اخبار فناوری

بنچمارک اولیه تراشه M2 اپل 20 درصد افزایش عملکرد را نسبت به M1 نشان می دهد

پیش سفارش مک بوک پرو جدید اپل با آخرین نسل از تراشه های سفارشی این شرکت، M2، به طور رسمی از روز جمعه آغاز می شود و انتظار می رود اولین سفارشات در تاریخ 24 جولای به خریداران تحویل داده شود. اما اخیراً نتایج معیار اولیه تراشه M2 منتشر شده است Geekbench به نظر می رسد ادعای اپل در مورد عملکرد این پردازنده یکپارچه موجه به نظر می رسد.

بنچمارک اولیه تراشه Apple M2

اپل در مورد عملکرد تراشه M2 خود در WWDC 2022 اظهاراتی ارائه کرد و اظهار داشت که این چیپست مزایای قابل توجهی نسبت به تراشه نسل قبلی M1 دارد. دارای تا 18 درصد CPU سریعتر، 35 درصد GPU قدرتمندتر و تا 40 درصد موتور عصبی بهتر است. اکنون، نتایج بنچمارک که امروز در وب سایت Geekbench ظاهر می شود، نشان می دهد که ادعاهای اپل بسیار دقیق هستند.

این اولین معیار از وادیم یوریف تراشه مک‌بوک پرو M2 با فرکانس 3.49 گیگاهرتز، 3.49 درصد سریع‌تر از 3.1 گیگاهرتز M1 است. علاوه بر این، عملکرد تک هسته ای M2 حدود 11.56 درصد سریعتر از تراشه M1 است، در حالی که عملکرد چند هسته ای این تراشه نیز حدود 19.45 درصد افزایش یافته است.

بنچمارک اولیه تراشه Apple M2

بنچمارک اولیه تراشه Apple M2

این نتایج احتمالاً از سوی تعدادی از یوتیوب‌برها و کاربرانی که قبلاً واحد بررسی M2 MacBook Pro را دارند، آمده است. ما انتظار داریم که بررسی های این دستگاه در اوایل هفته آینده منتشر شود، قبل از اینکه اولین سفارش ها در روز جمعه به خریداران برسد.

مهم است که به خاطر داشته باشید که اگرچه تراشه M2 هر دو قدرت مک بوک پرو جدید را دارد مک بوک ایر بازطراحی شده نتایج و عملکرد بنچمارک این دو لپ تاپ ممکن است کمی متفاوت باشد.

مک بوک پرو دارای سیستم خنک کننده فعال است، در حالی که مک بوک ایر کاملاً بدون فن است. سیستم خنک کننده مک بوک پرو به آن اجازه می دهد تا عملکرد بالاتری را برای مدت زمان طولانی تری حفظ کند، در حالی که مک بوک ایر هیچ سیستم خنک کننده منحصر به فردی برای جلوگیری از گرمای بیش از حد ندارد.

نظر شما در مورد نتایج اولین بنچمارک‌های تراشه Apple M2 و افزایش ۲۰ درصدی عملکرد آن نسبت به نسل قبلی چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا