اخبار فناوری

بهبود فیلمبرداری از گوشی های سامسونگ با معرفی سنسور جدید دوربین ISOCELL

سامسونگ قصد دارد با سنسور دوربین نسل بعدی ISOCELL خود، به ویژه از نظر کیفیت فیلم، ارتقاء بزرگی را برای گوشی های هوشمند ارائه دهد. در واقع، فیلمبرداری بسیار دشوارتر از گرفتن تصاویر ثابت است، زیرا دوربین به جای یک فریم، باید حداقل 30 فریم در ثانیه ضبط کند. این شرکت اخیرا نحوه برنامه ریزی برای انجام این کار را منتشر کرده است وبلاگ رسمی خودش توضیح داد.

بهبود ضبط ویدیو از گوشی های سامسونگ

پردازش نوردهی چند فریم و چند سطحی (HDR) با گرفتن دو یا چند فریم (نور نوردهی کم و نوردهی بالا) و ادغام آنها برای محدوده دینامیکی بهتر، تصاویر ثابت را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد. با این حال، انجام این کار هنگام فیلمبرداری بسیار دشوار است، زیرا دوربین برای ضبط ویدئو با سرعت 30 فریم در ثانیه، باید حداقل 60 فریم بگیرد. این امر بار زیادی را بر روی سنسور دوربین، ISP و حافظه وارد می کند و در نتیجه مصرف انرژی و دما بالاتر می رود.

با این حال، سامسونگ قصد دارد کیفیت ویدیو را با بهبود حساسیت به نور، محدوده روشنایی، محدوده دینامیکی و سنجش عمق بهبود بخشد. این نانوساختار نوآورانه و با انکسار بالا برای دیوار نوری بین فیلترهای رنگی پیکسل ساخته شده است و نور را از پیکسل های مجاور به سطوح فوق العاده مهار می کند. این شرکت همچنین آن را Nano-Photonics Color Routing می‌نامد و می‌گوید که بخشی از حسگرهای ISOCELL در سال 2024 خواهد بود.

بهبود ضبط ویدیو از گوشی های سامسونگ

بهبود ضبط ویدیو از گوشی های سامسونگ

برای بهبود دامنه دینامیکی ویدیوها، سامسونگ قصد دارد حسگرهای دوربین گوشی های هوشمند را با فناوری HDR تک نوردهی تعبیه شده در سنسور منتشر کند. جدیدترین حسگر سامسونگ، ISOCELL HP3، دارای دو بازخوانی (با بهره بالا برای جزئیات تاریک و بهره کم برای جزئیات روشن) برای 12 بیت HDR است. با این حال، این شرکت ادعا می کند که این مقدار کافی نیست. بنابراین سامسونگ قصد دارد سنسورهای دوربین 16 بیتی HDR را برای دامنه دینامیکی بسیار گسترده تر در فیلم ها معرفی کند.

این شرکت کره ای همچنین قصد دارد کیفیت پرتره های ویدئویی را با استفاده از حسگرهای عمق iToF با یک ISP یکپارچه بهبود بخشد. از آنجایی که تمام پردازش های عمیق بر روی خود سنسور انجام می شود، گوشی انرژی کمتری مصرف می کند و به همان اندازه گرم نمی شود. چنین حسگرهایی با تکرار اشیا و الگوها کیفیت فیلم های پرتره را به خصوص در شرایط کم نور بهبود می بخشند.

با این سه پیشرفت، سامسونگ قصد دارد کیفیت تصاویر ثابت و فیلم ها را در گوشی های هوشمند بهبود بخشد. همه این فناوری‌ها در سال‌های 2023 و 2024 معرفی خواهند شد. انتظار داریم از این سنسورها در گلکسی اس 24 و گلکسی اس 25 استفاده شود.

نظر شما در مورد بهبود ضبط ویدیو در گوشی های هوشمند آینده سامسونگ چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا