت پردازش مورد نیاز این تلفن های هوشمند، برای تانسور G2 اکنون اطلاعاتی درباره تراشه Tensor G3 به بیرون درز کرده است. با مایفون مگ برای مشاهده جزئیات لو رفته از این چیپست با ما همراه باشید.

تراشه Tensor G3 بر اساس لیتوگرافی 3 نانومتری سامسونگ تولید شده است

در جدیدترین گزارش های منتشر شده، ادعا شده است که گوگل بار دیگر به سراغ سامسونگ خواهد رفت تا چیپست جدید خود را تولید کند. این پردازنده با نام رمز “زوما” شناخته می شود. جدا از اسم رمز و سازنده این تراشه، جزئیات بیشتری نیز در فضای مجازی منتشر شده است. تانسور G3 ادعا می شود که شاخه ای از اگزینوس 2300 سامسونگ خواهد بود. متاسفانه در حال حاضر از مشخصات این تراشه اطلاعی نداریم.

مقداری شایعات آنها ادعا می کنند که سامسونگ تراشه های اگزینوس سری گلکسی اس 23 را به نفع تراشه های کوالکام کنار می گذارد. با این حال، سامسونگ در حال حاضر کار بر روی Exynos 2300 را آغاز کرده است. آخرین گزارش از وب سایت گیزموچینا او ادعا می کند که تراشه Tensor G3 توسط سامسونگ بر اساس فرآیند ساخت پیشرفته 3 نانومتری ساخته خواهد شد. همانطور که می دانید نسل اول و دوم چیپست های Tensor بر اساس لیتوگرافی 5 نانومتری تولید شدند. استفاده از یک لیتوگرافی جدیدتر به گوگل این امکان را می دهد که ترانزیستورهای بیشتری را در تراشه خود جای دهد. علیرغم استفاده از یک «فرایند تولید» پیشرفته تر، گوگل از همان مودم موجود در Tensor G2 در تراشه بعدی خود استفاده خواهد کرد.

گوگل: تراشه Tensor برای عملکرد بهتر در هوش مصنوعی توسعه یافته است، نه در بالای معیارها

Tensor G2 نیز ساخت سامسونگ است

Tensor G2 گوگل از دو هسته قدرتمند X1 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز استفاده می کند. دو هسته دیگر Cortex-A78 هستند که قادر به تولید حداکثر فرکانس 2.35 گیگاهرتز هستند. گوگل برای چهار هسته باقی مانده Cortex-A55 را انتخاب کرد. این چهار هسته کم مصرف ظرفیت تولید فرکانس 1.80 گیگاهرتز را دارند. این تراشه نیز توسط سامسونگ تولید شده است.

نظر شما در مورد چیپ های گوگل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا