اخبار فناوری

برند Google’s Protected by Android برای امنیت و حفظ حریم خصوصی معرفی شد

گوگل در سال های اخیر به موضوع امنیت و حریم خصوصی کاربران توجه زیادی داشته است و این توجه با عملکرد بسیار خوب این شرکت همراه بوده است. اخیرا گوگل برند Protected by Android را برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران معرفی کرده است. با مایفون مگ با من بودن.

برند Google’s Protected by Android برای امنیت و حفظ حریم خصوصی معرفی شد

در سال های اخیر، تقاضای عمومی کاربران برای حفظ حریم خصوصی و حفاظت بیشتر افزایش یافته است. زیرا آنها در حال درک اهمیت حفاظت آنلاین هستند. 9to5Google اخیرا گزارش داد که گوگل گام های مهمی برای بهبود امنیت و حفظ حریم خصوصی سیستم عامل موبایل خود برداشته است. به نظر می رسد این شرکت برند جدیدی به نام «Protected by Android» را برای معرفی آماده کرده است.

در این مورد، گوگل ویدیوی کوتاهی در مورد برند «Protected by Android» منتشر کرد. این ویدیوی 50 ثانیه ای توجه را به امنیت اندروید جلب می کند. این نشان می دهد که چگونه سیستم عامل اندروید می تواند از شما و اطلاعات شما محافظت کند. بنابراین می توانید روی مهم ترین چیزهای زندگی خود تمرکز کنید تا نگران آسیب دیدن بدافزار نباشید. این ویدیو تاکید می کند که اندروید با شناسایی و حذف برنامه های خطرناک شما را ایمن نگه می دارد و همچنین به شما کمک می کند اطلاعات شخصی خود را کنترل کنید و در نتیجه خیال شما را راحت می کند.

علامت تجاری محافظت شده توسط اندروید

در اینجا نکات برجسته ویدیویی از این پلت فرم و اکوسیستم است. اول از همه، ویژگی «Play Protect» قابلیتی است که از شما در برابر بدافزارها و بدافزارها محافظت می کند. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید برنامه‌ای که از Play Store دانلود می‌کنید در برابر ویروس‌ها ایمن است تا هیچ مشکل بدی نتواند در کار شما اختلال ایجاد کند.

این ویدئو همچنین بر به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه تمرکز دارد و به این نکته اشاره می‌کند که اندروید گوشی شما را به‌روز نگه می‌دارد و بنابراین از شما با “امنیت بی‌وقفه” محافظت می‌کند. آخرین ویژگی که در ویدیو متوجه می‌شوید، مشکل مجوزهای موقعیت مکانی است که به یک برنامه اجازه می‌دهد فقط زمانی که یک برنامه باز است به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد. این یکی از آخرین تلاش های گوگل برای تمرکز بیشتر بر حریم خصوصی و امنیت کاربران است. اما این تمام ماجرا نیست. زیرا در کنفرانس سالانه I/O گوگل در هفته گذشته، گوگل بیشتر روی صفحه تنظیمات “امنیت و حریم خصوصی” اندروید 13 تمرکز کرد.

اندروید 24 یک صفحه تنظیمات یکپارچه برای بخش «امنیت و حریم خصوصی» خواهد داشت

در زیر دکمه “Device Scan” در صفحه جدید “Security and Privacy” اندروید 13، می توانید همان علامت و سپر “Protected by Android” را ببینید که مکمل ویدیوی بالا است و بر محرمانگی تمرکز دارد. برای کسانی از شما که کنفرانس Google I/O و صفحه جدید امنیت و حریم خصوصی اندروید 13 را ندیده‌اند، این قابلیتی است که گوگل تاکنون اطلاعاتی درباره آن منتشر کرده است.

با اندروید 12، گوگل صفحه ای به نام “Security Hub” را در گوشی های پیکسل معرفی کرد و با اندروید 13، گوگل همین عملکرد را در تنظیمات حریم خصوصی دستگاه شما اعمال خواهد کرد. ابتدا، همه چیز در یک صفحه “امنیت و حریم خصوصی” ادغام می شود. این صفحه دارای یک رابط کاربری ساده است که به شما کمک می کند وضعیت امنیتی دستگاه خود را با دستورالعمل های رنگارنگ، واضح و عملی در مورد چگونگی بهبود آن درک کنید.

علامت تجاری محافظت شده توسط اندروید

دکمه «اسکن دستگاه» در بالا و پایین به شما یک نمای کلی از وضعیت امنیت و حریم خصوصی دستگاهتان می دهد. همچنین کارت های اکشن با گام های مهمی خواهید داشت که می توانید برای مقابله با هر گونه خطر امنیتی بردارید. به علاوه، می‌توانید از اعلان‌هایی که به شما در مورد مسائل هشدار می‌دهند، و همچنین راهنمایی‌های به موقع در مورد چگونگی بهبود حریم خصوصی خود بهره مند شوید.

اما این تمام چیزی نیست که گوگل در کنفرانس گفت و ممکن است برای کاربرانی که از حریم خصوصی و امنیت آگاه هستند هیجان انگیز به نظر برسد. داشبورد حریم خصوصی با Android Auto و همچنین بخش «پیشرفت‌های 2G» ارائه می‌شود که ناامنی شبکه را بررسی می‌کند. به‌علاوه، اندروید 13 به‌طور خودکار سابقه کلیپ‌بورد دستگاه شما را حذف می‌کند تا برنامه‌ها نتوانند از آنچه قبلاً کپی کرده‌اید جاسوسی کنند.

همچنین اتصالات بلوتوث و باند پهن (UWB) را از طریق به روز رسانی سیستم Google Play تغییر می دهد تا امنیت آنها را افزایش دهد. در نهایت، Photo Selector به شما امکان می‌دهد به جای دسترسی به کل کتابخانه رسانه خود، عکس‌ها و ویدیوهای انتخابی را با یک برنامه به اشتراک بگذارید. برنامه‌ها همچنین برای ارسال اعلان‌ها به طور پیش‌فرض به اجازه شما نیاز دارند. مطابق با PhoneArenaانتظار می رود اندروید 13 به طور رسمی برای دستگاه های واجد شرایط از آگوست تا سپتامبر راه اندازی شود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا