اخبار فناوری

تراشه اسنپدراگون 8cx نسل 4 کوالکام با تراشه های سری M اپل رقابت خواهد کرد.

جای تعجب نیست که کوالکام در حال توسعه تراشه ای برای رقابت با تراشه های سری M اپل است. طبق گزارش های قبلی، کوالکام در حال توسعه یک پردازنده جدید به نام Hamoa است. فرض بر این است که این تراشه نسل بعدی تراشه های سری Snapdragon 8cx باشد. تراشه Qualcomm Snapdragon 8cx Gen 4 این گوشی برای رقابت با تراشه های سری M اپل عرضه خواهد شد.

تراشه Qualcomm Snapdragon 8cx Gen 4

اطلاعات جدیدی که اخیرا منتشر شده نشان می دهد که چیپست جدید با نام “Snapdragon 8cx Gen4” در بازار عرضه خواهد شد که کاملاً مورد انتظار بود. آخرین مشخصات نسل چهارم اسنپدراگون 8cx کوالکام بسیار جذاب است و به عنوان رقیبی واقعی برای پردازنده‌های سری M اپل خواهد بود.

این تراشه 12 هسته ای قبلا توسط Kuba Wojciechowski در توییتر ذکر شده است. او که اکنون مدعی است نام این تراشه Snapdragon 8cx Gen 4 خواهد بود.

بر اساس گزارش ها، کوالکام در حال کار بر روی تعدادی تراشه جدید است، اما تراشه مذکور با 8 هسته قدرتمند و 4 هسته کم مصرف بهترین عملکرد را ارائه می دهد. هنوز مشخص نیست که آیا هسته‌های پردازشگر کوالکام Oryon که در زمان خرید Nuvia توسط این شرکت توسعه داده شده‌اند، در اسنپدراگون 8cx نسل 4 استفاده خواهند شد یا خیر.

همکاری سامسونگ و کوالکام

همکاری سامسونگ و کوالکام

همچنین ادعا می کند که هر بلوک چهار هسته ای دارای 12 مگابایت حافظه کش L2 مشترک و 8 مگابایت حافظه نهان L3 است. از آنجایی که زمزمه می شود اسنپدراگون 8CX نسل چهارم این پردازنده همان پردازنده گرافیکی Adreno 740 Snapdragon 8 Gen 2 را دارد، بنابراین کوالکام پردازنده گرافیکی جدیدی برای آن نمی‌سازد.

این تراشه گرافیکی هنوز یک پردازنده قدرتمند است، اما زمانی که در محصولات ویندوز استفاده می شود، ممکن است به اندازه موبایل پاسخگو نباشد.

در بخش CPU، هسته‌های قدرتمند Snapdragon 8cx Gen 4 با فرکانس 3.40 گیگاهرتز و هسته‌های کم مصرف با فرکانس 2.50 گیگاهرتز آزمایش می‌شوند.

باید منتظر معرفی این تراشه باشیم و ببینیم که آیا می تواند با تراشه های سری M اپل رقابت کند یا خیر.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا