اخبار فناوری

تراشه A17 آیفون 15 مصرف انرژی را تا 35 درصد بهبود می بخشد.

تراشه A17 بیونیک برای مدل های آیفون پرو 15 سال آینده، از طریق استفاده از فرآیند جدید تولید 3 نانومتریمی تواند 35 درصد کارآمدتر از پردازنده های فعلی آیفون باشد.

بهره وری بالا در تراشه آیفون 15 A17

انتظار می رود اپل از فرآیند تولید 3 نانومتری کوچکتر برای تراشه آیفون 2023 استفاده کند که انتظار می رود A17 Bionic نام داشته باشد. تراشه فعلی A16 Bionic از فرآیند 4 نانومتری TSMC استفاده می کند که عملکرد و عملکرد بهتری را در مقایسه با تراشه A15 Bionic مبتنی بر فرآیند 5 نانومتری سال گذشته ارائه می دهد.

تولید انبوه فرآیند 3 نانومتری TSMC این هفته آغاز شد و بلومبرگ مارک لئو رئیس TSMC گفت: فرآیند جدید 35 درصد انرژی کمتری نیاز دارد و همچنین عملکرد بهتری نسبت به فرآیند 5 نانومتری قبلی ارائه می دهد. انتظار می رود اپل بزرگترین مشتری TSMC در فرآیند 3 نانومتری باشد و از آن برای تراشه های M2 Pro، M2 Max و A17 Bionic در آیفون 15 پرو استفاده کند.

هفته گذشته، گزارشی چالش های جدیدی را که اپل در هنگام توسعه تراشه A16 Bionic برای آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس با آن روبرو بود، نشان داد. بر اساس این گزارش، اپل برنامه های جدی تر برای بهبود بیشتر، او یک پردازنده گرافیکی روی تراشه خود داشت و آن را “جهش نسلی” نامید. اپل در ابتدا می‌خواست ردیابی پرتو برای پردازنده گرافیکی A16 Bionic را در نظر بگیرد، اما این برنامه‌ها پس از داغ شدن بیش از حد تراشه به شکست انجامید و در نتیجه عمر باتری ضعیفی داشت. در پایان، اپل برنامه های خود را در آخرین لحظه تغییر داد و یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر تراشه A15 Bionic سال گذشته در نظر گرفت.

بهره وری بالا در تراشه آیفون 15 A17

بهره وری بالا در تراشه آیفون 15 A17

عدم وجود پردازنده گرافیکی پیشرفته تر در تراشه A16 Bionic می تواند به این معنی باشد که در سال آینده شاهد پیشرفت های قابل توجه تری با تراشه A17 Bionic در مدل های رده بالای آیفون 15 خواهیم بود. برای اولین بار با سری آیفون 14، اپل فقط ارائه داد. مدل پیشرفته Pro تراشه جدید A16 Bionic را مدل می کند در حالی که مدل های پایین رده را با تراشه A15 Bionic سال گذشته حفظ می کند. انتظار می رود همین روند در سال آینده ادامه یابد و تنها مدل های پرو A17 Bionic را دریافت کنند در حالی که مدل های دیگر از تراشه A16 Bionic امسال استفاده خواهند کرد.

جزئیات در مورد iPhone 15 و iPhone 15 Pro رده بالا و احتمالاً iPhone 15 “Ultra” ناچیز است، اما ما انتظار داریم که دوربین ارتقا یابد، از جمله لنز پریسکوپ، l گسترش Dynamic Island به همه مدل‌های این سری، و موارد دیگر. .

نظر شما در مورد بهره وری بالای تراشه آیفون 15 سری A17 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا