اخبار فناوری

تبعیض جنسیتی در گوگل منجر به جریمه 118 میلیون دلاری برای این شرکت شد

تبعیض جنسیتی در گوگل یا حتی سایر شرکت های بزرگ موضوع عجیب و جدیدی نیست. اما تصور جامعه از این رویدادها احتمالاً با درک عمومی از محیط کار برای کاربران این شرکت ها مشکل دارد. اخیراً، تبعیض جنسیتی در گوگل منجر به جریمه 118 میلیون دلاری برای این شرکت شد. ادامه دادن با مایفون مگ با من بودن.

تبعیض جنسیتی در گوگل این شرکت را 188 میلیون دلار جریمه کرد

همانطور که در ابتدا گفتیم، تبعیض نژادی و جنسیتی در مشاغل بزرگ چیز جدیدی نیست. اما باید تاکید کرد که اکثر آنها نمی توانند از حاکمیت قانون و عدالت فرار کنند. به عنوان مثال، اخیراً گزارش شده است که گوگل با پرداخت 118 میلیون دلار برای حل و فصل شکایت تبعیض جنسی علیه حدود 15500 کارمند زن موافقت کرده است.

تبعیض جنسیتی در گوگل

به گفته شاکیان، گوگل سالانه 16794 دلار کمتر به کارمندی در موقعیت مشابه پرداخت می کند. برای بسیاری از مردم، این فقط یک پیروزی دیگر برای شرکت های بزرگ فناوری است. اما به وضوح نشان می دهد که یک مشکل جدی در داخل این شرکت ها وجود دارد. این مشکل با موضوعات حساسی مانند تبعیض جنسیتی سروکار دارد.

با این حال، در زمینه تبعیض جنسی، حدود 11000 زن در سال 2021 برنده دعوی شدند که بر اساس آن گوگل باید بیش از 600 میلیون دلار بپردازد. اما سوال اینجاست که گوگل در حال حاضر چه کار دیگری باید انجام دهد؟ علاوه بر پرداخت، Google موافقت کرده است که تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار یک کارشناس مستقل قرار دهد که شیوه های استخدام گوگل را تجزیه و تحلیل کند. یک اقتصاددان مستقل نیز مطالعات حقوق و دستمزد گوگل را بررسی خواهد کرد.

تبعیض جنسیتی در گوگل

به گزارش خبرگزاری GizChinaهالی پیز، یکی از شاکیان گفت: “به عنوان زنی که تمام حرفه خود را در صنعت فناوری سپری کرده است، به این موضوع خوشبین هستم و اقداماتی که گوگل پذیرفته است در این معامله انجام دهد درست است.” بیشتر برای زنان اظهارات شاکیان این است که این یک تصادف بود، اما در همان روزی اتفاق افتاد که یک قاضی به طور آزمایشی وضعیت دعوای دسته جمعی آنها را در یک پرونده طولانی مدت دیگر اوراکل تأیید کرد.

اگر نمی دانستید، ما در مورد شرکتی با بیش از 3000 کارمند در 125 دسته شغلی مختلف صحبت می کنیم. در مورد گوگل، زنان دارای 236 عنوان شغلی مختلف هستند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که همین شکایات علیه توییتر و مایکروسافت به وضعیت مشابهی منجر نشد. جلسه تایید اولیه قرار است 21 ژوئن برگزار شود و پس از آن قاضی تصمیم نهایی را خواهد گرفت. نظر شما در مورد کاربران مایفون مگ در این مورد چیست؟! آیا این می تواند آخرین مورد تبعیض جنسیتی توسط شرکت های بزرگ فناوری باشد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا