اخبار فناوری

تراشه‌های M2 Pro و M2 Max اپل رسما معرفی شدند: 20 درصد سریع‌تر CPU

اپل امروز و بدون اطلاع قبلی، از نسل دوم تراشه های پیشرفته خود با نام شخصی سازی شده است M2 Pro و M2 Max با مدل های جدید مک بوک پرو و ​​مک مینی رونمایی شد.

تراشه های M2 Pro و M2 Max اپل

تراشه M2 Pro با استفاده از نسل دوم فرآیند 5 نانومتری ساخته شده است و 20٪ ترانزیستور بیشتری نسبت به M1 Pro و دو برابر ترانزیستور دارد. M2 ارائه می دهد. عملکرد CPU چند هسته ای تا 20 درصد سریعتر از M1 Pro است و اپل می گوید برخی از برنامه ها مانند Photoshop و Xcode می توانند بارهای کاری سنگین را بسیار سریعتر اجرا کنند. تراشه جدید همچنین 200 گیگابایت پهنای باند حافظه داخلی و تا 32 گیگابایت رم مانند نسل قبلی خود ارائه می دهد.

M2 Pro

M2 Pro

گرافیک M2 Pro همچنین می تواند با حداکثر 19 هسته گرافیکی پیکربندی شود، سه هسته بیشتر از M1 Pro، و شامل یک کش L2 بزرگتر است. در نتیجه، عملکرد GPU تا 30 درصد بهتر از M1 Pro است.

M2 Max

M2 Max

تراشه M2 Max همان پردازنده 12 هسته ای مورد استفاده در M2 Pro را دارد، اما پردازنده گرافیکی قدرتمندتری با حداکثر 38 هسته و حافظه نهان L2 بزرگتر ارائه می دهد. این تراشه تا 30 درصد عملکرد گرافیکی سریع‌تری نسبت به M1 Max ارائه می‌کند، حاوی 10 میلیارد ترانزیستور بیشتر از M1 Max است و می‌توان آن را با حداکثر 96 گیگابایت حافظه داخلی پیکربندی کرد. اپل ادعا می کند که M2 Max قدرتمندترین و کارآمدترین تراشه جهان برای لپ تاپ های تجاری است.

تراشه های M2 Pro و M2 Max اپل

تراشه های M2 Pro و M2 Max اپل

این تراشه‌ها همچنین مصرف انرژی بیشتری دارند و عمر باتری بهتری را در مدل‌های جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی ارائه می‌کنند. هر دو تراشه شامل موتور عصبی 16 هسته ای اپل، موتورهای رسانه ای و چند رسانه ای اختصاصی، پردازش سیگنال تصویر نسل بعدی برای کاهش نویز و کیفیت بهتر دوربین و نسل بعدی Secure Enclave هستند.

نظر شما در مورد تراشه های جدید Pro و Max M2 اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا