اخبار فناوری

برند Afeela با همکاری سونی و هوندا برای خودروهای الکتریکی مشترک خود رونمایی شد: CES 2023

سونی و هوندا با رونمایی از نام برند خودرویی خود گام بلندی در مسیر مشترک تولید خودروهای برقی برداشته اند. Afeela نام اولین مدل تولیدی در این همکاری است و اولین مدل مفهومی را در CES 2023 روی صحنه دیدیم.

برند Afeela

برند Afeela

برند Afeela

اگر می‌خواهید بدانید برند آفیلا سونی و هوندا چقدر به بازار و عرضه نهایی نزدیک است، باید بگویم پیش‌سفارش‌ها قرار است در نیمه اول سال 2025 شروع شود، فروش واقعی تا پایان سال 2025 و تحویل در بهار 2026 خواهد بود. برای بازار آمریکای شمالی

یاسوهید میزونو، مدیرعامل سونی هوندا موبیلیتیتاکید کرد که افیلا بر سه مفهوم اصلی تمرکز خواهد کرد:

  1. 1- خودمختاری (رانندگی خودکار)
  2. 2- تقویت کنید
  3. 3- خویشاوندی

این توصیفات بیشتر شبیه موضوعات بازاریابی هستند و جزئیات فنی زیادی به ما نمی دهند. بیایید کمی در مورد جزئیات صحبت کنیم.

برند Afeela

برند Afeela

خودروی Afeela به بیش از 45 سنسور و دوربین مجهز خواهد بود و از شاسی دیجیتال کوالکام اسنپدراگون با ظرفیت محاسباتی 800TOPS برای ویژگی های کلیدی مانند ADAS (رانندگی خودکار)، سرگرمی و تله ماتیک (ارتباط بین رانندگان). سایر خودروها استفاده خواهد کرد.

سونی می گوید Afeela دارای چیزی است که آن را “نوار رسانه ای” می نامد. این “نوار رسانه ای” به شما امکان می دهد با ماشین ها و افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. به نظر می رسد سونی به نوعی از نمایشگر می گوید، اما نمی دانیم که چقدر پیشرفته خواهد بود.

در سمت رانندگی خودران، برند Afeela قصد دارد سطح 3 را در شرایط محدود و سطح 2+ را در اکثر سناریوها از جمله در محیط های شهری ارائه دهد.

سونی همچنین متعهد به ارائه یک HMI کاملاً جدید با رابط کاربری عالی و مجموعه ای از ویژگی های بی سابقه است. حتی برای سرگرمی با اپیک گیمز همکاری می کند، اما هنوز نمی دانیم که این همکاری چه چیزی را برای استودیو بازی سازی به ارمغان خواهد آورد. نشانه های قوی وجود دارد که خدمات مشترک بخش مهمی از نرم افزار خواهد بود. این نشان می دهد که برای دسترسی به عملکردهای خاصی باید هزینه پرداخت کنید.

یکی از ایده های پیشنهادی برای خودروی هوندا-سونی، ادغام پلی استیشن 5 برای بخش بازی و سرگرمی است. با این حال، در این مرحله هیچ تایید یا ردی دریافت نکرده ایم. این عدم بازخورد نشان می‌دهد که این شرکت هنوز در حال بررسی گزینه‌های خود است.

سونی، به ویژه، وسایل نقلیه الکتریکی را به عنوان یک پلت فرم کلیدی برای توسعه و عرضه محصولات الکترونیکی و سرگرمی آینده خود می بیند. با این حال، تنها نمی خواهد سخت افزار و نرم افزار خود را به طور کامل بر روی یک خودرو ارائه کند.

هوندا همچنین در حال کار بر روی خط خودروهای الکتریکی خود (EVs) است که با Prologue شروع می شود که با مشارکت جنرال موتورز توسعه می یابد. هوندا پرولوگ اولین خودروی الکتریکی دوربرد هوندا است که برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده است و برای عرضه در سال 2024 برنامه ریزی شده است. این خودرو بخشی از موج 30 هیبریدی خواهد بود که هوندا قصد دارد تا پایان دهه عرضه کند.

نظر شما چیه؟ به نظر شما آفیلا موفق خواهد شد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا