اخبار فناوری

بهترین مکان های دیدنی ایروان را کشف کنید

علاوه بر تاریخ و فرهنگ غنی ایروان، نزدیکی این شهر به ایران، سالانه بسیاری از ایرانیان را به سفر به پایتخت ارمنستان سوق داده است. این شهر به خاطر میادین، پارک ها، آثار تاریخی و دلمه های خوشمزه اش معروف است و همه اینها گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. اگر قصد سفر به ایروان را دارید، اما نمی دانید از کدام یک از بناهای تاریخی آن دیدن کنید و به کجا بروید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم با بهترین مکان های دیدنی ایروان بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

8 تا از بهترین مکان های دیدنی ایروان

بلافاصله پس از خرید اسکناس ارمنستان و با رزرو هتل در این شهر باید آمادگی بازدید از دیدنی های آن را داشته باشید. با توجه به کارهای مختلفی که می توانید در ایروان انجام دهید، برنامه ریزی برای سفر به شهر می تواند کمی سخت باشد. برای شروع، توصیه می کنیم فهرست آثار تاریخی زیر را تکمیل کنید:

1. میدان جمهوری ایروان

علاوه بر این که میدان جمهوری ایروان یکی از دیدنی های ایروان است، یکی از سرزنده ترین نقاط شهر است و تعدادی از بناهای معروف این شهر از جمله گالری ملی، ساختمان های دولتی و موزه ارمنستان، نیز در این میدان قرار دارند. به همین دلیل بسیاری از گردشگران ایرانی که به ایروان می آیند پس از بازدید این مکان را در برنامه تور خود قرار می دهند. وجود مجسمه لنین و آب نما زیبا در وسط میدان جمهوری ایروان از دیگر مواردی است که جذابیت این بنا را برای مسافران دو چندان کرده است.

2. اپرای ایروان

اگر اهل تئاتر هستید، در سفر به ایروان حتما شما را به تماشای تئاتر در سالن اپرای ایروان دعوت کنید. تماشای تئاتر در این ساختمان هم فال است و هم منظره. علاوه بر لذت دیدن تئاتر، از معماری منحصر به فرد و زیبای ساختمان نیز لذت خواهید برد. معمار مشهور ارمنی به نام الکساندر تامانیان در سال 1933 خانه اپرای ایروان را طراحی و ساخت. این سالن اپرا با 1200 صندلی در سال 2002 برای بهبود وضعیت عمومی ساختمان و مدرن سازی تجهیزات بازسازی شد.

3. مسجد آبی ایروان

مسجد آبی یکی از مهم ترین مکان های دیدنی ایروان به حساب می آید و یکی از مکان هایی است که در سفر به ایروان باید از آن دیدن کنید. جالب است بدانید که این بنا تنها مسجد شهر ایروان است و توسط بنیاد مصطفیفان ایران طی سال های 1375-1379 بازسازی شده است. به همین دلیل در حال حاضر زبان فارسی در این مکان به علاقه مندان آموزش داده می شود.

4. کلیسای جامع سنت سرکیس ایروان

ارمنستان یکی از اولین کشورهایی بود که مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفت. از این رو در اکثر شهرهای ارمنستان به ویژه در ایروان کلیساهای زیادی وجود دارد که برخی از آنها قدمت تاریخی دارند; کلیسای جامع سنت سرکیس یکی از محبوب ترین و معروف ترین این کلیساها است. این کلیسا که در سال 1840 ساخته شده است، از نظر تاریخی و مذهبی برای مردم ایروان حائز اهمیت است. کلیسای جامع سرکیس در نزدیکی رودخانه هزاردان قرار دارد و بازدید از آن در تمام روزهای سال رایگان است.

5. قلعه اربونی ایروان

نه تنها در ارمنستان و ایروان، قلعه اربونی یکی از قدیمی ترین قلعه های کل جهان است. قدمت این بنا به 783 سال قبل از میلاد مسیح می رسد و مانند اکثر قلعه های جهان به منظور حفاظت ساخته شده است. یکی از جذاب ترین قسمت های این قلعه تالار بزرگ آن است که زمانی برای برگزاری رویدادهای مهم از آن استفاده می شد و اکنون نقاشی های آن با استفاده از فناوری های روز مرمت شده است. قلعه اربونی و بازدید از تالار بزرگ آن از جمله مکان هایی است که در سفر به ایروان نباید از دست داد.

6. کتابخانه قدیمی ایروان

کتابخانه باستانی ایروان تنها مختص ارمنستان و شهر ایروان نیست که گنجینه ادبی بسیار مهمی برای کل جهان محسوب می شود. نسخه های خطی قدیمی به زبان های مختلف در این موزه نگهداری می شود که برخی از آنها را در هیچ جای دیگری نخواهید یافت. در خارج از ساختمان کتابخانه، تعدادی کتیبه و سنگ قبرهای باستانی وجود دارد که ارزش دیدن را دارد.

7. معبد گارنی ایروان

معبد گارنی یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی ایروان است و قدمت آن به قبل از نفوذ مسیحیت در ارمنستان باز می گردد. معبد گارنی علیرغم گذشت زمان با عظمت و شکوه هر چه بیشتر پابرجا مانده و ظرافت معماری خود را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشد. این معبد در روستایی به نام گارنی قرار دارد و بهتر است با تور از آن دیدن کنید.

8. موزه تاریخ ایروان

اگر می خواهید درباره تاریخ و فرهنگ غنی ارمنستان بیشتر بدانید، موزه تاریخ ایروان گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. این موزه نزدیک به یک قرن قدمت دارد و بیش از 400000 شی باستانی در زمینه سکه شناسی، قوم شناسی، تاریخ معاصر و باستان شناسی را در خود نگهداری می کند. جالب است بدانید که آثار ذخیره شده در این موزه با توجه به اکتشافات جدید موسسه باستان شناسی ارمنستان مرتبا به روز می شوند و همین سوال بر ارزش بازدید آن نیز افزود.

خرید بلیط هواپیما ایروان با فلای امروز

ایروان یکی از محبوب ترین مقاصد مسافرتی خارجی برای ایرانیان است. تاریخ و فرهنگ غنی ایروان جدا از نزدیک بودن به ایران، گردشگران زیادی را نیز به خود جذب می کند. در این مطلب ۸ مورد از بهترین جاذبه های ایروان را معرفی کرده ایم تا بتوانید سفر خود را به این شهر راحتتر برنامه ریزی کنید. برای خرید بلیط ارزان هواپیما به ایروان هم اکنون به سایت فلای تودی مراجعه کنید. Fly Today بهترین مکان برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما و رزرو هتل در ارمنستان است و کارشناسان آن به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا