اخبار فناوری

بررسی وضعیت آب و هوای استانبول در ایام عید نوروز

نوروز همیشه به عنوان یک مناسبت سنتی و جذاب در بین ایرانیان شهرت داشته است. اما حال و هوای نوروز را بدون سفر نمی توان تصور کرد. بسیاری از ایرانیان استانبول را به عنوان مقصدی زیبا و مقرون به صرفه برای نوروز انتخاب می کنند. اما شرایط آب و هوایی یکی از مهم ترین اطلاعاتی است که قبل از انتخاب مقصد باید بدانید تا سفری دلپذیر را تجربه کنید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در مورد آب و هوای استانبول و سایر شهرهای توریستی ترکیه در ایام نوروز صحبت کنیم، پس اگر به فکر رزرو هستید. تور استانبول شما با خیال راحت وارد این شهر زیبا شوید.

آشنایی با آب و هوای عمومی استانبول

استانبول شهری زیبا در ترکیه است که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است. این شهر زیبا آب و هوای اقیانوسی دارد. آب و هوای این شهر در زمستان بارانی و سرد و در تابستان گرم و مرطوب است. جالب اینجاست که میانگین بارندگی سالانه استانبول حتی از لندن هم بیشتر است و این بارش شدید مناظر طبیعی زیبایی را در این شهر به نمایش گذاشته است. دلیل این میزان بارندگی نزدیکی استانبول به دریای سیاه و دریای مرمره است که باعث افزایش قابل توجه رطوبت هوا در این شهر و بارندگی های گهگاهی می شود. بنابراین اگر قصد رزرو سفر به استانبول را دارید، توصیه می کنیم در فصل پاییز و زمستان از این شهر دیدن نکنید. زیرا شدت بارندگی بسیار بیشتر است و هوای سرد این دو فصل بیشتر از سایر فصول است.

میانگین سرعت باد در این شهر حدود 17 کیلومتر است و در تابستان باید انتظار افزایش دما را حتی تا 40 درجه داشته باشید.

آب و هوا و جاذبه های گردشگری استانبول در نوروز

آب و هوا و جاذبه های گردشگری استانبول در نوروز

آب و هوای استانبول در فروردین چگونه است؟

بخش بزرگی از ترکیه در قاره آسیا و تنها بخش کوچکی در اروپا وجود دارد. ترکیه کشور همسایه ایران است و از نظر مسافت تنها با دیدن نقشه جهان به راحتی می توان فهمید که استانبول فاصله چندانی با پایتخت ایران ندارد. اما استانبول در عرض های جغرافیایی بالاتر از تهران قرار دارد و به همین دلیل دمای هوای آن در نوروز سردتر از تهران است. علاوه بر دمای هوا، همانطور که گفته شد، نزدیکی به دریا باعث رطوبت نسبی بالا در این شهر شده است.

با گذشت ماه آوریل هوا گرم و سرد می شود. اما به طور کلی در فروردین ماه آفتاب خیلی داغ و آزاردهنده نخواهد بود. از طرفی تفاوت بین حداکثر و حداقل دما در استانبول به دلیل رطوبت بالای هوا مشاهده نمی شود. بنابراین چه ظهر باشد، چه شب یا صبح زود، همان دما را احساس خواهید کرد.

میانگین دمای هوا در فروردین 12 درجه است و هر چه به پایان فروردین نزدیک می شویم رطوبت هوا کاهش می یابد. در ده روز اول فروردین که مصادف با عید نوروز ایرانیان است دمای هوا حدود 10 درجه سانتیگراد است.

اگر قصد رزرو تور استانبول تا نوروز را دارید، احتمالا با روزهای بارانی مواجه خواهید شد. میانگین بارندگی در ده روز اول فروردین حدود 60 میلی متر است. بنابراین پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهر زیبا لباس گرم خود را فراموش نکنید. البته شدت بارندگی ها چندان شدید و دردسرساز نخواهد بود. با گذشت زمان در ماه آوریل دمای هوا کمی افزایش می یابد و به 18 درجه سانتیگراد می رسد. از میزان رطوبت و بارش در هوا کاسته شده و خورشیدی ملایم در آسمان ظاهر می شود. به طور کلی خورشید در ماه آوریل در آسمان استانبول حدود 6 ساعت می تابد.

وضعیت آب و هوای استانبول در نوروز 1402

اگر قصد رزرو تور استانبول برای نوروز 1402 را دارید می توانید از سایت پیش بینی هواشناسی accuweather کمک بگیرید. بر اساس پیش بینی این سایت، استانبول از 7 اسفند تا 13 فروردین آسمانی صاف تا کمی ابری خواهد داشت. از 13 فروردین ماه شاهد بارش های پراکنده در این شهرستان خواهیم بود. اما از 21 فروردین ماه دوباره آسمانی نیمه ابری و آفتابی خواهیم داشت.

آب و هوای استانبول را بشناسید

آب و هوای استانبول را بشناسید

حال و هوای استانبول در نوروز

علاوه بر فضای دلنشینی که در فصل بهار با سفر به استانبول احساس خواهید کرد، فضای استانبول نیز در این دوران بسیار جذاب است. اما در نوروز استانبول چه انتظاری می توان داشت؟

کنسرت هنرمندان ایرانی

همانطور که می دانید تور استانبول یکی از پرطرفدارترین تورها در بین ایرانیان مخصوصا برای سفرهای نوروزی است. به همین دلیل فستیوال ها و جشنواره های زیادی به ویژه برای ایرانیان در این شهر برگزار می شود تا گردشگران ایرانی اوقات خوشی را سپری کنند. بسیاری از هنرمندان ایرانی در این مدت در استانبول کنسرت دادند و بسیاری از ایرانیان از این کنسرت ها استقبال می کنند.

جشنواره فیلم کوتاه آکبانک

علاوه بر کنسرت، جشنواره های مهمی نیز در نوروز در این شهر برگزار می شود. به عنوان مثال جشنواره فیلم کوتاه آکبانک یکی از جشنواره های مهم ترکیه است که از اواسط اسفند آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد. در این جشنواره فیلم های کوتاهی از سراسر جهان به نمایش در می آید. برای بازدید از این جشنواره می توانید از مکان هایی مانند موزه پرا، موزه شکیب، موزه هنر مدرن استانبول و سالن نمایشگاه زورلو مال دیدن کنید.

جشنواره جاز استانبول

اگر از طرفداران پر و پا قرص موسیقی جاز هستید، پیشنهاد می کنیم در تور استانبول خود به جشنواره جاز این شهر بروید. این جشنواره از اواخر اسفند ماه آغاز و تا اواسط خرداد ادامه دارد. جشنواره جاز توسط İKSV برگزار می شود و یک جشنواره بین المللی محسوب می شود.

کنسرت های جاز در نقاط مختلف شهر برگزار می شود. به عنوان مثال، موزه ایاصوفیه، موزه باستان شناسی استانبول، عمارت اسما سلطان و سایر مکان های باز در استانبول از جمله مکان های برگزاری کنسرت های جاز هستند.

جشنواره بین المللی رقص

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی که می توانید در سفر به استانبول از آن استفاده کنید جشنواره بین المللی رقص است. این جشنواره یکی از بزرگترین و جذاب ترین جشنواره های رقص است. این جشنواره حدود یک هفته به طول می انجامد و از اواخر اسفند تا اوایل فروردین ادامه دارد.

رقصندگانی که در جشنواره رقص گرد هم می آیند از ترکیه و سایر کشورهای جهان آمده اند و آخرین اجراهای خود را به نمایش می گذارند. این جشنواره هر ساله در هتل های مختلف برگزار می شود و کارگاه های آموزشی ویژه نیز در این مکان برگزار می شود. کارگاه ها معمولا از ساعت 11 صبح تا 8 بعد از ظهر برگزار می شود. پس از پایان کارگاه، مهمانی و اجراها شروع شد و تا ساعت 7 صبح ادامه داشت.

جشن عروسکی

یکی دیگر از جذابیت های تور استانبول تا نوروز، جشنواره عروسکی است. این جشنواره توسط Karagöz، که یک بنیاد عروسکی بسیار معتبر است، برگزار می شود. همه ساله به بهانه برگزاری این جشنواره، دوستداران عروسک از سراسر جهان در ترکیه گرد هم می آیند و نمایش های مختلفی را اجرا می کنند. مسابقات مختلفی نیز به بهانه این جشنواره در مکان های خصوصی ترکیه از جمله بشیکتاش و بی اوغلو برگزار می شود.

جشنواره تئاتر

در جشنواره تئاتر سمینارها، مسابقات، کارگاه های آموزشی و رویدادهای مختلف برگزار می شود. برای شرکت در جشنواره تئاتر می توانید به پارک کوچوکچیفتلیک بروید. این جشنواره در سه دوره مختلف صبح، ظهر و عصر برگزار می شود.

مهمانی قهوه

یکی دیگر از جذابیت های تور استانبول به نوروز، بازدید از جشنواره قهوه است. اگر عاشق قهوه هستید پیشنهاد می کنیم این جشنواره را هرگز از دست ندهید. سمینارها، کارگاه ها و مسابقات هیجان انگیزی نیز در این جشنواره برگزار می شود. این جشنواره سه جلسه صبح، ظهر و عصر دارد و بسته به نوع جلسه ای که انتخاب می کنید، قیمت بلیت آن متفاوت خواهد بود. هنگام خرید بلیط، می توانید در یک روز در دو جلسه مختلف در جشنواره شرکت کنید.

جشنواره لاله ها

یکی از جذاب ترین رویدادهایی که در بهار در استانبول برگزار می شود، جشنواره لاله است. این جشنواره در معروف ترین مکان های شهر مانند میدان سلطان احمد، پارک یلدیز، پارک امیرگان، پارک گلخانه و … برگزار می شود. در طول این جشنواره می توانید انواع گل های لاله را در شهر ببینید. برای شرکت در جشنواره لاله نیازی به پرداخت هزینه ای ندارید.

در ماه آوریل می توانید میلیون ها لاله مختلف را ببینید. البته علاوه بر دیدن گل های زیبای لاله می توانید در مسابقه عکاسی نیز شرکت کرده و جوایز ویژه ای را از آن خود کنید.

هوای ازمیر تا نوروز چگونه است؟

شهر ازمیر یکی دیگر از شهرهای بسیار معروف و توریستی ترکیه است که دیدن آن توصیه می شود. این شهر به مروارید دریای اژه معروف است و با تاریخ غنی خود هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. ازمیر پس از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ ترکیه است. علاوه بر این موقعیت جغرافیایی این شهر آن را به یک نقطه مهم تجاری و صنعتی تبدیل کرده است. اگر قصد سفر با تور ازمیر شما باید اطلاعات کافی در مورد آب و هوای آن به دست آورید تا روزهای خوشی را در این شهر سپری کنید.

مانند اکثر شهرهای ایران، ازمیر دارای 4 فصل است. اما به دلیل قرار گرفتن این شهر در کنار دریا، سطح رطوبت کلی این منطقه بالاست. آب و هوای ازمیر مدیترانه ای و نسبتا معتدل با بارندگی زیاد است. بیشترین میزان بارندگی ثبت شده برای این شهرستان در ماه های آبان و فروردین به ثبت رسیده است. اما در خرداد، تیر و مرداد شدت بارندگی نسبت به ماه های دیگر بسیار کمتر است.

در تابستان هوا گرم، در زمستان و پاییز هوا سرد و در بهار بهترین هوا در این شهر حاکم خواهد بود. بنابراین اگر قصد رزرو تور ازمیر را دارید بهترین زمان از نظر آب و هوا فصل بهار خواهد بود و ما آن را توصیه می کنیم. تور ازمیر نوروز 1402 چیدن از.

آخرین کلمه

اگر انتخاب شما برای سفرهای بهاری و نوروزی سفر به استانبول است، حتما باید در فصل بهار اطلاعات جامعی از این شهر کسب کنید. یکی از مهم ترین اطلاعاتی که باید قبل از سفر بدانید، شرایط آب و هوایی در مقصد مورد نظرتان است. در این مطلب به تفصیل در مورد وضعیت آب و هوای دو شهر مهم و توریستی ترکیه ازمیر و استانبول صحبت کرده ایم. با دانستن این اطلاعات می توانید با توجه به شرایط خود زمان مناسبی را برای سفر به ترکیه انتخاب کنید و همچنین لباس مناسب بپوشید. علاوه بر شرایط آب و هوایی، در مورد فستیوال ها و رویدادهای مهمی که در فصل بهار در شهر استانبول برگزار می شود نیز صحبت کرده ایم تا در سفر با تور استانبول بتوانید از وقت خود در این شهر نهایت استفاده را ببرید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری از آفرهای ویژه بهره ببرید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری امن داشته باشید. تلاش ما در آژانس محبت آمیز این است که بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت به شما مسافران عزیز ارائه دهد تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آنها بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02188507190 تماس حاصل فرمایید و یا به آدرس زیر مراجعه نمایید.

آژانس هواپیمایی مهرپرواز www.mehrparvaz.com

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا