اخبار فناوری

تراشه سامسونگ Exynos Connect U100 UWB رسما معرفی شد

امروز سامسونگ از اولین تراشه UWB خود با نام Exynos Connect U100 رونمایی کرد. با این تراشه جدید، نام تجاری نیز وارد Exynos شوید برای تراشه های بی سیم سامسونگ مانند بلوتوث، وای فای و UWB متولد شده است. انتظار داریم در آینده تراشه های بی سیم بیشتری به محدوده Exynos Connect اضافه شود.

تراشه سامسونگ Exynos Connect U100 UWB دارای دقت تک رقمی سانتی متری است

سامسونگ می گوید Exynos Connect U100 اتصال UWB با دقت سانتی متری تک رقمی و اطلاعات جهت دقیق (زاویه کمتر از 5 درجه) را فراهم می کند. این تراشه برای استفاده در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، اتومبیل‌ها و دستگاه‌های IoT (اینترنت اشیا) طراحی شده است.

پهنای باند یا باند فوق عریض به اختصار UWB، یک فناوری اتصال بی سیم نسبتا جدید است که می تواند اطلاعات را با سرعت بالا با استفاده از طیف وسیعی از فرکانس ها و فواصل کوتاه انتقال دهد.

به لطف توانایی آن در ارائه اطلاعات “جهت”، به طور فزاینده ای برای اتصال به کلیدهای دیجیتال و ردیاب های مکان استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای پرداخت های موبایلی، خانه های هوشمند و کارخانه های هوشمند استفاده کرد.

Exynos Connect U100

Exynos Connect U100

تراشه جدید UWB سامسونگ این می تواند هنگام ردیابی موقعیت مکانی در محیط های سرپوشیده خشن مانند مراکز خرید که GPS در آن ها بی اثر است مفید باشد. همچنین می تواند به بهبود دقت برنامه های AR و VR کمک کند. Exynos Connect U100 شامل عناصر زیر است:

  1. 1- RF یا فرکانس رادیویی
  2. 2- گروه بیس
  3. 3- فلش مموری داخلی
  4. 4- مدیریت انرژی

علاوه بر این، برای جلوگیری از هک خارجی، تراشه به STS و یک موتور رمزگذاری سخت افزاری امن مجهز شده است.

Exynos U100 توسط کنسرسیوم FiRa تایید شده است، کنسرسیومی که دستگاه های UWB را از نظر قابلیت همکاری بررسی می کند. همچنین با CCC یا (Car Connectivity Consortium) Digital Key Release 3.0 سازگار است و به آن اجازه می دهد به عنوان کلید دیجیتال خودرو برای خودروهای متصل سازگار استفاده شود. انتظار داریم Exynos Connect U100 در گوشی‌های هوشمند گلکسی و ردیاب‌های موقعیت مکانی آینده استفاده شود.

برخی از کاربردهای این تراشه را در ویدیوی زیر مشاهده می کنید:

نظر شما در مورد تراشه و دسته محصولات جدید اگزینوس سامسونگ چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا