اخبار فناوری

برنامه مایکروسافت برای ارزان‌تر کردن رایانه‌ها با ارائه تبلیغات

مایکروسافت او قصد دارد نسخه ای از ویندوز را توسعه دهد که کاملاً بر محاسبات ابری متکی باشد و تبلیغات را برای کاهش قیمت رایانه های شخصی نمایش دهد. برنامه مایکروسافت برای ارزان‌تر کردن رایانه‌ها با ارائه تبلیغات به جلوگیری از کاهش فروش در این بازار کمک می‌کند.

Windows Cloud با تبلیغات

بر کسی پوشیده نیست که فروش رایانه های شخصی ویندوز به شدت کاهش یافته است. مایکروسافت به وضوح از رکود در بازار رایانه های شخصی رنج می برد. این کاهش فروش و رکود بازار برای 3 فصل متوالی ثبت شده است. نتایج مالی مایکروسافت نیز در این بخش بد است. در واقع مایکروسافت به دلیل کاهش فروش رایانه های شخصی ویندوز کمتری خواهد فروخت.

فراهم کند مایکروسافت ویندوز 11 او نمی توانست اوضاع را خیلی بهتر کند. واضح است که سیستم عامل جدید آنطور که مایکروسافت انتظار داشت کاربران زیادی را به خود جذب نکرده است. این سیستم عامل حدود 15 درصد از بازار رایانه های شخصی را به خود اختصاص داده است، زیرا اکثر کاربران ویندوز 10 دلیل روشن و مهمی برای ارتقا به ویندوز 11 ندارند.

شاید مایکروسافت راهی برای توقف این پدیده در نظر گرفته باشد. غول آمریکایی امیدوار است با ارائه رایانه‌های شخصی ارزان‌تر که می‌تواند تا حدودی هزینه‌ها را از طریق تبلیغات جبران کند، مشتریان جدیدی را جذب کند. آنها می خواهند به طور همزمان سیستمی را ارائه دهند که کاملاً مبتنی بر محاسبات ابری است و از طریق اشتراک پولی قابل دسترسی است.

این گمانه زنی ها به این دلیل است که تعدادی از پیشنهادات شغلی مایکروسافت به این احتمالات اشاره می کنند. این شرکت مهندسانی را استخدام می کند تا “مسیری جدید برای ویندوز در فضای ابری ایجاد کنند.”

به منظور ارائه قدرت محاسباتی بیشتر و ایجاد یک مدل کاربردی ترکیبی که از سیستم آفلاین معمولی تا رایانش ابری گسترش می یابد، مایکروسافت “ویندوز را به مکانی منتقل می کند که مزایای رایانش ابری و مایکروسافت 365 را ترکیب کند”.

رایانه شخصی مبتنی بر ابر مایکروسافت که سال گذشته معرفی شد و ویندوز 365 هر دو راه حل های مشابهی را برای کاربران تجاری ارائه می دهند. با این حال، قیمت چنین اشتراکی برای عموم مردم غیرقابل قبول است. بنابراین، مایکروسافت می‌تواند برای کاهش هزینه‌های چنین اشتراکی بر تبلیغات تکیه کند.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می‌کنید ارزان‌تر شدن رایانه‌ها با ارائه نسخه ابری ویندوز و نمایش تبلیغات روی آن برای کاربران جذاب خواهد بود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا