اخبار فناوری

به روز رسانی iPadOS 16.1 اپل با ویژگی Stage Manager برای iPad منتشر شد

پس از اعلام اولیه در WWDC 2022 در ماه ژوئن و پس از آن یک ماه تاخیر، اپل اکنون آپدیت iPadOS 16 (و دقیقاً iPadOS 16.1) را برای کاربران منتشر کرده است. نسخه جدید سیستم عامل آیپد این شرکت شامل تعدادی تغییرات برای کاربران است که از مهمترین آنها می توان به عملکرد Stage Manager اشاره کرد.

به روز رسانی iPadOS 16.1 اپل

در سال های گذشته، نسخه نهایی iPadOS با iOS در اوایل پاییز منتشر شد. با این حال، امسال اپل آی پدOS 16 را تا اکتبر به تعویق انداخت و iOS 16 را طبق برنامه ریزی اولیه در سپتامبر منتشر کرد. این بدان معناست که انتشار iPadOS 16.1 اولین نسخه از iPadOS 16 است که برای عموم منتشر شده است.

iPadOS 16 شامل تعدادی از تغییرات در تجربه iPad است، اما قابل توجه ترین ویژگی جدید چند وظیفه ای Stage Manager است. این ویژگی یک سیستم پنجره سازی کاملاً جدید را برای iPad به ارمغان می آورد. کاربران می توانند چندین “مرحله” مختلف با پنجره هایی با اندازه های مختلف برای چندین برنامه ایجاد کنند، سپس به راحتی بین هر مرحله جابجا شوند.

هنگامی که این ویژگی برای اولین بار معرفی شد، اپل اعلام کرد که Stage Manager تنها بر روی آیپدهای دارای تراشه M1، از جمله آخرین مدل های iPad Air و iPad Pro، در دسترس خواهد بود. با این حال، چند هفته پیش، این شرکت بازنشستگی و او گفت که مدل‌های آیپد پرو ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ نیز می‌توانند از Stage Manager استفاده کنند.

در نسخه آتی iPadOS 16، ویژگی Stage Manager همچنین پشتیبانی مناسب از مانیتور خارجی را به iPad اضافه خواهد کرد. با این حال، این ویژگی فقط به مدل های iPad Pro M1 و M2 محدود می شود.

به روز رسانی Apple iPadOS 16.1 با Stage Manager

به روز رسانی Apple iPadOS 16.1 با Stage Manager

با این حال، Stage Manager با وجود برخی تغییرات و بهبودهایی که اپل از ژوئن سعی در بهبود آنها داشته است، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. فدریکو ویتیچی در MacStories به این صورت خلاصه می شود:

اپل با یک ایده عالی شروع کرد تا آی‌پد را با استفاده همزمان از برنامه‌های بیشتر مفیدتر کند. با این حال، اجرای آن بر روی iPadOS 16.1 با یکسری ویژگی‌های گمشده، اشکالات و تعاملات گیج‌کننده که بیش از حد طراحی شده‌اند، آن را ناامید کرد. ضعیف تست شده و به هم ریخته است.

نسخه اول Stage Manager تنها می تواند چندوظیفه ای آیپد را برای تازه واردان بصری تر و برای کاربران با تجربه انعطاف پذیرتر کند. امروز سعی می کنم بفهمم مدیر صحنه قرار است چه نوع عملکردی را انجام دهد.

بذر یک ایده ارزشمند در پشت Stage Manager وجود دارد: ایجاد ارتباط بین مک و iPad که به کاربران قدرتمند اجازه می دهد فراتر از آنچه iPadOS قبلاً ارائه کرده است بروند. اما با این ایده بدترین پیاده سازی فنی چند وظیفه ای به وجود می آید.

علاوه بر Stage Manager، به‌روزرسانی iPadOS 16.1 بسیاری از ویژگی‌های جدید iOS 16 و همچنین چند ویژگی دیگر مخصوص iPad را اضافه می‌کند:

به‌روزرسانی‌های برنامه پیام‌ها: ویرایش، لغو ارسال، علامت‌گذاری به‌عنوان خوانده‌نشده و غیره.

به روز رسانی برنامه های ایمیل: ارسال نشده، پیوندهای غنی، ارسال برنامه ریزی شده و غیره.

مقیاس‌بندی نمایشگر: یک تنظیم جدید مقیاس‌بندی صفحه نمایش، تراکم پیکسلی نمایشگر را افزایش می‌دهد تا بتوانید تعداد بیشتری از برنامه‌های خود را ببینید.

برنامه آب و هوا برای iPad اضافه شد

برنامه جدید Home

“برنامه های دسکتاپ” با نوار ابزار قابل تنظیم، منوهای زمینه جدید، یافتن و جایگزینی، و موارد دیگر.

iPadOS 16 برای همه مدل‌های iPad Air و iPad Pro نسل 3 به بالا، iPad نسل 5 به بعد و iPad mini 5 و بالاتر در دسترس است. می توانید نسخه جدید را با رفتن به برنامه تنظیمات، انتخاب General و سپس انتخاب Software Update دانلود کنید.

نظر شما درباره آپدیت iPadOS 16.1 اپل برای آیپدهای آن شرکت چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا