اخبار فناوری

تاریخ انتشار رسمی Xiaomi Poco X5 و X5 Pro تایید شد: 18 فوریه 1401

مدت هاست که شایعاتی در مورد Poco X5 و Poco X5 Pro می شنویم. این دو دستگاه که قابلیت اتصال به شبکه 5G را دارند، هفته آینده در همین روز رونمایی خواهند شد. به تازگی تاریخ رونمایی Xiaomi Poco X5 و X5 Pro رسما تایید شده است و در تاریخ 18 بهمن 1401 علامت گذاری کنید.

تاریخ عرضه Xiaomi Poco X5 و X5 Pro

گوشی های سری Poco X از محصولات میان رده این برند اقتصادی شیائومی هستند. با اصرار بر کلمه 5G در نام دستگاه ها و در پوسترهای رسمی می توان فهمید که پوکو سعی دارد این ویژگی را به کاربران یادآوری کند.

2 تیزر رسمی برای رونمایی از این گوشی ها و تایید تاریخ آنها منتشر شده است. می توانید آن تیزرها را اینجا ببینید.

اولین تیزر به طراحی Poco X5 Pro اشاره دارد. همانطور که می بینید، طراحی کامل قاب عقب که قبلا فاش شده بود، در اینجا تایید شده است. طراحی جسورانه و رنگ زرد خاص پوکو در این دستگاه تکرار شده است.

در تیزر دوم فقط حرف X را در وسط تصویر داریم و تاریخ انتشار رسمی در زیر اعلام شده است. علاوه بر این، عبارت Win code نیز در آنجا ذکر شده است.

تاریخ عرضه Xiaomi Poco X5 و X5 Pro

تاریخ عرضه Xiaomi Poco X5 و X5 Pro

نتایج بنچمارک Geekbench Poco X5 5G قبلاً منتشر شده است. این گوشی هوشمند با شماره مدل 22111317PG در بنچمارک مذکور رعایت شد. شایعات قبلی ادعا می کردند که POCO X5 5G همان تراشه Redmi Note 12 را خواهد داشت. اسنپدراگون 4 نسل 1 مجهز است

نتایج Geekbench اما نشان می دهد که این گوشی هوشمند به لطف تراشه، قدرت پردازشی مورد نیاز خود را دریافت می کند اسنپدراگون 695 مشخص نیست که آیا شیائومی تغییرات بیشتری (در مقایسه با Redmi Note 12) ایجاد کرده است یا خیر. اما به نظر می رسد تنها تراشه استفاده شده در پوکو ایکس 5 با ردمی نوت 12 متفاوت است.

همچنین گفته می شود که کک اسنپدراگون 782G قرار است قدرت پردازشی لازم را برای Poco X5 Pro فراهم کند. این تراشه در واقع یک نسخه به روز شده از +Snapdragon 778G است. این چیپست بر اساس فرآیند ساخت 6 نانومتری و در مقایسه با نسل قبلی خود (اسنپدراگون 778 جی پلاس) در قسمت CPU پنج درصد عملکرد بهتری دارد.

در قسمت واحد پردازش گرافیکی (GPU) نیز 10 درصد سریعتر کار می کند. آخرین اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که POCO X5 Pro به صفحه نمایش 120 هرتزی IPS LCD مجهز خواهد شد.

نظر شما چیه؟ آیا منتظر گوشی های میان رده جدید Poco X5 Pro هستید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا