اخبار فناوری

تراشه Dimensity 9200 مدیاتک فقط برنامه های 64 بیتی را در حالت عملکرد اجرا می کند.

گوگل سال‌هاست که سیستم عامل اندروید را به آینده‌ای منتقل می‌کند که فقط از برنامه‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند، اما این روند کند بوده است. این سریال پس از فاش شدن در ماه گذشته پیکسل 7 نصب برنامه های 32 بیتی را مسدود می کند، اکنون MediaTek با تراشه پرچمدار جدید سایز 9200 همچنین تا حدی پشتیبانی سخت افزاری از برنامه های 32 بیتی را کاهش می دهد و اندروید را به آینده 64 بیتی نزدیک می کند.

تراشه 64 بیتی مدیاتک Dimension 9200

MediaTek Dimensity 9200 یک چیپست پرچمدار جدید است که برای گوشی های اندرویدی پیشرفته طراحی شده است و اولین ها از جمله هسته جدید Cortex-X3 Arm، پشتیبانی از Wi-Fi 7 و موارد دیگر را به ارمغان می آورد. اما این چیپست یکی از اولین تراشه‌هایی است که پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی را به طور گسترده‌تر کاهش می‌دهد، که بر گوشی‌های اندرویدی آینده تأثیر خواهد گذاشت.

این شرکت اخیرا تائیدیه Dimensity 9200 پشتیبانی برنامه های 32 بیتی را در هسته های “عملکرد” ​​خود کاهش داد. این به هسته اصلی Cortex-X3 و همچنین هسته های Cortex-A715 اشاره دارد.

اما به چه معنا است؟ در حالی که Dimensity 9200 به طور کلی از برنامه های 32 بیتی پشتیبانی می کند، این تنها با هسته های کمتر قدرتمند آن است. با این حال، مدتی است که سیستم عامل اندروید به آینده تنها 64 بیتی منتقل شده است، اما این یک گام بزرگ به جلو است.

تراشه 64 بیتی مدیاتک Dimension 9200

تراشه 64 بیتی مدیاتک Dimension 9200

سری پیکسل 7 گوگل برنامه های 64 بیتی را در سطح نرم افزار مسدود می کند، اما تراشه Tensor G2 هنوز از نظر فنی از موارد 32 بیتی پشتیبانی می کند. گوگل توضیح داد که حذف پشتیبانی 64 بیتی منجر به عملکرد بهتر می شود. پردازنده های جدید با کد 64 بیتی 25 درصد عملکرد بهتری دارند و اندروید به عنوان یک سیستم عامل از 150 مگابایت رم کمتری نسبت به حالت 32 بیتی استفاده می کند. با این حال، مدیاتک احتمالاً از رم استفاده نخواهد کرد، زیرا این تراشه همچنان از برنامه های 32 بیتی در هسته های کوچکتر خود پشتیبانی می کند. این احتمالاً به عهده سازندگان دستگاه خواهد بود که 32 بیت را در سطح نرم افزار مسدود کنند تا دستاوردهای گوگل را ببینند.

مدیاتک تا حدودی از ادعاهای گوگل در مورد حذف برنامه های 32 بیتی و تاثیر آن بر عملکرد Dimensity 9200 حمایت می کند. این شرکت از معیار LZBench استناد کرده است که سرعت فشرده سازی داده ها را آزمایش می کند. مدیاتک می گوید فشرده سازی اکنون با حالت 64 بیتی 92 درصد سریعتر از حالت 32 بیتی است.

مدیاتک همچنین اشاره کرد که عوارض جانبی این تغییر حداقل خواهد بود. مدت‌هاست که گوگل از اپلیکیشن‌های موجود در پلی استور فقط از 64 بیت پشتیبانی می‌کند و این شرکت تمام تلاش خود را برای اطمینان از صحت این ادعا انجام داده است.

در نهایت، نظر شما در مورد تراشه Dimensity 9200 مدیاتک که فقط از برنامه های 64 بیتی در حالت عملکردی خود پشتیبانی می کند چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا