اخبار فناوری

برند Adobe در حال آزمایش نسخه آنلاین و پیشرفته فتوشاپ در وب است

اخیرا منابع طبق گزارش‌ها، شرکت نرم‌افزار Adobe شروع به آزمایش یک نسخه کاملاً رایگان فتوشاپ در وب کرده است. پس از آزمایش موفقیت آمیز، این شرکت خدمات را برای همه منتشر می کند. این بخش جدید راه خوبی برای جذب مشتریان بیشتر خواهد بود.

کاربران در کانادا اکنون از طریق یک حساب کاربری Adobe به Photoshop در وب دسترسی دارند. ثبت نام نیز رایگان است و این سرویس در زمان راه اندازی رایگان خواهد بود. اما ویژگی های اختیاری و پیشرفته نیز فقط برای مشترکین پولی در دسترس خواهد بود. همانطور که می دانید نسخه رایگان این پلتفرم این امکان را به ما می دهد که فقط کارهای اولیه را انجام دهیم. با این حال، برای بسیاری از کاربران، این ویژگی ها کافی است.

ماریا یاپ، دستیار کارگردان عکاسی دیجیتال در Adobe می گوید: «ما آن را می خواهیم [فتوشاپ] “در دسترس‌تر و آسان‌تر کردن آن برای افراد بیشتری که محصول ما را امتحان کرده و تجربه کنند.”

فتوشاپ آنلاین چیست؟ ویرایش تصویر از طریق وب

یک نسخه ساده از فتوشاپ سال گذشته وارد وب شد

در واقع Adobe نسخه وب فتوشاپ در اکتبر 2021 راه اندازی شد. اما این نسخه Lite این برنامه بود که توانست اولین تغییرات را ایجاد کند. اگرچه می‌توانستیم با لایه‌های اصلی و ابزارهای ویرایش کار کنیم، اما این پلتفرم مانند برنامه اصلی نبود. بنابراین این ابزار کوچکی بود که به کاربران امکان ویرایش، به اشتراک گذاری تصاویر، حاشیه نویسی و اعمال برخی ترفندهای کوچک بر روی تصاویر خود را می داد.

با این حال، نسخه فعلی ادوبی فتوشاپ در پلتفرم وب آزمایش شده فعلی به روز رسانی های زیادی دریافت کرده است. پس باید بگوییم که به نسخه اصلی این اپلیکیشن بسیار نزدیکتر است.

Adobe در حال آزمایش یک نسخه آنلاین و پیشرفته فتوشاپ در وب است

دلایل مختلفی پشت تصمیم Adobe برای آوردن فتوشاپ به وب وجود دارد. برای شروع، برای کسانی که نیازی به خرید نسخه کامل ندارند، گزینه خوبی است زیرا فقط چند بار در ماه از آن استفاده می کنند. این شرکت همین کار را برای تعدادی از اپلیکیشن های موبایل خود از جمله Fresco و Express انجام داده است. دوم، خدماتی مشابه فتوشاپ وجود دارد که توسط دیگران در وب ایجاد شده است. بنابراین Adobe باید کاربران وفادار خود را به اکوسیستم خود بازگرداند. در نهایت، کاربران مجبور نیستند روی رایانه های شخصی با سخت افزار قدرتمند کار کنند و سخت افزار معمولی برای انجام کار آنها کافی است.

Adobe هیچ اطلاعاتی در مورد زمان معرفی فتوشاپ به وب ارائه نکرده است. اما این شرکت به طور فعال روی آن کار می کند و در صورت معرفی، این بار سرویس مشابه برنامه اصلی خواهد بود. نظر شما در مورد نسخه وب فتوشاپ چیست؟ از کدام نسخه تا کنون استفاده کرده اید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا