اخبار فناوری

بهینه سازی صفحه کلید Google GBoard برای تبلت ها روز به روز بیشتر و بیشتر بهینه می شود

گوگل برای طراحی مجدد Gboard سخت کار کرد. به عنوان مثال، اوایل تابستان امسال بود که ما یک تغییر رابط کاربری سازگار با محصولات تاشو را گزارش کردیم که به Pixel Fold احتمالی اشاره داشت. همچنین، از اواخر تابستان، نوار ابزار میانبرهای Gboard در حال طراحی مجدد برای این صفحه کلید Google است. به تازگی اطلاعات فایل APK نسخه بتای این کیبورد منتشر شده است که نشان می دهد بهینه سازی صفحه کلید Google GBoard برای تبلت هابهینه تر می شود.

بهینه سازی صفحه کلید Google GBoard

پس از تجزیه و تحلیل آخرین فایل APK بتای Gboard که در این هفته منتشر شد، به نظر می رسد که گوگل تصمیم گرفته است رابط کاربری را برای سازگاری بیشتر با تبلت ها تغییر دهد.

به عنوان بخشی از این طراحی مجدد، ردیف میانبرها و ابزارهای Gboard تغییر کرده است تا بیشتر شبیه کلیدها باشد. سپس هر کدام در داخل یک جعبه مستطیل شکل با گوشه های گرد قرار می گیرند. طرح جعبه اجازه می دهد تا با حذف طرح بیضی، یک عنصر اضافی نمایش داده شود.

علاوه بر این، با فشار دادن دکمه در گوشه سمت چپ بالا، یک طرح جدید برای میانبرهای باقی مانده نمایش داده می شود که متراکم تر از قبل است.

ویژگی “تغییر زبان” که اخیراً به GBoard اضافه شده است با توضیح دقیق تری در مورد نحوه استفاده از عملکرد آن نشان داده شده است، زیرا تا همین اواخر کاملاً مشخص نبود که چگونه کار می کند.

همچنین یک تغییر رابط کاربری اضافی وجود دارد که مستقیماً بر تبلت ها تأثیر می گذارد. رابط جدید تبلت Gboard به تازگی عرضه شده است، اما اگر گزارش جدید درست باشد، یک میانبر اضافی “?123” در گوشه پایین سمت راست خواهیم داشت. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید، این یک کلید جایگزین اختصاصی است که صفحه کلید را پنهان می کند.

طبق معمول، هیچ تضمینی وجود ندارد که این ویژگی ها واقعاً به محصول نهایی تبدیل شوند یا چه زمانی اجرا شوند.

نظر شما چیه؟ این تغییرات کوچک سعی در بهبود تجربه کاربری یکی از مفیدترین قسمت های دستگاه شما دارد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا